Thunderbird og Outlook

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Thunderbird og Outlook

Indlægaf thunderspike » fre feb 13, 2015 21:50

Hej

Efter en flytning har jeg ikke længere Stofanet. Har derfor oprettet en mailadresse hos Outlook og sat det op til at køre via Thunderbird.
Der er 2 ting som undrer mig hver gang jeg kigger på post. Systemet skal konstant tilslutte og validere hver gang jeg åbner Thunderbird eller skifter fra inbox, sendt post eller slettet post. Kan jeg gøre noget ved det?.

Og så studser jeg over, at der kommer to sendte ens mails i sendt post hver gang jeg har sendt en mail, men modtageren får kun en. Et eller andet i opsætningen?.

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:35.0) Gecko/20100101 Firefox/35.0
thunderspike

Re: Thunderbird og Outlook

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør feb 14, 2015 14:42

Du har sikkert sat Thunderbird op til at bruge IMAP. Du kan læse om forskellen mellem IMAP og POP i denne artikel: https://support.mozilla.org/da/kb/pop3-eller-imap. Det kan også forklare, hvorfor du ser to ens mails i mappen med sendte mails . Den ene anbringes der nok af mailserveren, mens den anden anbringes af Thunderbird. Du kan sætte Thunderbird til ikke at gemme en kopi. Åbn menuen Funktioner -> Kontoindstillinger. Find din Outlook-konto i venstre kolonne af vinduet. Klik på Kopier & mappper. Til højre i vinduet kan du ændre indstillingerne. Fjern fluebenet ud for indstillingen Anbring en kopi i:. Du kan evt. sende en mail til dig selv, så du kan, se om det hjalp.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne