bagrundsbillede

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn apr 29, 2007 21:52

flight skrev:hvis jeg aflæser dine koder der og prøver at sætte dem ind i min kildekode i NVU så gemmes de ikke.

Hvordan indlæser du din side? Direkte fra serveren via sitemanageren, eller er det en lokal kopi?

Og hvordan prøver du at gemme siden, når du har foretaget dine rettelser?

flight skrev:Jeg vil nu prøve det du sagde med at kopiere din ind. men kan jeg så redigere tekst fremover ???

Ja, det er endda ganske let. Hvis du indlæser siden fra serveren (via sitemanageren), kan du foretage dine rettelser, og så er det blot at klikke på knappen Overfør i værktøjslinjen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn apr 29, 2007 21:53

flight skrev:Hej igen Kim hvis du kigger på siden www.familienottosen.dk nu så kan du se den ser anderledes ud end fra dit link, men jeg har kopiereret den ind som du skrev og kilden ser også ens ud men den vises forskelligt på dit link kontra hjemmesiden.

Ja, nu er du tilbage på den oprindelige udgave, hvor baggrundsbilledet gentages.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf flight » søn apr 29, 2007 22:01

flight skrev:
flight skrev:
Kim Ludvigsen skrev:
flight skrev:jeg har forsøgt de ting du siger men på dit link ser jeg den også anderledes end hvis jeg klikker ind på hjemmesiden fra min egen pc. så der er noget der tyder på at jeg ikke for det rigtigt uploadet kan jeg bruge den kilde kode du har lavet og prøve at sætte den ind . ??? kan man maile et kopi af screen til dig eller kan jeg ringe dig op det er nok lidt huritgere/nemmere,,,på forhånd tak for det store arbejde du gider at gøre for mig

Jeg har lidt svært ved at tyde meningen i det du skriver, fordi du ikke er så glad for punktummer og nye afsnit, så undskyld, hvis jeg har misforstået noget i den nedenstående.

Du kan sagtens bruge den side, jeg har lavet, men det var måske bedst først at få tjekket, om den virker som ønsket hos dine testere.

Hvis du vil bruge den:
Du kan åbne den i Nvu via menupunktet Filer => Åbn websted => indsæt adressen http://80.62.45.5/familienottosen.html
Du kan herefter gemme siden via menupunktet Filer => Overfør som => angiv filnavnet: index.html => jeg er lidt i tvivl om det næste skridt, da jeg ikke kender dine overførselsindstillinger, men du kan muligvis nøjes med at klikke på knappen Overfør.

Alternativt kan du åbne siden i din browser => klik på menupunktet Filer => vælg menupunktet til at gemme siden. Du kan herefter overføre siden til serveren enten via Nvu eller med et ftp-program.

Du kan evt. maile et skærmbillede til mig på adressen ludvigs@kimludvigsen.dk.

Undskyld ja man skriver bare når man taster... Det link du henviser til ser rigtig godt ud fra min pc og mine venners med større opløsning. hvis jeg aflæser dine koder der og prøver at sætte dem ind i min kildekode i NVU så gemmes de ikke. Jeg vil nu prøve det du sagde med at kopiere din ind. men kan jeg så redigere tekst fremover ??? til oplysning har jeg NVU på dansk version 1.0

Hej igen Kim hvis du kigger på siden www.familienottosen.dk nu så kan du se den ser anderledes ud end fra dit link, men jeg har kopiereret den ind som du skrev og kilden ser også ens ud men den vises forskelligt på dit link kontra hjemmesiden.

HEJ KIM NU ER DEN PERFEKT,, ER DER NOGET JEG SKAL VÆRE OPMÆRKSOM PÅ HVIS JEG VIL TILFØJE TEKST ELLER FLERE LINK FREMOVER KAN JEG SÅ REDIGERE PÅ SIDEN I nvu OG UPLOADE UDEN SELVE INDSTILLINGERNE ÆNDRE SIG ?
flight
flight

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn apr 29, 2007 22:07

flight skrev:ER DER NOGET JEG SKAL VÆRE OPMÆRKSOM PÅ HVIS JEG VIL TILFØJE TEKST ELLER FLERE LINK FREMOVER KAN JEG SÅ REDIGERE PÅ SIDEN I nvu OG UPLOADE UDEN SELVE INDSTILLINGERNE ÆNDRE SIG ?

Hvis du bruger sitemanageren til at indlæse siden, og du derefter uploader den via knappen Overfør, så burde der ikke være problemer.

Det vil dog altid være en god ide at gemme en kopi af siden på din egen computer, bare for en sikkerheds skyld. Jeg har altid mindst tre kopier af min hjemmeside liggende på forskellige harddiske/computere, så jeg er sikret i tilfælde af problemer med en eller to af computerne. Men ok, jeg er nok overforsigtig. En enkelt kopi bør være nok.

Skulle du senere få problemer med Nvu, skal du selvfølgelig bare vende tilbage. Der er enkelte ting ved programmet, som kan drille.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf flight » søn apr 29, 2007 22:10

Kim Ludvigsen skrev:
flight skrev:ER DER NOGET JEG SKAL VÆRE OPMÆRKSOM PÅ HVIS JEG VIL TILFØJE TEKST ELLER FLERE LINK FREMOVER KAN JEG SÅ REDIGERE PÅ SIDEN I nvu OG UPLOADE UDEN SELVE INDSTILLINGERNE ÆNDRE SIG ?

Hvis du bruger sitemanageren til at indlæse siden, og du derefter uploader den via knappen Overfør, så burde der ikke være problemer.

Det vil dog altid være en god ide at gemme en kopi af siden på din egen computer, bare for en sikkerheds skyld. Jeg har altid mindst tre kopier af min hjemmeside liggende på forskellige harddiske/computere, så jeg er sikret i tilfælde af problemer med en eller to af computerne. Men ok, jeg er nok overforsigtig. En enkelt kopi bør være nok.

Skulle du senere få problemer med Nvu, skal du selvfølgelig bare vende tilbage. Der er enkelte ting ved programmet, som kan drille.

Tusinde tak det eneste jeg dog mangler er hvordan jeg fremover kan indsætte de koder selv for ligesom i linket "ønsker" så er det jo pænt med bagrundsbilleder.
flight
flight

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn apr 29, 2007 22:26

flight skrev:Tusinde tak det eneste jeg dog mangler er hvordan jeg fremover kan indsætte de koder selv for ligesom i linket "ønsker" så er det jo pænt med bagrundsbilleder.

Egentlig bør du starte forfra med de andre sider, hvor du så bruger den nuværende forside som skabelon. Det vil sige, indlæs forsiden i Nvu. Udskift baggrundsbilledet, og erstat teksten med den ønskede tekst.

Du skal så endelig bare være opmærksom på, at du ikke skal klikke på Overfør, når du er færdig med at tilrette siden. I stedet skal du klikke på Filer => Overfør som => skriv sidens titel i feltet ud for Sidetitel => skriv sidens navn (fx mikedag.html) ud for Filnavn => klik herefter på knappen Overfør.

Du skal blot være opmærksom på, at der er et problem med at få overført baggrundsbilleder, så dem skal du uploade, sådan som du hidtil har gjort det.

Kommer du til at klikke på Overfør i værktøjslinjen i stedet for at bruge Overfør som, vil din forside blive overskrevet med ændringerne. Og så er det, at det vil være rart at have en kopi liggende ...
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Foregående

Tilbage til Hjælp til alt