Problemer med IE

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Problemer med IE

Indlægaf chaplin51 » tirs mar 17, 2015 11:08

Inde for det sidste lange stykke tid bliver jeg oversvømmet med utrolige mange advarsler såsom "Din computer er i fare", "Der er fundet skadelig virus på din computer, skynd dig og får det rettet. Tryk her". Jeg trykker selvfølgelig ikke på nogen at de link der bliver anbefalet. Men hvordan undgår jeg disse meddelelser, kan de fjernes eller hvad gør jeg?

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; Trident/7.0; rv:11.0) like Gecko
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
chaplin51

Re: Problemer med IE

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs mar 17, 2015 12:03

Hej Bent

Hvis det er almindelige reklamer på hjemmesider kan de blokeres, men det er nok nemmest bare at ignorere dem. Men hvis det ikke er hjemmesiderne, der laver dem, så er det et tegn på, at du har snavs på computeren. En måde at teste på er, om du får dem vist på DR's hjemmeside, http://dr.dk - de har ikke selv reklamer, så hvis du får vist advarslerne der, så har du snavs på computeren.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf chaplin51 » ons mar 18, 2015 10:41

Kim Ludvigsen skrev:Hej Bent

Hvis det er almindelige reklamer på hjemmesider kan de blokeres, men det er nok nemmest bare at ignorere dem. Men hvis det ikke er hjemmesiderne, der laver dem, så er det et tegn på, at du har snavs på computeren. En måde at teste på er, om du får dem vist på DR's hjemmeside, http://dr.dk - de har ikke selv reklamer, så hvis du får vist advarslerne der, så har du snavs på computeren.

Ingen advarsler på dr. Og det er kun i IE problemet opstår. På denne side https://www.besoeglaegen.dk/Index.aspx er det helt vildt.
Med venlig hilsen
Bent Ove Sørensen
chaplin51

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons mar 18, 2015 12:10

Din lægeside virker ikke, når man kommer ind på den på denne måde, men umiddelbart virker det ikke som et sted, der plastrer siden til med reklamer. Prøv at starte Internet Explorer uden tilføjelser:

Luk Internet Explorer
Følgende er i XP, det er vist nogenlunde det samme i din Windows:
Klik på Start => Alle programmer => Tilbehør => Systemværktøjer => Internet Explorer (ingen tilføjelsesprogrammer)

Tjek, om problemet stadig er der. Hvis problemet er væk, skal du have fjernet den tilføjelse, der åbner reklamer/advarsler:
Klik på menuen Funktioner i Internet Explorer => Administrer tilføjelsesprogrammer. Her kan du finde en oversigt over de installerede tilføjelsesprogrammer, og du kan slå dem fra.
Du skal muligvis trykke på tasten Alt for at kunne se menuen Funktioner.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt