sweet-face og windows update

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

sweet-face og windows update

Indlægaf Erikdeplace » ons apr 22, 2015 8:34

1. Uden at det gik op for mig, hvordan det skete, har en ny, meget ringe, browser lagt sig ind over min gode gamle Firefox. Den hedder "sweet-face", er allieret med Yahoo, men ingen af dem kan ses i uninstall-oversigten over programmer, så der kan jeg ikke kvæle programmet. Et forslag på nettet til fjernelse er så kompliceret, at jeg må opgive. Findes der enklere måder at komme skidtet til livs? (Arb. med Firefox og Windows 7 prof.)

2. I den sidste månedstid har Windows Update gerne villet opdatere først 4, nu 5, filer. Den beder mig, når jeg vil lukke ned, om ikke at slukke computeren og går så tilsyneladende i gang med overførslerne. Når jeg kigger på Update næste gang jeg åbner computeren, kan jeg se, at det mislykkedes at opdatere, og samme cirkus fortsætter derfor næste dag. Hvordan - enkelt forklaret - får jeg fat i den bremse, der må være på opdateringerne og får gennemført opdateringerne?
v.h.
Erik

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:37.0) Gecko/20100101 Firefox/37.0
Erikdeplace

Re: sweet-face og windows update

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons apr 22, 2015 8:46

Hvis du ikke har problemer med en engelsk vejledning, så tjek denne hos Malwaretips til fjernelse af sweet-face: http://malwaretips.com/blogs/sweet-page-com-removal/

Når du tjekker Windows Update efter genstart af computeren, så bør du vist kunne finde en fejlmeddelelse med et link i forbindelse med oplysningen om den mislykkede opdatering. Klikker du linket skulle du gerne få nærmere oplysninger om, hvad der gik galt. Ellers, så nedskriv numrene på de opdateringer, der kikser, og gengiv dem her, så kan vi måske finde en løsning.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Erikdeplace » tors apr 23, 2015 8:11

Tak for de gode råd.
Sweet-face er tæmmet - omend ikke helt væk. Hvorfor fatter jeg ikke, men nu har jeg den alm. Firefox igen.
Det er værre med opdateringerne. Har her til morgen via Update for n´te gang forsøgt at installere 5 "meget vigtige" og 3 mindre vigtige opdateringer. De mindre vigtige blev installeret, mens de tiloversblevne fik en fejlkode i Update, der hedder 800 70 490. De filer, der fra opdateringsforsøget for fem minutter siden, står som ikke-opdaterede, har numrene:
3033929, 3045999, 3004375, 3031432, 3033929.
Håber det siger dig noget!
v.h.
Erik
Erikdeplace

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors apr 23, 2015 12:51

Du kan køre en program fra Microsoft, der skulle løse problemer med installation af opdateringer: http://windows.microsoft.com/da-dk/wind ... ng-updates
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Erikdeplace » tors apr 23, 2015 16:48

Tak for forslaget fra Jørgen Rasmussen, men desværre sker der ikke noget. Der bemærkes, at Windows har fundet en vigtig fejl - 80070490 - men hverken på den ene eller anden måde kan jeg rette fejlen. Har downloadet "Fix-it", men den giver også op. Så hvad gør jeg?
v.h.
Erik
Erikdeplace

Indlægaf Erikdeplace » tors apr 23, 2015 16:49

Tak for forslaget fra Jørgen Rasmussen, men desværre sker der ikke noget. Der bemærkes, at Windows har fundet en vigtig fejl - 80070490 - men hverken på den ene eller anden måde kan jeg rette fejlen. Har downloadet "Fix-it", men den giver også op. Så hvad gør jeg?
v.h.
Erik
Erikdeplace

Indlægaf Karl Erik » tors apr 23, 2015 17:00

En hurtig googling (hedder det sådan!) gav dette resultat.

http://windows.microsoft.com/da-dk/wind ... =windows-7
Karl Erik
Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Indlægaf Erikdeplace » lør apr 25, 2015 9:08

Tak til Karl Erik for rådet. Nu har jeg kørt filen og bliver der opfordret til at downloade System Update Readiness - også kaldet Hotfix til Windows. Det har jeg gjort grundigt - 3 gange! - men når jeg så får at vide, at download´ningen er færdig, kan jeg ikke se filen på hverken den ene eller anden oversigt over eksisterende programmer. Derfor aner jeg ikke, hvordan jeg får pudset det usynlige fix-program på update, som stædigt afviser at opdatere fem filer. Nogen forslag?
v.h.
Erik
Erikdeplace

Indlægaf Erikdeplace » tirs apr 28, 2015 18:32

Hej alle.
Da jeg i syvende udveksling med beklagelse måtte meddele, at jeg ikke var kommet videre i retning af at få Windows Update til at opføre sig ordentligt, døde samtalen ud. Er det mig, der har været for dum til at forstå svarene, eller er det virkelig sådan, at ingen herværende nørder ved, hvordan man tæmmer Windows Update. Elelr passer overskriften ikke: W"Svar på Alt!"
Jeg er lidt skuffet! Har altid før kunnet lide på Ludvigs hjælp til mine fjollede problemer
v. hilsen
Erik
Erikdeplace

Indlægaf Karl Erik » tirs apr 28, 2015 20:11

Den fil du har downloaded bliver placeret i en mappe. I min windows 8.1 hedder den "Overførsler". Du starter filen ved at klikke på den.
Karl Erik
Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Tilbage til Hjælp til alt