installation af windows live mail/slette windows live mail

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

installation af windows live mail/slette windows live mail

Indlægaf eaaj » ons jun 03, 2015 13:38

Jeg har problemer med installation af windows live mail på konens ny pc. Jeg har downloadet programmet. Når jeg så vil åbne windows live mail, så kommer den med en meddelelse om at den mangler wldlog.dll. Så har jeg prøvet at fjerne Windows live mail igen, men jeg kan ikke finde det nogen steder i programmer. Heller ikke Reva uninstaller kan finde det. Hvis jeg geninstallerer programmet, så kommer meddelelsen Du har den nyeste version.

Hvordan kommer jeg videre?

Win 7

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/43.0.2357.81 Safari/537.36
eaaj

Re: installation af windows live mail/slette windows live ma

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jun 03, 2015 14:10

Problemet skyldes vist, at Microsoft har ændret på placering af filerne. Du kan kopiere wldlog.dll og en anden fil manuelt:
http://answers.microsoft.com/en-us/wind ... b599b31bf5
Se forklaringen i svaret med skærmbillede.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf eaaj » ons jun 03, 2015 14:56

Jeg bliver overhovedet ikke klogere af den side du henviser til
eaaj

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jun 03, 2015 15:48

Du skal åbne Stifinder og klikke dig frem til mappen:
c:\Program Files\Windows Live\Shared
I en dansk Windows hedder mappen "Program files" sikkert "Programmer" eller "Programmer (x86)". Og mappen "Shared" hedder sikkert "Delte" eller noget i den stil.
Når du har fundet mappen, skal du finde disse to filer i den:
wldcore.dll
wldlog.dll
Alternativt kan du bruge søgefunktionen i Windows til at finde de to filer.

De to filer skal så kopieres til mappen:
c:\Program Files\Windows Live\Mail
Også her vil mappen "Program files" sikkert hedde "Programmer" eller "Programmer (x86)" i en dansk Windows.
Hvis du også har installeret Windows Messenger og du bruger kontakter i Windows, skal de to filer også kopieres til mapperne:
c:\Program Files\Windows Live\Messenger
c:\Program Files\Windows Live\Contacts
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf eaaj » ons jun 03, 2015 16:36

jeg kan komme så langt som til programmer x86. Jeg kan ikke finde nogen mappe som hedder shared eller delte eller lignende, så der går jeg i stå.
eaaj

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jun 03, 2015 17:00

Har du mappen "Windows Live"? Det er i den, du skal kunne finde "Shared"/"Delt"
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf eaaj » ons jun 03, 2015 17:23

Jeg er kommet i tanke om at live mail har været installeret på den ny pc, men det kørte ikke rigtigt. Så slettede jeg live essentials og geninstallerede det og det er der det er gået galt.
Nu har jeg lavet en systemgendannelse, og så er programmet der igen. Den kan godt sende, men ikke modtage fra min g mail.
Sender jeg fra en anden mailadresse på "mail.glenten.dk" som er på samme server,så kommer den fint frem, men den kan ikke modtage g mail
Nu ved jeg ikke om jeg tør slette programmet igen og forsøge at geninstallere det.
eaaj

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jun 03, 2015 17:43

Jeg tror ikke det vil gøre noget forskel at geninstallere med hensyn til Gmail.

Har du sat en konto op til Gmail? Hvis ikke, skal skal du opsætte kontoen.

Hvis du allerede har opsat Gmail-kontoen, så fortæl nærmere, hvad der sker, når du forsøger at hente fra Gmail - hvis du får en fejlmeddelelse, så gengiv den her.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf eaaj » ons jun 03, 2015 18:03

Min pc har g mail, min kones pc, som er helt ny, har windows live mail. Fra Live mail kan jeg sende til g mail, og den komme frem omgående. Windows live mail kan ikke modtage de mails som sendes fra g mail. Der sker bare intet. Det er tjekket med internetudbyderen om den var sat op med de koder som de bruger. Der var alt i orden. Vi opdagede det pga. hun ikke havde modtaget noget siden den 28/5 2015 - ikke en gang spam, så der er måske mere galt i opsætningen.
eaaj

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jun 03, 2015 18:56

Du forklarer desværre ikke problemet ret godt.

Kontrollér, om Gmail er opsat i Live Mail:
Klik på menuen Konti i Windows Live Mail. Her kan du se, hvilke konti der er opsat i programmet. Du skal have både GMail og glenten.dk for at kunne bruge dem begge.
Hvis du ikke har Gmail derinde, så skal du opsætte mailadressen som beskrevet i denne vejledning (på dansk):
http://windows.microsoft.com/da-dk/wind ... ccount-faq
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf eaaj » tors jun 04, 2015 14:21

Det var ikke helt på den måde jeg mente det.
Når jeg skriver en mail i windows live mail og sender til en anden pc, så kommer følgende besked: Der er angivet en ugyldig konto til en eller flere af meddelelserne i udbakke. Vil du bruge standardkontoen til at sende denne meddelelse. Så klikker jeg ja, og så sender den mailen.
Hvis jeg ikke klikker på sent/modtaget, så kommer følgende besked når mailprogrammet lukkes: Der er meddelelser i udbakke som ikke er blevet sendt. Skal de sendes nu. Klikker jeg så på ja, så bliver de sendt.
Jeg har lige sendt en mail til live mail. Den bliver først modtaget når jeg klikker på den først oplyste besked. Så er den der med det samme.
Windows essentials har været afinstalleret og er geninstalleret, uden det hjalp. Jeg har været hos internetudbyderen for at få opsætningen tjekket. Den var 100 % korekt.
Vedhæftede filer
image0.jpg
eaaj

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jun 04, 2015 15:10

Du har en fejl i din kontoopsætning. Hvis du har oprettet konti til både Gmail og glenten.dk, så har én af dem forkerte SMTP-indstillinger. SMTP-indstillingerne bruges til afsendelse af mails.

Hvis du ikke ved, hvilken af de to konti, som har fejlen, så prøv at sende en mail via Gmail-kontoen for at se, om det udløser fejlen. Genstart evt. Windows Live Mail for at se, om du får nummer to fejlmeddelelse.

Hvis afsendelse via Gmail ikke udløser fejlen, så prøv at sende en mail via glenten.dk for at se, om det så udløser fejlen.

Når du har fundet ud af, hvilken af dem, der fejler, skal du så ind og rette SMTP-oplysningerne til den pågældende konto.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf eaaj » tors jun 04, 2015 17:35

Der er ikke oprettet g mail i Glenten - kun windows live mail og der er kun een konto oprettet. Der er G mail på den ny pc, og den sender og modtager fint. Konen vil bare ikke bruge den.
De koder i live mail er 100 % korrekte efter Glentens oplysninger.
eaaj

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jun 04, 2015 18:38

Du roder lidt rundt i begreberne, så jeg har lidt svært ved at forstå problemet, og hvad du gerne vil. For at lette min forståelse skal du lige svare på nedenstående tre spørgsmål.

1) Hvor mange mailadresser har du?
Mailadresser indeholder et @. Jeg kan se, at du i din tilmelding her i forummet har en Gmail-adresse (***@gmail.com), har du også en adresse der hedder ***@glenten.dk?

2) Hvis du har to mailadresser, er det så meningen, der skal hentes mails fra dem begge i Live Mail?
Hvis det kun er den ene, der skal bruges til at hente mails i Live Mail, så fortæl hvilken af dem.

3) Hvilken mailadresse er oprettet i Live Mail?
Sagt på en anden måde: Er mails modtaget i Live Mail skrevet til ***@gmail eller til ***@glenten.dk?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf eaaj » tors jun 04, 2015 19:01

1) Vi har to pc. Den jeg er tilmeldt med har intet med problemerne at gøre. Den kører perfekt. Den ny pc (8 dage gammel) har en mailadresse som hedder ***@talnet.dk. Det er windows live mail. Konen har også en g mail, som hun ikke bruger. Den er blot testet, og virker fint. (Hun VIL ikke bruge den) Den har intet med talnet at gøre, og skal heller ikke have det.
2) Det er ikke meningen at der skal hentes fra g mail til live mail. G mail bliver aldrig brugt. Det er kun live mail der skal bruges.
3)G mail bliver ikke brugt. Det er kun ***@talnet.dk der skal bruges, og det er den som ikke virker
eaaj

Næste

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne