installation af windows live mail/slette windows live mail

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Re: installation af windows live mail/slette windows live ma

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jun 04, 2015 20:23

Ok, så er jeg efterhånden med. Jeg glemte lige et spørgsmål:
Kan I hente nye mails ind i Live Mail? Altså så det kun er afsendelse, der kikser.

Prøv at tjekke, om du har det rette indstillinger ved at følge denne vejledning:
http://www.glenten.dk/images/support/Wi ... _konti.pdf

Det er vigtigt, at du gennemgår samtlige indstillinger, da nogle af dem er anderledes end, hvad de fleste andre udbydere bruger.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf eaaj » fre jun 05, 2015 6:22

Jeg tror den virker nu, bortset fra der kommer ingen mail frem på pc før jeg trykker på send/modtag, så kommer de. Forskellen på min installation og den vejledning du sendte er punkt 15 og 17. I min version stod ikke hvilken rækkefølge det skulle foregå i, så jeg markerede før jeg læste tal ind. Det vidste teknikeren heller ikke hos Glenten.
Jeg forstår bare ikke hvorfor jeg skal trykke på sendt/modtaget før der kommer noget på pc???
eaaj

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jun 05, 2015 7:12

Du skal blot ind i indstillingerne og bede om at programmet automatisk kontrollerer, om der er nye mails. Der er to indstillinger, som påvirker funktionen til at hente automatisk:

Klik på menuen Funktioner
Klik på Indstillinger
Klik på fanen Generelt
Indtast et tal ud for Søg efter nye meddelelser hvert, fx 2 for at få kontrolleret hvert andet minut.
Klik på OK

Klik på Indstillinger
Klik på Konti
Markér mailkontoen
Klik på Egenskaber
Klik på fanen Generelt
Der skal være flueben ud for Medtag denne konto ved modtagelse af post eller synkronisering
Luk indstillingsvinduerne.

OBS! Dette er taget fra en engelsk vejledning, der gælder til flere forskellige mailprogrammer fra Microsoft, så der kan risikere at være små afvigelser fra, hvad du ser. Sig til, hvis det driller.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf eaaj » fre jun 05, 2015 7:41

Nu er der vist kun et lille problem. Jeg har sat flueben i send kvittering ved sendte mail. Når jeg så på min pc modtager en mail fra fruens pc og læser den, så kommer der ingen kvittering til afsenderen. Kan det have noget med at jeg bruger g mail og hun bruger windows live mail?
eaaj

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jun 05, 2015 8:12

Kvitteringer virker kun, hvis modtagerens program tillader det. Nogle programmer tillader det ikke, i andre kan brugeren slå det fra. Jeg slår det således altid fra, hvis jeg bruger et program, som tillader kvitteringer.

Du kan for øvrigt ikke regne med funktionen, selv når den virker. Den viser kun, at mailen er blevet åbnet. Ikke om den er blevet læst eller forstået, eller om modtageren har taget et hurtigt kig for så at svare dig senere.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf eaaj » fre jun 05, 2015 8:23

Det er til at leve med. Det var kun ment som en sikkerhed, her i starten, hvor vi ikke rigtig vidste om den sendte mail. Hovedsagen var at få den til at virke. Der er allerede kommet 2 spam mail, så mon ikke den virker.
På egne og fruens vegne siger vi mange mange tak for hjælpen.
eaaj

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jun 05, 2015 10:52

eaaj skrev:Der er allerede kommet 2 spam mail, så mon ikke den virker.

Livet er ikke lutter lagkage :o
Men selv spammails kan åbenbart have en fordel: Man kan se, at kontoen virker :D
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Foregående

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne