Opkobling til nettet via en mobiltelefon

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Opkobling til nettet via en mobiltelefon

Indlægaf Gæst » tors jul 09, 2015 10:05

Hej Ludvigs Hjørne

Jeg har hørt, at man kan bruge sin mobiltelefon til at komme på nettet på sin bærbare computer.
Det forudsætter, at man i sit abonnement har et vist antal Gb til rådighed, men har man det, skulle det ikke være noget problem, i hvert fald ikke, hvis mobilen er en iPhone og den bærbare er en Mac. Har jeg hørt! Men hvordan?
Jeg har en HP bærbar og en iPhone 4s med et abonnement til gps på 8Gb.
Og nu er det så, jeg godt vil høre om, der er nogen der ved, hvordan jeg kan koble min bærbare til nettet via min mobil, så jeg fx kan se et tv-program på den?
Jeg er godt klar over, at det lyder lidt indviklet, men på forhånd tak for hjælp.

Venlig hilsen
Mie

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101 Firefox/38.0
Gæst

Re: Opkobling til nettet via en mobiltelefon

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jul 09, 2015 10:40

Det er noget alle nyere smartphones kan, enten via wi-fi, bluetooth eller USB. Du kan læse, hvordan du gør i denne artikel:
https://support.apple.com/da-dk/HT204023

Bemærk, at TV-kigning vil betyde, at du får overført mange data, så du risikerer hurtigt at få brugt de 8 GB, du har til rådighed. Det vil være en god ide at holde øje med forbruget i starten, indtil du har styr på sådan cirka, hvor meget data der kræves til fx 10 minutters TV.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Opkobling til nettet via en mobiltelefon

Indlægaf Gæst » tors jul 09, 2015 16:58

Hej Kim

Mange tak for svar.
Venlig hilsen
Mie
Gæst

Tilbage til Hjælp til alt