Mystisk besked på min pc

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Mystisk besked på min pc

Indlægaf birthe_7 » ons aug 05, 2015 14:40

Hej Ludvigs Hjørne
Jeg har en pc med Win XP-styresystem.(32 bit) For nylig blev min skærm sort og der kom en ”vandrende” dialogboks frem på skærmen med følgende besked:
”Not Optimum Mode.
Recommended Mode 1280X1024 60 Hz” Og i samme boks vises en firkant med en gul ramme omkring, hvori der er et spørgsmålstegn.

Når jeg tænder pc’en giver den det sædvanlige blip fra sig, så computeren er vel stadig ok (?)
Er der nogen som har et råd til mig om, hvordan jeg kan få mit skrivebord frem igen, så jeg kan få adgang til mine programmer etc. ?
På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Birthe

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:39.0) Gecko/20100101 Firefox/39.0
birthe_7

Re: Mystisk besked på min pc

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons aug 05, 2015 16:09

Det skulle vel aldrig være en Samsung-skærm?

Prøv følgende:
Sluk computer og skærm på stikkontakten, så begge er helt slukkede. Afmontér skærmkablet fra computeren. Vent et kvarters tid, og tilslut det igen. Tænd begge dele på stikkontakten og prøv så igen.

Dette har hjulpet nogle.

Du kan dog risikere, at problemet kommer tilbage, og det kan så skyldes en fejlbehæftet modstand i skærmen, i hvert fald i henhold til nedenstående side. Han reparerede selv, men for almindelige mennesker er det nok nemmere at købe en ny skærm:
http://www.monsieurmaggot.com/Samsung.html
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Mystisk besked på min pc

Indlægaf Gæst » ons aug 05, 2015 22:16

Det skulle vel aldrig være en Samsung-skærm?

Hej igen
Jo, det er lige hvad det er!
Nu prøver jeg dit forslag og tak for hjælpen.
Venlig hilsen
Birthe
Gæst

Tilbage til Hjælp til alt