Ipad

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Ipad

Indlægaf Erikdeplace » tors sep 17, 2015 22:28

Downloadede iOS9 til min iPAD i dag. Pludselig krævede maskinen et password af mig, og godtog det samme som på min telefon. Men jeg vil ikke have spærret brugen af min iPad. Det giver god mening med min iPhone, men ikke min iPad. Nogen der ved, hvordan man fikser den?
Erik

Mozilla/5.0 (iPad; CPU OS 9_0 like Mac OS X) AppleWebKit/601.1.46 (KHTML, like Gecko) Version/9.0 Mobile/13A344 Safari/601.1
Erikdeplace

Re: Ipad

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors sep 17, 2015 22:57

Mener du, at du vil have fjernet adgangskoden?

Det giver vel god mening at have adgangskode på en iPad, også selvom du ikke bruger den til opkald.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Erikdeplace » fre sep 18, 2015 8:31

Min Ipad bruges udelukkende herhjemme, og åbnes måske 100 gange om dagen. Derfor vil jeg gerne have koden væk :D
v.h.
Erik
Erikdeplace

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre sep 18, 2015 9:57

Ok. Prøv at læse nedenstående vejledning - jeg ved dog ikke, om den også virker i den nye iOS:
https://support.apple.com/da-dk/HT4113
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Erikdeplace » fre sep 18, 2015 14:21

Tusind tak for hjælpen. Og nu ved jeg endda, hvordan man slår spærringen til igen, hvis Ipad`en skal med ud og rejse.
venlig hilsen
Erik
Erikdeplace

mail salgsannoncer

Indlægaf Erikdeplace » tors okt 22, 2015 9:52

Dagligt lander der mellem 10-15 annoncer for alt fra sexpiller til tagreparation og rejsetilbud på min mail. Det gælder både på min PC´s Thunderbird, på min Ipad og Iphone 6+´s Safari. Min PC sætter loyalt et spam-mærke ud for de fleste, men reklamemailén bliver alligevel i rækken af mails, indtil jeg sletter dem. Det er jo ikke verdens største problem, men det er blot irriterende, at man hele tiden skal bruge nogle øjeblikke på at rydde op. Har downloadet noget, der hedder X-block, men den virker faktisk ikke i gratisudgaven.
Skulle der mon være nogen derude, som har et godt og ikke for nørdet forslag til, hvordan man forhindrer skidtet i at optræde i ens mailbox?
venlig hilsen
Erik
Erikdeplace

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors okt 22, 2015 13:52

Jeg kan hjælpe dig med, hvad du gør i Thunderbird, hvis en mail bliver fanget af Thunderbirds spamfilter, og den så automatisk skal flyttes til spammappen:

Klik på menuknappen (den med de tre streger).
Hold musemarkøren over menupunktet Indstillinger, og klik så på Kontoindstillinger på undermenuen.
Klik på Spam-indstillinger til venstre.
Sæt flueben ud for Flyt nye spam-meddelelser til:
Som standard flyttes de til mappen Spam, men du har også mulighed for at angive en anden mappe.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt