langsom pc

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

langsom pc

Indlægaf henkel » tirs maj 08, 2007 12:12

hej alle
NU prøver jeg herigennem om der er hjælp at hente.
min pc er MEGET langsom både når den tændes men også når den skal åbne en side.
eks. når min og konens pc tændes samtidig er hun i gang med eks. spil hvor jeg sidder og venter en rum tid - når jeg endelig er på tager det også lang tid at åbne en side på nettet og når jeg skal checke mail skal jeg trykke "send/modtag" før evt. indkomne mail kommer. PS. jeg bruger INCREDIMAIL.
hvor jeg før havde 512 ram har jeg nu 2 x 512 ram uden at det gav nogen forskel.
hvad /hvor kan orsagen ligge og drille, jeg har ikke mig bekendt nogen tunge programmer og under 50 billeder liggende.
er der en her der har været ude for lign. eller har en god forklaring på mit problem ???
mvh. henkel
henkel

Indlægaf Jan Krag » tirs maj 08, 2007 12:30

Hej
Der trænges nok til en oprydning, i midlertidige filer, genveje til dokumenter, og gendannelsespunkter. Det er alt sammen noget windows husker på, og det sløver computeren og fylder på harddisken og i hukommelsen.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf henkel » tirs maj 08, 2007 18:27

hej jan
jeg har foretaget tømning af temp. mapper samt lavet diskfragmentering sååååhhhhh det er nok ikke der katten ligger begravet.
mvh.john
henkel

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs maj 08, 2007 20:15

Kan du risikere at have spyware på computeren?

Er den nye ram-klods samme type som den gamle? Hvis ikke, kan du risikere, at den slet ikke ses, eller at de ikke bruges optimalt mht. hastighed.

Hvor meget ram har du i din kones computer?

Du kan evt. prøve at bruge Joblisten til at se, om al rammen bruges, og om der er programmer, som er særlig ramslugende. Du kan også se, om det er bestemte programmer, som sluger processorkraften.

Lidt om Joblisten:
http://kimludvigsen.dk/tips-windows-jobliste-trin.html
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

langsom pc

Indlægaf henkel » ons maj 09, 2007 10:27

hej Kim
min kones pc har også 2x 512 ram

og nu er jeg absolut ike nogen ørn til det med pc, jeg er kun bruger med meget begrænset viden på området men:

på joblisten kan jeg se i programmer at kun Ludvigs hjørne kører

og CPU brug svinger mellem 0 - 4 %

processer viser 43 forskellige

sidefilforbrug 325 MB

jeg skrev lige alt dette men om det fortæller noget må du vurdere jeg forstår ikke en dyt af det.

mvh.henkel
henkel

Re: langsom pc

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons maj 09, 2007 10:57

henkel skrev:på joblisten kan jeg se i programmer at kun Ludvigs hjørne kører

og CPU brug svinger mellem 0 - 4 %

processer viser 43 forskellige

sidefilforbrug 325 MB

Var computeren også langsom, da du skrev ovenstående?

Hvilket program bruger du til at se hjemmesider med?

Prøv lige at gå ind i Jobliste igen, åbn fanebladet Ydeevne. Hvad står der ud for Samlet og ud for Tilgængelig i feltet Fysisk hukommelse?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan Krag » ons maj 09, 2007 12:43

Hej
Der kan næsten altid hentes noget ved en diskoprydning, og en oprydning i systemgendannelsespunkter.
Højreklik på systemdrevet, næsten altid drev C, og vælg diskoprydning, marker alle felter i den rude der kommer frem, og klik OK så rydder computeren op i unødvendige filer.
Derefter højreklik på sytemdrevet igen, og vælg fanebladet avanceret, og klik på det nederste punkt der hedder: Ryd op i systemgendannelsespunkter.
Hvis computeren virker her og nu, har man kun brug for de senest oprettede gendannelsespunkter.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf baker » ons maj 09, 2007 16:03

henkel skrev:min pc er MEGET langsom både når den tændes men også når den skal åbne en side.
eks. når min og konens pc tændes samtidig er hun i gang med eks. spil hvor jeg sidder og venter en rum tid - når jeg endelig er på tager det også lang tid at åbne en side på nettet

hvis det mest er på nettet din pc er langsom,, og den er endnu langsommere når din kones pc også er tændt lyder det da nærmest som om det er jeres internetforbindelse der er langsom,, måske for langsom til at kunne trække at to pc'ere er på nettet samtidigt.
De spil du nævner konen spiller er det evt nogle hun spiller via nettet ? for så er det nok det der trækker al den power i har på en måske for langsom internet-forbindelse

m.v.h.
baker
baker

langsom pc

Indlægaf henkel » ons maj 09, 2007 17:57

hej alle tre
tju hej hvor det går, med forsøg på hjælp, og tak for det.
først Kim, ja den var også langsom da jeg skrev.
internet explorer-browser opdateret - og ellers Google.
samlet: handles 9895
tråde 428
processer 44

fysisk: samlet 1048048
tilgængængelig 658864
systemcache 387620

og så til jan krag
systemgendannelse og diskoprydning, prøver jeg når jeg har svaret her.

og så til baker
nej det er også når jeg tænder for pc,en
vores internetforbindelse er 1024 - 512
og det spil min kone udøver er sådan set ikke et spil, det er mahjon, hvor det drejer sig om at parre to symboler og nej det er ikke på nettet.

håber jeg har svarret jer korrekt.
mvh. henkel
henkel

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons maj 09, 2007 18:32

henkel skrev: fysisk: samlet 1048048
tilgængængelig 658864

Ok, så er det ikke mangel på ram. Al ram ses af Windows, og eftersom du også havde problemet før, du satte den nye ram-klods i, burde det vist heller ikke kunne være inkompatabilitet mellem klodserne.

Og med den tidligere opgivne cpu-brug, er det heller ikke andre programmer, der ligger og bruger cpu'en.

Måske der kan være problemer med harddisken eller en driver?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

langsom pc

Indlægaf henkel » ons maj 09, 2007 19:45

hej kim
nej jeg købte et sæt ram 2x512 således at det passede sammen, men jeg lurede på om fejlen måske lå på hardisken som er en Maxtor 6EO40LO.

og så har jeg foretaget div. diskoprydning som Jan Krag foreslog, men det gav heller ikke noget, såhhhhhh?.

mvh.henkel
henkel

Tilbage til Hjælp til alt