Advis Caps lock og Num lock

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Advis Caps lock og Num lock

Indlægaf Charley » søn okt 04, 2015 11:46

Tidligere fik jeg vist en "hængelås" i åben eller lukket tilstand, som bekræftelse på om Caps- eller Num lock var aktiveret eller ej.

Efter en 0-stilling af Win 10, der til lidt afveksling for Microsoft-produkter ikke arbejdede som det skulle, fungerer systemet nu igen, og mine personlige filer var faktisk også alle intakte, hvilket nok forbløffede mig mest.
MEN - jeg kan ikke længe se, om C/N-lock er aktiveret eller ej.
Jeg kan finde en indstilling, der giver en tone, men da jeg kun har højttalere aktiveret, når jeg arbejder med noder og musik, så hjælper det ikke.
Er der en mulighed for at få de synlige hængelåse tilbage, så man har en fair chance for at følge slagets gang, når de omsiggribende koder med store og små bogstaver og tal (som man naturligvis ikke selv må kunne se ved indtastningen) bliver indtastet ? :?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:41.0) Gecko/20100101 Firefox/41.0
Charley

Re: Advis Caps lock og Num lock

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons okt 21, 2015 11:19

Hej Charley

Undskyld det meget sene svar. Du må have haft noget installeret, der viste den pågældende hængelås.

Et par muligheder:
http://keyboard-leds.com/
http://www.binaryfortress.com/TrayStatus/
OBS! Jeg har ikke selv prøvet at installere programmerne, så vær lige selv opmærksom på, om du får tilbudt uønskede programmer under installationen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Advis Caps lock og Num lock

Indlægaf Charley » tirs okt 27, 2015 11:57

Tak for vejledningen - godt nok, og desværre ikke min gode, gamle og meget tydelige hængelås, men en absolut brugbar løsning. Svagheden ved den er, at programmørerne generelt ikke aner, at der findes farveblinde it-brugere, men efter diverse eksperimenter fandt jeg en brugbar mulighed.

Det er forresten ikke kun edb-folk der ikke ved en dyt om hverken farveblindhed (min 100%) eller bare svagtseendes problemer.
Netop afhentet en ny "Astma-inhalator på apoteket - 8 dage efter at den gamle "tydelig" - for alle andre end mig - havde vist at der var 0,0000 portioner tilbage i den gamle.
Nu har jeg skrevet en ny i kalenderen 3o dage frem, MEN det burde vel egentlig være markeringen der ikke skulle skjules i en idiotisk farvekombination.

At låget på gigtmedicin kræver værktøj -p.g.a. gigten, og lignende finurligheder, det vænner man sig naturligvis til, og tangen kan jo også bruges til mælkekartoner, juice o.l. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Charley

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne