tb modtager ikke mails

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

tb modtager ikke mails

Indlægaf traco » ons dec 02, 2015 14:51

Hej
Jeg er ved at oprette tb. Er kommet så vidt at jeg kan sende til mit andet mailprograms adresse, men jeg kan ikke sende til mig selv igen på tb.på nogen måde.De står kun i sendt, når jeg gør det fra tb. Dog har jeg nogen gange, hvor jeg har startet helt forfra med opstilling, fået en meddelelse med tidligere sendte mails, men de står der kun i ca. 5 sekunder, og så kan jeg ikke finde dem igen. bullg. firewall blokerer ikke, og jeg synes jeg har fulgt danskkabeltv's vejledning punktligt. Der er heller ikke noget der hedder indbakke.
Mvh., Carsten

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:42.0) Gecko/20100101 Firefox/42.0
traco

Re: tb modtager ikke mails

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons dec 02, 2015 17:53

Afsendelse og hentning af mails er to forskellige ting, og de fungerer uafhængigt af hinanden. Afsendelse af mails fungerer så åbenbart fint, mens du har problemer med at modtage mails. Det kan så enten skylden problemer med opsætningen, eller at der er noget på computeren, som blokerer.

Der er flere ting, der kan drille. Du nævner, at du ikke kan se Indbakke, så prøv først dette:
Klik på menuknappen (den med tre streger)
Hold musemarkøren over Mapper, og tjek så, at der er mærke ud for Alle på undermenuen. Hvis der ikke er mærke ud for Alle, så klik på Alle.
Når der er mærke ud for Alle, skulle Indbakke meget gerne vises.

Hvis du stadig ikke kan modtage mails:

Hvad sker er, når du beder Thunderbird om at hente mails? Læs fx mærke til, hvad der står i statuslinjen nederst i programmet. Hvis du får en fejlmeddelelse, så gengiv meddelelsen her.

Hvis du ikke får en fejlmeddelelse, så kan det tyde på, at der er noget på computeren der blokerer. Du nævner selv Bullgard, har du prøvet at slå Bullguard fra, mens du prøver at hente mails?

En anden mulighed er, at mailen allerede er blevet hentet af dit andet mailprogram. Luk det, mens du prøver at hente med Thunderbird. Tjek evt. ved hjælp af webmail, om der ligger mails på serveren.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf traco » tors dec 03, 2015 12:50

Hej Kim
Tak for svar
Alle mapper var markeret- ingen indbakke
Intet vises når jeg beder om at hente
Når jeg sender mails til tb får jeg ikke fejlmeddelelser, ser ud til de bliver afsendt korrekt.
Jeg har kontrolleret thunderbird, den står et sted i bg firewall, den står som tilladt.
Jeg har flere gange oprettet igen fra bunden af. Når jeg trykker opret, beder den om at indtaste hovedadgangskode vedr. softwaresikkerhed. Den annullerer jeg og går videre. Så får jeg en meddelelse nederst: "Der er ingen nye meddelelser", og den søger i feltet nederst.Lukker jeg nu ned og starter tb igen, er feltet tomt, og der bliver ikke søgt når jeg trykker hent meddelelser.
Jeg har prøvet at slå bg fra, men kan ikke huske hvor jeg gør; prøvede også win firewall for at slå den til i stedet, men her får jeg kun en fejlmeddelelse når jeg prøver. Er det ikke risikabelt at slå firew. fra, selvom det kun er kort tid?
"En anden mulighed er, at mailen allerede er blevet hentet af dit andet mailprogram. Luk det, mens du prøver at hente med Thunderbird. Tjek evt. ved hjælp af webmail, om der ligger mails på serveren."
Jeg har kun xxxmail som jeg har prøvet at sende fra, til tb. Og igen fra tb til tb. Intet vises.
Senest rettet af traco fre dec 04, 2015 13:12, rettet i alt 1 gang.
traco

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors dec 03, 2015 13:47

Du nævner indtastning af hovedadgangskode, som du så vælger at annullere. Måske det er der problemet er.

Jeg er ikke sikker på, om det er Thunderbird eller Windows, der beder dig om en hovedadgangskode, men det er vist meningen, du skal indtaste koden i stedet for at annullere.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf traco » tors dec 03, 2015 14:34

Det er en anden kode end den der bliver bedt om, når mails skal sendes.
Den kommer også frem når jeg trykker "avanceret konfiguration"
Der er ikke påvist nogen steder, om oprettelse af denne kode, så jeg ved ikke hvad jeg skal skrive. Derfor annulerede jeg dette, og gik videre, da jeg ikke mente det var nødvendigt.
Men i feltet står der "hovedgangskode påkrævet. Indtast venligst hovedadgangskode for Software sikkerhedsenhed."Den har også poppet op lige efter det røde advarselstegn der fremkommer efter "opret konto"
traco

Indlægaf traco » tors dec 03, 2015 14:43

Afsendelsen af adgangskoden for brugeren .dk mislykkedes. Mailserveren pop3.danskkabeltv.dk svarede: Authentication failed.
Ved hent meddelelser: pop3.danskkabeltv, vært kontaktet, sender login info (bliver blot ved med at søge)
traco

Indlægaf traco » tors dec 03, 2015 14:56

Nu har jeg prøvet at skifte hovedadgangskoden, som jeg fik ved udbyderen. Den siger at den er ukorrekt.
Det er den kode der kræves når jeg skal sende en mail, og der får jeg ingen fejlmedelelse.
Jeg har set man skal opgive kode ved opstart, men det bliver jeg ikke spurgt om. Kun når jeg skal sende.
traco

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors dec 03, 2015 15:11

Den kode du bliver bedt om at indtaste er hovedadgangskoden. Den bliver du bedt om, når en af dine adgangskoder skal bruges. Thunderbird beder ikke om en kode ved opstart, men kun når der skal sendes eller modtages. Enten beder den om adgangskoden til serveren eller hovedadgangskoden.
Du kan nulstille hovedadgangskoden, men det vil fjerne evt. gemte adgangskoder og brugernavne fra Thunderbird.

Nulstilling af hovedadgangskode:
Åbn menuen Fejlkonsollen i Thunderbird (Ctrl+Skift+J). Indsæt openDialog("chrome://pippki/content/resetpassword.xul") i feltet Kode:. Klik på knappen Evaluer.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf traco » tors dec 03, 2015 15:25

Vil gerne lige vide om man skal købe en ny mailadresse, som der bliver vist i indledningen.For at det virker. Jeg har oprettet mig med den jeg fik tilsendt af udbyderen.
traco

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors dec 03, 2015 15:31

Nej, du skal ikke købe en ny mailadresse.
Når du ser vinduet "Indtast venligst hovedadgangskode for Software sikkerhedsenhed", skal du indtaste den kode, du tror man skal indtaste når Thunderbird startes.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf traco » tors dec 03, 2015 16:12

Det var det der skulle til for at få indbakken; der blev også vist dem jeg tidligere har sendt fra tb til tb.
Men sender jeg fra min xxxmail går de ikke ind. Jeg trykker hent, men der bliver vist "ingen ny meddelelser" Nu heller ikke fra tb til tb.
Senest rettet af traco fre dec 04, 2015 13:11, rettet i alt 1 gang.
traco

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre dec 04, 2015 7:30

Godt, at det lykkedes at få Indbakke frem. Næste skridt et så at få mail i den.

Jeg forstår ikke helt, hvad du mener med, at du sender henholdsvis fra SOLmail eller tb. Hvis der er tale om den samme mailkonto, er det lige meget, hvor du sender fra, så skal mailene komme frem, hvis ellers mailene sendes korrekt.

Jeg har lige prøvet at sende en mail til dig (mailadresse: ***.52@***.dk). Er den kommet frem? Og i hvilket program kan du se den?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf traco » fre dec 04, 2015 13:06

xxx.dk er det mailprogram jeg har i øjeblikket(deres server er dog nede ustandselig.) Det er der jeg har sendt fra til TBmailprogrammet.
Og fra mig til mig på TB.mailprogrammet.
På xxx.dk har jeg modtaget din. Det er ikke noget problem at modtage her, eller afsende til andre.Jeg kan bare ikke sende til Thunderb., så de går ind med det samme.
Men jeg har for et øjeblik siden startet TB, og så kunne jeg pludselig se alle de mails jeg har sendt til den. Det er ligesom de kommer med rigtig lang tids forsinkelse, for jeg har lige prøvet at sende til den igen, og de er ikke at se endnu. Den siger bare: ingen nye meddelelser.
Jeg har også prøvet at slå spamfilteret fra i Bullg.
traco

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre dec 04, 2015 17:24

Er det din sol-adresse (***@sol.dk), du vil bruge i Thunderbird, eller har du oprettet en ny mailadresse til brug i Thunderbird? Hvis du har oprettet en ny adresse, hvad står der så efter @?

Jeg har lige været inde og kigge nærmere på sol.dk, og så vidt jeg umiddelbart kan se, er det ikke muligt at bruge deres mails andre steder end på deres egen hjemmeside.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf traco » fre dec 04, 2015 17:41

Min @sol adresse bruger jeg fra sol.dk. Jeg har haft den i adskillige år.
I thunderbird er min adresse @aab-net.dk. Jeg fik den tilsendt fra danskkabeltv, og har oprettet mig som sådan på TB.
Men måske skal det hedde noget andet efter@?
traco

Næste

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne