mailproblemer

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

mailproblemer

Indlægaf anelisbeth » man jul 25, 2016 12:42

Hjælp jeg har store problemer med min mail på Thunderbird.
You see har opgivet og bedt mig henvende mig her.
For nogle dage siden fortalte en fane at min konto var forældet .Jeg spurgte andetsteds,men ingen svar.
Nu kan jeg ikke sende mail men godt modtage .
Kan du hjælpe mig?
Jeg gik ind på yousee hjemmeside og dawnloade et program ,som automatisk opsatte min mail ,men det hjalp ikke .
Konto er 995 og 465.
Hilsen Lisbeth

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/51.0.2704.103 Safari/537.36
anelisbeth

Re: mailproblemer

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jul 25, 2016 12:53

Hej Lisbeth

Får du en fejlmeddelelse, når du forsøger at sende en mail? I så fald, gengiv den her.

Når du har brugt opsætningsprogrammet, burde kontoen være opsat korrekt. Den kan derfor tyde på, at du har noget på din egen computer, som blokerer for afsendelse. Det er ikke usædvanligt, at sikkerhedsprogrammer kan blokere, så prøv at tjekke, om du har en firewall, der tillader Thunderbird at sende til nettet. Og tjek også indstillingerne i dit antivirusprogram.

Du kan evt. forsøgsmæssigt prøve at slå firewall og sikkerhedsprogram fra for at prøve, om du så kan sende mails. Husk at slå dem til igen bagefter!
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf anelisbeth » man jul 25, 2016 12:57

Nu du skriver dette kommer jeg på tanke om at for få dage siden bad yousee mig om at opdatere tdc sikkerhedspakke som jeg har der .Kan det være noget der?
Kan ikke sende fejlmelding uden at opgive mailadr.på den person jeg sender til,men nu har udgående port ændret sig til 585 ? hvordan rettes den hvid den er forkert.Har fået oplyst 465.
anelisbeth

Indlægaf anelisbeth » man jul 25, 2016 13:23

Jeg tror mine problemer er løst ,men er de ikke vender jeg tilbage.Tak for at vise vejen.Lisbeth :D
anelisbeth

Indlægaf anelisbeth » man jul 25, 2016 14:41

Ja, her er jeg så igen.
Kan ikke sende billede. Men her er hvad der står:
-Du er ved at tilsiddesætte hvordan Thundebird identificerer dette websted-
Nedenunder fremhæves:
Ligitime bankeforretninge rog andre off.websteder vil ikke bede dig gøre dette.
server antpm yousee.dk 585
Længere nede :
Certificatstatus:
Dette webstedforsøger at identificeresig selv med ugyldig information.

Kan du hjælpe mig?
anelisbeth

Indlægaf anelisbeth » man jul 25, 2016 15:15

Når jeg sender fårjeg nu denne med:
-Meddelelsen kunne ikke sendes smtp-severen forsvandt midt i overførslen- ??
anelisbeth

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man jul 25, 2016 15:51

Er der ikke en knap, hvor der står 'Vis' i advarslen? Klik på den og fortæl hvem certifikatet er udstedt til og hvem der har udstedt det.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf anelisbeth » man jul 25, 2016 16:18

Gik straks tilbage for at se om der skulle være en knap med vis ,men når jeg sender en testmail er det meddelelsen, ifølge min sidste mail her, der kommer efter lang tid.
anelisbeth

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man jul 25, 2016 16:30

Afslut Thunderbird. Genstart din computer og prøv så igen.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf anelisbeth » man jul 25, 2016 16:48

Desværre det hjalp ikke .Det er ikke hul igennem. Nu lukker jeg helt ned og håber på hjælp imorgen.
Det er sådan at når man ringer til yousee så må de ikke hjælpe een ,de henviser til deres netsupport ,men det hjælper jo ikke mig ,når det er prøvet.
anelisbeth

Indlægaf anelisbeth » tirs jul 26, 2016 11:08

Nu har yousee gjort mig bekendt med at de ikke giver support til Thunderbird ,fordi dette program lukker ned til efteråret????

Hvad kan man så gøre ? finde et nyt ?

Jeg var ellers godt tilfreds og vil få svært ved at vænne mig til et andet og hvilket program ligner Thunderbird? og hvordan får man sit adressekartotek med?
anelisbeth

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jul 26, 2016 12:29

Hej anelisbeth

Jeg tror, Jørgen mente, at du skulle se, om du kunne finde knappen Vis til flere oplysninger om certifikatet, efter du havde genstartet Thunderbird.

Får du mulighed for at acceptere certifikatet, selvom det ikke kan godkendes?

Thunderbird lukker IKKE ned til efteråret.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » tirs jul 26, 2016 13:03

Tak for hjælpen ,både til Jørgen og dig. Det ser ud til at jeg har styr på det nu. JEG HÅBER!
Jeg tænkte nok de bare snakkede og snakkede og jeg troede heller ikke rigtig på det.
Hilsen Lisbeth :)
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jul 26, 2016 13:52

Det er sikkert supporteren hos Yousee, der har misforstået, hvad der sker. Thunderbird har hidtil hørt sammen med Firefox og udviklingen har været betalt af Mozilla. Thunderbird udskilles nu i sit eget selskab, hvor man selv skal finde penge. Det vil bl.a. ske ved at man vil opfordre brugerne til at give et frivilligt bidrag. Håbet er, at Mozilla får frigivet ressourcer til Firefox, og at Thunderbird vil kunne få et mere aktivt liv, efter det i lang tid har stået i skyggen af Firefox.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf anelisbeth » ons jul 27, 2016 12:13

Jeg er rigtig glad for at høre at Thunderbird ikke stopper.
Jeg var lige ved ,på hans opfordring ,at finde et andet program. Han foreslog forskellige ,som de (yousee) har support til på deres hjemmeside.
anelisbeth

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne