Vista og Thunderbird HJÆLP

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Vista og Thunderbird HJÆLP

Indlægaf Bunch » tors jun 14, 2007 21:33

Hej
Jeg har lige købt en maskine med Vista (og har en del problemer).
Nu har jeg installeret Thunderbird, men jeg kan ikke hente mine mails via pop3. Den står bare og "venter" og intet sker - udløber til sidst.
Jeg var ellers blevet anbefalet at bruge Thunderbird da der efter sigende skulle være en pop3 server der kan tackle Vista - eller er jeg røget i endnu et sort hul?
HJÆLP :-) Tak
Bunch

Re: Vista og Thunderbird HJÆLP

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jun 14, 2007 22:05

Umiddelbart kan jeg forestille mig to forklaringer:

Du har opsat Thunderbird forkert (så burde du dog have fået en fejlmeddelelse).

Eller du har en firewall eller lignende, der forhindrer Thunderbird i at komme på internettet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Bunch » tors jun 14, 2007 22:38

Hej Kim
Tak for dit hurtige svar.

Mit problem er præcis det samme om jeg bruger Thunderbird eller Windovs Mail. Jeg kan uden problemer sende mails fra begge programmer men jeg kan ikke downloade mails skønt jeg ved, og kan se at der er fx to mails den gerne vil hente.
Du har muligvis ret i det med firewallen, men jeg har fået hjælp fra HP support til at slå det fra der kræves - og min Norton burde ikke give problemet.

Mon jeg har misforstået det med at Thunderbird skulle være bedre rustet til Windovs Vista?

Jeg har One-com som udbyder og jeg har opsta min konto præcis som der står på deres site under support. Og de har faktisk en helt speciel guide til Thunderbird.

Jeg vil rigtig gerne vide om der findes andre Vista brugere med samme problem i Thunderbird?
Bunch

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jun 14, 2007 23:06

Bunch skrev:Mit problem er præcis det samme om jeg bruger Thunderbird eller Windovs Mail.

Hvilket er et klart tegn på, at problemet ligger i Windows eller et andet program, der blokerer.

Bunch skrev:Mon jeg har misforstået det med at Thunderbird skulle være bedre rustet til Windovs Vista?

Thunderbird kører helt fint på Vista.

Ud fra det du fortæller, så er mit gæt, at du har et antivirusprogram - Norton - der er opsat til at scanne indkommende mails, og at Norton ikke er opsat korrekt.

Du kan prøve et par ting:

Slå Nortons antivirus fra. Jeg vil umiddelbart tro, at dette løser problemet, selvom det reelt også kan være en firewall i Norton, der driller.

Ellers: Åbn Thunderbird => klik på menupunktet Funktioner => Kontoindstillinger => markér punktet Serverindstillinger til venstre under kontoens navn => Tjek, at der står 110 ud for Port.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne