Kriepigen skrev: Mærkeligt udseende af hp i IE

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Kriepigen skrev: Mærkeligt udseende af hp i IE

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jun 25, 2007 0:33

Af en eller anden grund fik Kriepigens indlæg systemet til at gå i baglås. Jeg har derfor slettet indlægget og indsat teksten i dette indlæg.
Mvh. Kim

Hejsa Kim

Du bad mig henvende mig senere med dette problem.

Min side er jo lavet i Kompozer og du kan sikkert godt se, hvad jeg er utilfreds med i IE. I Firefox ser den ud som den skal.

http://litla-tunga.com/broodmares.html og http://www.litla-tunga.com/stallions_list.html

Har kigget på det, men finder ingen løsning. Kan du hjælpe?
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Kriepigen skrev: Mærkeligt udseende af hp i IE

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jun 25, 2007 0:36

kriepigen skrev:Har kigget på det, men finder ingen løsning. Kan du hjælpe?

Jeg vender tilbage senere, der er stadig nogle problemer med forummet, der driller.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jun 25, 2007 1:04

I Firefox ombrydes der automatisk mellem billede og navn, det gør der ikke i Internet Explorer. Tabellen bliver dermed for bred, og rykkes ned under indholdet til venstre.

Løsning:
Klik så markøren indsættes lige før et hestenavn og tryk på Enter. Du vil ikek kunne se en forskel i KompoZer. Gentag for alle navne og overfør derefter siden, så bør det virke.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jun 25, 2007 1:59

kriepigen skrev:http://www.litla-tunga.com/stallions_list.html

Denne kræver det lidt arbejde at rette op på. Du har fået angivet forskellige størrelser på cellerne i tabellen. Og det håndterer de to browsere så forskelligt.

Løsningen:
(Lav en kopi af filen for en sikkerheds skyld, inden du begynder på nedenstående)

Placér markøren i den allerførste celle, og klik på knappen Tabel i værktøjslinjen. Du får nu åbnet vinduet med tabelegenskaber. I feltet ud for Width står der 40 - slet tallet. Klik på knappen næste, slet tallet ud for width. Det er ikke alle celler, der står et tal ud for width, men dem der gør, der skal du slette det. Fortsæt til du når bunden af tabellen.

Jeg er ikke helt sikker på, at dette er nok. Men så må du lige vende tilbage, når du når så langt.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf kriepigen » man jun 25, 2007 17:02

Storartet!!! Du er en skat!

Det hele ser ud som det skal...jeg er så glad for hjælpen.
Igen stor tak, Kim!:D

PS: Er ked af at det hele kørte ned, da jeg lavede mit indlæg. :oops:
Men du har nu hjulpet mig så godt på vej, at der sikkert går et stykke tid inden jeg skriver igen.

God sommer 8)
kriepigen

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jun 25, 2007 18:29

kriepigen skrev:PS: Er ked af at det hele kørte ned, da jeg lavede mit indlæg. :oops:

Det er ikke noget du kan gøre for. Det var en fejl i forummet, og det burde egentlig ikke kunne lade sig gøre, at et indlæg kan drille på den måde.

Det tog derfor lidt tid, inden jeg fandt på at prøve at slette de nyeste indlæg, startende med dit, der var det nyeste. Og så virkede det hele igen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne