Thunderbird - spørgsmål om visning af mail tråde?

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Thunderbird - spørgsmål om visning af mail tråde?

Indlægaf tinem » man dec 16, 2024 18:40

Hej, jeg synes det virker lidt bøvlet og ikke overskuende, når jeg sender mails til nogenlunde de samme personer og emne. Synes jeg har opdaget af hvis jeg ønsker at oprette en ny tråd, så bliver disse alligevel lagt nederst i denne tråd og det ønsker jeg ikke.

Prøver at vedhæfte PrintScreen i thunderbird-mail-traade.jpg som gerne skulle vise dette.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/131.0.0.0 Safari/537.36
Vedhæftede filer
thunderbird-mail-traade.jpg
tinem

Re: Thunderbird - spørgsmål om visning af mail tråde?

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons dec 18, 2024 3:47

Ja, det ser jo ikke særligt overskueligt ud, og det er heller ikke meningen, det skal være sådan. Trådene oprettes ikke ud fra emne, men ud fra en kode, der er i mailen, en ny mail vil have en anden kode, end hvis man klikker på Svar. Så noget går galt hos dig.

Hvordan skriver du en ny mail, klikker du på Ny meddelelse, eller bruger du en skabelon, eller svarer du på en gammel mail men tilretter så emnelinjen, eller noget helt fjerde?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf tinem » ons dec 18, 2024 7:53

"Hvordan skriver du en ny mail, klikker du på Ny meddelelse, eller bruger du en skabelon, eller svarer du på en gammel mail men tilretter så emnelinjen, eller noget helt fjerde?"

Først tak for at du gider at hjælpe. :-)

Tråden er egentlig længere, men jeg ville vise mailadresse for et par andre personer, men tror jeg gør lidt forskelligt og sikkert også at jeg videresender tråden til 2 nye personer, som så kommer ind i denne lange tråd, men mener også jeg har brugt Ny meddelelse og bruger ikke skabelon. Tror også at jeg tilrette emnelisten, fordi det gør det nemmere at skrive til de samme personer.
tinem

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons dec 18, 2024 8:41

Næste gang, så prøv at bruge Ny meddelelse, så vil du ganske givet få oprettet en ny tråd, også selvom emnelinjen er den samme.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf tinem » ons dec 18, 2024 10:28

MEN vil de så kunne læse den længere mailkorrespondance jeg har haft med Driftsafdelingen?
tinem

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons dec 18, 2024 11:58

Nej, den forsvinder, når du bruger Ny meddelelse.

Hvis du vil have tidligere korrespondance med, kan du kopiere den fra den seneste mail, herefter starter du en ny tråd via Ny meddelelse, og i den nye meddelelse indsætter du så det kopierede.

Et alternativ er at slå trådvisning fra. Det vil give dig en pænere oversigtsrude, men det vil til gengæld gøre det sværere at holde styr på forskellige korrespondancer. Det kan prøve, du kan altid ændre indstillingen tilbage igen. Klik på menuknappen => Vis => Sorter efter => Ikke i tråd.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons dec 18, 2024 12:15

Kim Ludvigsen skrev:Nej, den forsvinder, når du bruger Ny meddelelse.

Hvis du vil have tidligere korrespondance med, kan du kopiere den fra den seneste mail, herefter starter du en ny tråd via Ny meddelelse, og i den nye meddelelse indsætter du så det kopierede.

Et alternativ er at slå trådvisning fra. Det vil give dig en pænere oversigtsrude, men det vil til gengæld gøre det sværere at holde styr på forskellige korrespondancer. Det kan prøve, du kan altid ændre indstillingen tilbage igen. Klik på menuknappen => Vis => Sorter efter => Ikke i tråd.

Den mulighed findes vist ikke i nyere versioner af Thunderbird.
Du kan klikke på Tråd-ikonet i meddelelsesruden for at slå visningen til eller fra:
Vedhæftede filer
I-tråd.png
Trådvisning
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf tinem » ons dec 18, 2024 13:20

Jørgen Rasmussen skrev:
Kim Ludvigsen skrev:Nej, den forsvinder, når du bruger Ny meddelelse.

c. Det vil give dig en pænere oversigtsrude, men det vil til gengæld gøre det sværere at holde styr på forskellige korrespondancer. Det kan prøve, du kan altid ændre indstillingen tilbage igen. Klik på menuknappen => Vis => Sorter efter => Ikke i tråd.

Den mulighed findes vist ikke i nyere versioner af Thunderbird.
Du kan klikke på Tråd-ikonet i meddelelsesruden for at slå visningen til eller fra:

Tak for svarene både igl Jørgen og Kim.

1. Jeg er ikke så vant til at bruge phpBB forums, men leder efter en måde at LIKE et indlæg uden at skulle skrive et svar. Findes det ikke?

2. Jeg vil prøve Jørgens forslag med Du kan klikke på Tråd-ikonet i meddelelsesruden for at slå visningen til eller fra: det ser umiddelbart mere overskueligt ud og vil prøve at køre med denne indstilling i et stykke tid.
tinem

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons dec 18, 2024 16:46

Nej, det er ikke muligt at like et indlæg. Vi - og de fleste andre "gammeldags" forummer - vil i stedet altid være glade for en tilbagemelding om, hvorvidt en løsning virkede eller ej. Det kan hjælpe andre med tilsvarende problemer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne