mail opsætning

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

mail opsætning

Indlægaf Sander » tirs jul 24, 2007 22:56

Jeg har to to domæner hos Surftown. Det første domæne har jeg fået til at virke som mailadresse. Jeg prøvede derefter at opsætte domæne nr 2 til mails. Men her ville Thunderbird anvende samme udgående server som nr 1, og det gik ikke.
Jeg har så prøvet at slette nr 2, for at gå tilbage, men uden held.
Nu kan jeg kun modtage mails men ikke sende.Så snart jeg prøver at sende bliver jeg bedt om password, og kommer ikke videre, Der er ikke nogle af mine passwords der virker.

Er der nogen der har en løsning

Hilsen

John
John Sander
Sander

Re: mail opsætning

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jul 24, 2007 23:03

Som udgangspunkt benytter Thunderbird den samme smtp-server til at sende mails, selvom man har flere forskellige mailkonti. Det er fordi, at i langt de fleste tilfælde, skal man benytte internetudbyderens mailserver til at sende. Og det skal du muligvis også her, det er i hvert fald de færreste mailhoteller, der tilbyder smtp (afsendelse af mails).

Klik på menupunktet Funktioner => Kontoindstillinger => nederst i oversigten til venstre, markér Udgående server (SMTP). Øverst til højre, markér din smtp-server, og klik på knappen Rediger. Som sagt vil jeg tro, at du her skal have din internetudbyders smtp-server stående og ikke en adresse hos Surftown.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne