Dele adressebog i Thunderbird?

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Dele adressebog i Thunderbird?

Indlægaf Gæst » man okt 08, 2007 11:30

- som overskriften siger - kan man det, uden de helt store armbevægelser?

På forhånd tak.

/Torben.
Gæst

Re: Dele adressebog i Thunderbird?

Indlægaf Kim Ludvigsen » man okt 08, 2007 12:20

Vil du dele adressebogen med en anden bruger på samme computer eller en anden bruger på en anden computer?

Og vil de dele den, så den opdateres automatisk begge steder, eller vil du blot kunne importere den hos en anden bruger for at undgå at indtaste det hele manuelt?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » man okt 08, 2007 12:38

Kim Ludvigsen skrev:Vil du dele adressebogen med en anden bruger på samme computer eller en anden bruger på en anden computer?

Og vil de dele den, så den opdateres automatisk begge steder, eller vil du blot kunne importere den hos en anden bruger for at undgå at indtaste det hele manuelt?

Jeg vil gerne dele adressebogen med andre - så alle kan se i den, og fylde i den. Sådan lige som med mail, vi ser alle de samme e-mail foldere (vi har kun én e-mail adresse/indbakke) og det ville være perfekt hvis vi alle også kunne bruge den samme adressebog. Det vil samtidig gøre det nemmere at holde "orden".
Gæst

Indlægaf Gæst » man okt 08, 2007 12:47

( Hej Kim, jeg skulle måske lige tilføje situationen som den ser ud her!! Det kan du jo af gode grunde ikke vide :roll:

Vi er 4 der bruger Thunderbird.. den/de er opsat så vi ser de samme e-mail foldere. (Rent teknisk ved jeg ikke hvordan det er sat op, men jeg formoder at de faktiske mails ligger et eller andet sted på vores server, ellers kan det vel næppe lade sig gøre)

Det undre mig at der ikke sammen med indbakke og de andre foldere kan placeres en adressebog.. det ville have været smart..)
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » man okt 08, 2007 13:17

Jeg er bange for, at det i så fald ikke er muligt. Det skulle være muligt at dele adressebogen, hvis I brugte den samme computer. Det er desuden muligt at dele en adressebog på en LDAP-server, men det er ikke muligt at ændre i den - det kan kun LDAP-administratoren.

Der er dog måske en løsning, du kan bruge, i form af udvidelsen Addressbooks Synchronizer:
http://www.ggbs.de/extensions

Bemærk, at udvidelsen ikke tilbyder live synkronisering, men blot kopierer adressebogfilen. Jeg tør ikke sige, hvilken effekt det kan have, hvis der er flere forskellige brugeres filer, der skal "synkroniseres". Hvis du afprøver udvidelsen, så vil det nok være en god ide at lave en backup af adressebogsfilerne først. De ligger i profilen og har filtypen mab.

Nemmeste vej til profilen:
http://mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Brugerdata
Åbn undermappen Profiles => åbn undermappen "tilfældige tegn".default
Du har to eller flere filer med filtypen mab i mappen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » man okt 08, 2007 13:51

K! Tak (igen) Kim!

/Torben.
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » man okt 08, 2007 14:55

Gæst skrev:K! Tak (igen) Kim!

Hvis du prøver udvidelsen, må du meget gerne melde tilbage, hvordan det går, så andre med samme behov kan lære af dine erfaringer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf gæst » tors okt 11, 2007 7:56

Kim Ludvigsen skrev:
Gæst skrev:K! Tak (igen) Kim!

Hvis du prøver udvidelsen, må du meget gerne melde tilbage, hvordan det går, så andre med samme behov kan lære af dine erfaringer.

- skal jeg nok. :wink:

/Torben.
gæst

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne