Problemer med opdatering af IE7

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Problemer med opdatering af IE7

Indlægaf Inka » fre okt 12, 2007 23:53

Jeg har netop overtaget en bærbar PC, i forbindelse med et kassererjob i en forening, og ville opdatere Internet explorer til IE7. Jeg har downloadet opdateringen fra Microsoft (IE7 WindowsXP - x86-dan - selvudpakket kibinetfil) og gemt under programmer. Jeg åbner og kører filen, men den stopper og kommer med en boks ser siger: "Denne installation understøtter ikke operativsystemets nuværende Service Pack-version." Hvad pokker er der galt?
Jeg har hentet samtlige tilgængelige opdateringer til windows, og installeret dem.
Inka

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør okt 13, 2007 1:30

Det lyder som om, den bærbare ikke har fået installeret Service Pack 2. Prøv at tjekke: Højreklik på Denne computer => Egenskaber => fanen Generelt => Tjek om der står "Service pack 2" under afsnittet System.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Inka » lør okt 13, 2007 10:09

Hej Kim,
Tak for svar - du har ganske ret der er "kun" Service Pack 1 installeret. Jeg har søgt på Service Pack 2 og har downloadet alle de opdateringer der var ( 62 stk. og kan se at en af opdateringerne hedder Sercice Pack 1) Er det her jeg har lavet fejl? Og hvordan få jeg fat i Service Pack 2, for den var ikke med i opdateringerne?
Inka

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør okt 13, 2007 10:48

Inka skrev:hvordan få jeg fat i Service Pack 2, for den var ikke med i opdateringerne?

Problemer er sikkert, at den tidligere bruger af den bærbare har valgt at få skjult tilbuddet om opgradering til Servide Pack 2. Jeg vil tro, der er en metode til at få vist skjulte opdateringer inde på Windows Update, måske andre kan hjælpe med det.

Ellers kan du hente den her:
http://www.microsoft.com/downloads/deta ... 368D3CDB5A
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Inka » søn okt 14, 2007 21:25

Hej Kim,
Tak for hjælpen, det var lige det der skulle til - nu fungerer det fint.
PS tak for mange gode tips og tricks på Ludvigs Hjørne :D
Inka

Tilbage til Hjælp til alt