Adobe Flash player 8 ell. nyere version

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Adobe Flash player 8 ell. nyere version

Indlægaf thessa » tors okt 25, 2007 12:35

Utallige gange her i den sidste tid er jeg blevet mindet om, at en internetside ikke kan ses uden Adobe Flash Player. Jeg har prøvet at downlade programmet men uden held.
Skal jeg i internetinstillinger give tilladelse. Jeg har Vista.
Der kommer en meddelelse om ActiveX-objekt.
Noget andet er, om jeg kan have tillid til det. Jeg har læst lidt om ActiveX
thessa

Re: Adobe Flash player 8 ell. nyere version

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors okt 25, 2007 13:33

Så vidt jeg lige husker, følger Flash Player med i Internet Explorer, så det burde ikke være nødvendigt at hente den. Hvad er den præcise ordlyd på de pågældende sider, og kan du give mig et link til en eller flere af de sider, hvor problemet opstår?

ActiveX kan være farligt, fordi man giver hjemmesiden lov til stort set, hvad de vil. Det er dog ikke helt så farligt i Vista, hvis du kører Internet Explorer i Beskyttet tilstand (tjek statuslinjen). Men man bør stadig ikke tillade ActiveX på en hjemmeside, man ikke har 100 procent tillid til.

I tilfældet med Flash Player er det reelt ikke hjemmesiden, der får lov til alt, men Flash Playeren. Så her er det Adobe, man skal have tillid til, og det mener jeg godt, man kan have.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Adobe Flash Player 8 ell. nyere version

Indlægaf thessa » lør okt 27, 2007 15:25

Tak for svar.
Ordlyd på medd. ved forsøg på downloading er:
1) først skal jeg give tilladelse - det er ok, det skal jeg næsten altid

2) For at fuldføre installationen skal Flash Player genstarte alle forekomster af Internet Explorer. Afslut arbejde i Internet Explorer før du klikker på ja.
Genstart nu?
ja ell. nej - jeg trykker ja

3)Et activeX-objekt på denne side kan muligvis ikke sikkert fungere interaktivt med andre dele af siden på en sikker måde. Vil du tillade, at objektet kan fungere interaktivt med andre objekter?
ja ell. nej - jeg trykker ja

Og så sker der ikke mere.

Jeg tror, det har noget med indstillingerne for ActiveX i funktioner - sikkerhed, hvor jeg forøvrigt går ind og tillader netop den hjemmeside, jeg vil se.

Eksempel på hjemmeside, jeg ikke kan se ( nogle har tilbud om valg af pdf, andre ikke) Fleggaards tilbudsavis (grænsekiosk)
thessa

Adobe Flash Player 8 ell. nyere version

Indlægaf yhessa » lør okt 27, 2007 16:04

Bare for at du ikke skal bruge mere tid på mig, for jeg tror det er lykkedes for mig nu.
Jeg har været inde i administrationsmodulet på Internet Explorer, og der var 2 deaktiverede moduler i ActiveX. Dem har jeg ændret til aktive, og vups, så kører det bare. Forhåbentligt sikkerhedsmæssigt ok??
Tak for denne gang!
m.v.h.
Annalise M.

PS Jeg er træt af Vista,men nu har jeg købt det, og det er vel fremtiden.
yhessa

Re: Adobe Flash Player 8 ell. nyere version

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør okt 27, 2007 16:19

thessa skrev:3)Et activeX-objekt på denne side kan muligvis ikke sikkert fungere interaktivt med andre dele af siden på en sikker måde.

"Denne side", er det Fleggards tilbudsavis? Jeg får ingen advarsler på den side. Fleggard tilbyder for øvrigt en pdf-udgave, men det er så "smart", at man skal downloade den via Flash-udgaven.

Jeg tør desværre ikke sige, om dine problemer skyldes fejl i Flash eller dine sikkerhedsindstillinger. Hvis du ikke har haft specielle grunde til at ændre sikkerhedsindstillingerne, så prøv at nulstille dem: knappen Funktioner => Internetindstillinger => fanen Sikkerhed => Nulstil alle zoner til standardniveauet. Prøv herefter atter at gå ind på tilbudsavisen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt