Engelsk windows

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Engelsk windows

Indlægaf jubelglad » lør okt 27, 2007 9:27

Hejsa
Jeg har, via tdc´s hjemmeside, kommet til at opdatere windows....men har nu fået en engelske udgave.....og det er jeg ked af.
Kan jeg få den danske tilbage? Jeg er ikke en ørn på computer, så meget gerne en forklaring så simpel som muligt.
På forhånd tak
jubelglad

Re: Engelsk windows

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør okt 27, 2007 10:18

Hvordan har du opdateret Windows via TDCs hjemmeside? Har du et link til den pågældende side?

Hvad er engelsk? Alle menuer i Windows, eller er det enkelte programmer som er på engelsk - og i så fald, hvilke?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf jubelglad » lør okt 27, 2007 21:42

Nej jeg har desværre ikke links mere...men der stod på hjemmesiden...opdatering til windows .....men alt er på engelsk..
jubelglad

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør okt 27, 2007 21:55

Umiddelbart skulle det ikke kunne lade sig gøre, og dog, der er vist en enkelt mulighed. Hvilken Windows har du?

Jeg har en mistanke om, at du har en Windows Media Center. Sådan en er nemlig reelt engelsk men med en dansk sprogpakke. Sprogskiftet skulle så være sket ved, at du har fået fjernet den danske sprogpakke.

Prøv at tjekke, om du har fået en cd med en dansk sprogpakke sammen med computeren.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf jubelglad » man okt 29, 2007 0:17

??? Jeg havde fra starten en dansk udgave. Da jeg opdaterede blev alt engelsk ( også min mailboks)
Uha hvor jeg savner den " gamle" udgave !
Hvordan ser jeg hvilken udgave det er?
jubelglad

Indlægaf Kim Ludvigsen » man okt 29, 2007 0:39

jubelglad skrev:Hvordan ser jeg hvilken udgave det er?

Klik på startknappen => Højreklik på Denne computer => Egenskaber => Fanen Generelt. Under System står der, hvilket styresystem og Service Pack, du har.

Fik du tjekket, om du havde fået en cd med en dansk sprogpakke med, da du købte computeren?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf jubelglad » man okt 29, 2007 22:03

Hold da op....det kunne jeg godt finde ud af :-)
Der stod :
Media center Edition Version 2002
Service Pack 2
Jeg har ikke fået en CD med, desværre.
Med venlig hilsen
Jac
jubelglad

Indlægaf Kim Ludvigsen » man okt 29, 2007 22:38

Jeg har ikke en Media center, så dette er lidt af et gæt, og du må også prøve at gætte de rigtige menupunkter ud fra nedenstående.

Klik på Start => Kontrolpanel => Settings for ... language ... => Settings for ... language ... (på dansk: internationale og sproglige indstillinger) => du får åbnet en indstillingsdialogboks. Nogle af indstillingerne gælder blot formatering af tal og valuta, men prøv at tjekke, om ikke der er en indstilling til at skifte sprog på selve styresystemet.

Tilføjelse:
Jeg fandt lige en side med billeder:
http://www.microsoft.com/globaldev/refe ... ngeui.mspx
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf jubelglad » man okt 29, 2007 22:53

Tak....men alt dette stod på dansk....og jeg har sat den til dansk men det har ikke ændret udseendet på mit windows :evil:
jubelglad

Indlægaf Kim Ludvigsen » man okt 29, 2007 23:21

jubelglad skrev:Tak....men alt dette stod på dansk....og jeg har sat den til dansk men det har ikke ændret udseendet på mit windows :evil:

Der er noget der ikke hænger sammen. Hvis alt det stod på dansk, så er din Windows jo på dansk. Hvad er det helt nøjagtigt, som er på engelsk?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs okt 30, 2007 0:29

Jamen, så er vi jo meget nærmere en løsning. Så er det kun Internet Explorer og Outlook Express, der er på engelsk.

Du kan hente Internet Explorer 7 på dansk her:
http://www.microsoft.com/downloads/deta ... layLang=da
Jeg vil tro, installationen også oversætter Outlook Express.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf jubelglad » tirs okt 30, 2007 0:47

Tak skal du have....det prøvede jeg.. fulgte vejledningen....MEN der kommer et vindue op hvor der står : Denne installation understøtter ikke operativsystemets nuværende sprog :evil:
Hvad skal jeg nu stille op?
Snart træt af mine spørgsmål?
Med stor venlig hilsen
Jac
jubelglad

Indlægaf Klattrup » tirs okt 30, 2007 0:49

Når det er en media center edition skal den engelske version af Internet explorer 7 installeres først, derefter installeres Windows Internet Explorer 7 MUI Pack for Windows XP SP2

Læs eventuelt http://peter.mpbrun.dk/index.php/2007/02/19/internet-explorer-7-mui-pack/
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs okt 30, 2007 1:23

Jeg beklager min fejl ovenfor - jeg troede det var MUI-pakken, jeg linkede til. Jeg fandt linket på en hjemmeside og fik ikke læst, hvad der står på Microsofts side. Sådan går det, når man prøver at lave to ting på én gang (jeg sad og så en film).

Ivan, tak for det rigtige link!
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf jubelglad » tirs okt 30, 2007 17:23

Jeg er nu i tvivl om hvad jeg skal gøre......Hvordan installerer jeg den engelske verison?
Og skal jeg så bagefter det link som Klattrup skrev?
Mvh.
Jac
jubelglad

Næste

Tilbage til Hjælp til alt