Applikation til små påmindelser

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Applikation til små påmindelser

Indlægaf Schindler » tirs okt 30, 2007 0:44

Hej,

Jeg har Sunbird installeret på både min stationære og bærbare computer, hvilket jeg er godt tilfreds med. Jeg synkroniserer endvidere med Google Calendar, således mine kalendere hele tiden er opdateret, uanset om jeg sidder ved én af mine egne computere eller en helt tredje.
Sommetider har jeg småting at huske, f.eks. ting jeg skal medbringe på arbejdet, ting jeg skal medbringe på studiet, ting jeg skal huske at gøre herhjemme osv. - Allesammen ting, som jeg ikke synes hører til i mine kalendere, da de bare mindsker overblikket heri, men samtidig ting, som er vigtige at huske.

Jeg vil derfor høre, om nogen har et godt bud på en lille applikation eller add-on (F.eks. til Sunbird), man kan have kørende og som kommer med påmindelserne? (Det kan Sunbird naturligvis, men som sagt synes jeg, disse småting 'roder' lidt blandt de øvrige ting i kalenderne, hvorfor jeg søger et alternativ). Jeg foretrækker noget, der kan køre automatisk ved opstart (Som Sunbird f.eks. kan), og hvis muligt gerne noget, der kan synkroniseres til flere computere

På forhånd tak.

Mvh Schindler
Schindler

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs okt 30, 2007 1:15

Opret dem som opgaver i Sunbird. Så vises de i opgaveoversigten i stedet for i kalenderen, og du kan stadig få vist alarmer. Der har vist været problemer med at synkronisere opgaver i ældre udgaver af Sunbird, men det burde vist virke i den nye udgave (0.7).
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Schindler » tirs okt 30, 2007 11:57

...Pt. kan jeg slet ikke få den til at lave opgaver. Når jeg vil indføre en ny opgave og til slut gemmer og lukker, fremgår den ikke af opgaveoversigten.. Nogen bud på hvorfor?
Schindler

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs okt 30, 2007 12:05

Har du tilføjet dem til en kalender, som er i brug (som du har flueben ud for i kalenderoversigten)?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Schindler » tirs okt 30, 2007 13:31

Ja, det har jeg.
Schindler

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs okt 30, 2007 14:32

Hmm, måske det er fordi kalenderne er synkroniserede, og opgaver er fravalgt? Prøv at oprette en ny kalender og se, om du i den kan oprette opgaver.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Schindler » tirs okt 30, 2007 15:03

Så kan den godt. Så er det måske synkroniseringen, der giver problemer...?
Schindler

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs okt 30, 2007 16:40

Jeg kan ikke lige huske det, men er der ikke noget med, at når man opretter en synkronisering, så vælger man, om den skal indbefatte opgaver?

Du kan prøve, om du kan få den nye kalender med opgaverne til at synkronisere.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Schindler » tirs okt 30, 2007 16:52

http://wiki.mozilla.org/Calendar:GDATA_ ... alendar.3F

Tror desværre ikke, man kan synkronisere opgaver...
Schindler

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs okt 30, 2007 17:04

Ok, så er det jo nok der problemet ligger. Så vidt jeg husker kan Sunbird godt synkronisere opgaver, så måske du kan finde et andet sted på nettet til at opbevare opgaverne?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Schindler » tirs okt 30, 2007 18:58

Ja, det kunne bestemt være en mulighed - Det vigtigste er sådan set, at den bare synkroniserer mellem mine to computere, så jeg får beskederne, uanset om jeg åbner den éne eller den anden.. Kan du huske nærmere omkring, hvordan man gør dette?

Mvh Schindler
Schindler

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs okt 30, 2007 19:18

Schindler skrev:Ja, det kunne bestemt være en mulighed - Det vigtigste er sådan set, at den bare synkroniserer mellem mine to computere

Er det to computere på samme netværk? I så fald burde du kunne placere kalenderen på den ene computer og så lade den anden hente den derfra. Men det går selvfølgelig ikke, hvis du skal have adgang fra den anden computer, selvom den første er slukket.

Ellers må du finde en server på internettet, der tilbyder at opbevare kalenderfiler.

Jeg skal lige tilføje, at jeg kun er 99 procent sikker på, at opgaver kan gemmes i en fjernkalender. Det er et stykke tid siden, jeg har leget med det, og jeg har leget med flere forskellige programmer, så jeg kan ikke lige helt adskille, hvilke der kunne hvad.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt