Program "fryser"

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Program "fryser"

Indlægaf Jan » søn okt 28, 2007 17:19

Jeg er begyndt at handle en del på internationale markeder. Når kurser bliver opdateret mange gange pr. sekund "fryser" portalen. Jeg må så lukke skidtet, og starte det igen. Det tager nogle minutter, og i løbet af den tid er kursen ofte ændret temmelig meget, og det kan koste mig penge.
Spørgsmålet er: Har jeg for lidt RAM eller er min CPU for lille, eller måske noget helt andet? Håber der er en som kan hjælpe.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Geografisk sted: Himmerland

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn okt 28, 2007 17:25

Det kan også være din netforbindelse eller programmet, der viser kurserne (Java?).

Du kan tjekke, om du har problemer med cpu'en eller for lidt ram via Windows jobliste, se afsnittet Ydeevne:
http://kimludvigsen.dk/tips-windows-jobliste-trin.html
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » lør nov 03, 2007 17:06

Tak for det Kim

Efter at have kigget en del, med joblisten åben, kan jeg se at CPU bliver brugt 100% en tid inden skidtet fryser. Skal jeg så have en kraftigere CPU, og i givet fald.

Hvad koster sådan en tingest, og hvor køber jeg den til en fornuftig pris?

Er det noget jeg selv kan skifte?
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør nov 03, 2007 18:20

Jan skrev:Efter at have kigget en del, med joblisten åben, kan jeg se at CPU bliver brugt 100% en tid inden skidtet fryser. Skal jeg så have en kraftigere CPU.

Det er muligt selv at skifte CPU, men det er en af de mere "farlige" ting at skifte, fordi man risikerer at ødelægge den. Men det er nu heller ikke sikkert, det er nødvendigt i dit tilfælde. Umiddelbart ville jeg have mere mistanke til en fejl i forbindelse med hjemmesidens brug af Java eller JavaScript.

Hvordan ligger CPU-brugen ved almindelige handler, altså når den ikke fryser?

Hvor meget CPU bruges der, når du besøger andre hjemmesider, eller når du bruger andre programmer.

Ved du hvor kraftig CPU'en er, eller hvor gammel computeren er?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » søn nov 04, 2007 6:04

Kim Ludvigsen skrev:Hvordan ligger CPU-brugen ved almindelige handler, altså når den ikke fryser?

Det er meget forskelligt. Når der ikke kommer nye priser tiere end hvert 10 sek. bruger den ikke ret meget, men når den bliver opdateret mange gange pr, sek. stiger CPU forbruget voldsomt.

Hvor meget CPU bruges der, når du besøger andre hjemmesider, eller når du bruger andre programmer.

Når jeg besøger dine sider tror jeg at CPU tager sig en lille hvil, men når jeg åbner sidebar drøner den tæt op på 100%.

Ved du hvor kraftig CPU'en er, eller hvor gammel computeren er?

Cpu er en AMD 1057, og pc er fra 2004 eller 2005.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn nov 04, 2007 9:58

Jan skrev:når jeg åbner sidebar drøner den tæt op på 100%.

Men vel kun lige de første par sekunder?

Jan skrev:Cpu er en AMD 1057, og pc er fra 2004 eller 2005.

Jeg har ikke kunnet finde den pågældende cpu på nettet, så jeg ved ikke, hvor hurtig den er, men når computeren ikke er ældre, så burde den ikke have problemer med hurtig opdatering af kurserne. Mit gæt er derfor stadig, at det er hjemmesidens brug af Java eller lignende, der har skylden.

Hvis din mægler har et brugerforum eller en suportfunktion, kunne du prøve at høre, om de kender problemet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » man nov 05, 2007 5:46

Ja, sidebar tager kun meget cpu i den tid det tager at opdatere RSS. Min Cpu er den sløveste der udbydes. Jeg har hørt at der er 4 CPU, og der er min altså den dårligste.

Jeg har tænkt på at kontakte deres support, men som altid har jeg problemer med skrive på engelsk. Derfor ville jeg i første omgang høre om der var en indlysende fejl hos mig.

Mange tak for hjælpen.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Tilbage til Hjælp til alt