kopi af e-mail til netværks folder? (Thunderbird)

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

kopi af e-mail til netværks folder? (Thunderbird)

Indlægaf Gæst » fre nov 23, 2007 12:03

Kan man (når man sender en mail) få Thunderbird til at lægge en kopi af samme e-mail til en (valgfri) netværks folder?

På forhånd tak.

/Torben.
Gæst

Re: kopi af e-mail til netværks folder? (Thunderbird)

Indlægaf TBK » fre nov 23, 2007 12:16

Gæst skrev:Kan man (når man sender en mail) få Thunderbird til at lægge en kopi af samme e-mail til en (valgfri) netværks folder?

På forhånd tak.

/Torben.

Det rigtige spørgsmål lyder imidlertid sådan her:

Kan man (når man sender en mail) få Thunderbird til at gemme en kopi af samme e-mail ned i en (valgfri) folder, evt. på et netværk?

(sorry)
--
Torben
TBK

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre nov 23, 2007 12:38

Mener du som en selvstændig fil? Altså som hvis du manuelt havde markeret mailen og valgt at gemme den som en eml-fil.

Det skulle i så fald gøres med en udvidelse, men jeg er ikke stødt på sådan en.

Du er sikkert bedre stillet ved at spørge i MozillaDanmarks forum:
http://forum.mozilladanmark.dk/viewforum.php?f=2

En mulighed som måske kan lade sig gøre: Opret en "falsk" konto, der gemmer sin lokale mappe på netværksdrevet, og vælg i indstillingerne, at der skal gemmes en kopi af den sendte mail i en mappe under den falske konto. Mailene vil ikke blive gemt enkeltvis, men i én stor mail-fil.

Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt man kan gemme den lokale mappe på netværksdrevet, og om man kan dirigere afsendt mail fra én mailkonti og over i den falske kontos mappe.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf TBK » fre nov 23, 2007 12:54

Mener du som en selvstændig fil? Altså som hvis du manuelt havde markeret mailen og valgt at gemme den som en eml-fil.

Ja. Lige præcis. Jeg vil prøve det med den falske konto.
Mange tak.
--
Torben
TBK

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne