Nem og overskuelig backup?

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Nem og overskuelig backup?

Indlægaf Schindler » fre nov 30, 2007 23:56

Jeg søger en nem og overskuelig måde løbende at kunne tage backup af filer på min computer. For kort tid siden læste jeg om dette program: http://www.pcworld.dk/art/9207?a=search&i=0

Kort sagt kan man med programmet konfigurere en mail-konto, således at man ved at højreklikke på en fil kan gemme denne direkte på sin mail-konto (F.eks. GMail). Man sender en mail til sin egen konto, og på den måde er der lavet en backup. Ideen med at funktionen er inkorporeret bare ved at højreklik tiltaler mig meget, da det er langt nemmere end at skulle til at åbne en browser, logge ind hos en online-backup og derefter lave sin backup. Imidlertid er jeg bange for, at det kan blive en smule rodet på mail-kontoen.

Jeg vil derfor høre, om der er nogle gode foreslag til gode, gratis og hurtigt og nemt anvendelig tjeneste?

På forhånd tak.

Mvh Schindler
Schindler

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør dec 01, 2007 21:26

Uanset, hvilken løsning du vælger, skal du være opmærksom på, at fremmede kan læse dine data, medmindre de er krypterede.

En alternativ løsning til Gmail kunne være at bruge Allway Sync, hvis du har adgang til et opbevaringssted, der kan tilgås via mappedeling eller funktionen et netværkssted (ftp eller WebDAV). Så slipper du for at skulle højreklikke.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Schindler » søn dec 02, 2007 11:52

Kan du forklare lidt nærmere om, hvordan Allway Sync fungerer..?
Schindler

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn dec 02, 2007 12:06

Schindler skrev:Kan du forklare lidt nærmere om, hvordan Allway Sync fungerer..?

Mener du ud over det der står i guiden? I så fald, hvad savner du information om?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Schindler » man dec 03, 2007 0:15

Lidt nærmere om, hvordan man kan synkronisere med et websted...? Altså hvis man nu har et sted, hvor man kan oploade filer, så kan man, som jeg læser det, få programmet til at synkronisere hermed...
Schindler

Indlægaf Kim Ludvigsen » man dec 03, 2007 5:09

Schindler skrev:Lidt nærmere om, hvordan man kan synkronisere med et websted...? Altså hvis man nu har et sted, hvor man kan oploade filer, så kan man, som jeg læser det, få programmet til at synkronisere hermed...

Du oprettet et netværkssted, så bliver det behandlet som en almindelig mappe på din Windows. Tjek denne guide til oprettelse af netværkssted:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... html#mappe

Når netværksstedet er oprettet, kan du angive det som den mappe, der skal synkroniseres med i Allway Sync.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Schindler » man dec 03, 2007 10:31

Ja okay. Har du nogen forslag til, hvor man kan oprette et webhotel?
Schindler

Indlægaf Kim Ludvigsen » man dec 03, 2007 15:16

Schindler skrev:Ja okay. Har du nogen forslag til, hvor man kan oprette et webhotel?

Nej, jeg har desværre ingen erfaringer med den slags. Måske andre kan hjælpe med forslag. Egentlig er det ikke et webhotel, du skal bruge men en online lagertjeneste. Men et webhotel er selvfølgelig lige så godt, hvis det tilbyder plads nok.

Husk lige, som tidligere nævnt, at hvis filerne ikke er kypterede, kan andre læse dine data.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt