Firefox mærkværdigheder.

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Firefox mærkværdigheder.

Indlægaf Simba » tors dec 06, 2007 19:16

Er det mig der har noget ”forkert i mit system” eller er der også andre der oplever, at når man bruger Firefox, så går cpu forbruget helt vildt op (40 til 70%)? Så snart jeg slukker den er alt tilbage til det normale. Er Opera et bedre valg nu om dage? Lige for tiden bruger jeg IE7 og den fungere til gengæld perfekt (men den er jo "politisk" ukurekt at bruge hehe).
mvh
Simba
Simba

Geografisk sted: København

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors dec 06, 2007 20:17

Er det på bestemte hjemmesider, at cpu-forbruget går op? Og i så fald, hvilke?

Hvis cpu-forbruget går op og forbliver oppe, når du besøger denne side, så er der noget galt med din Firefox eller en udvidelse. Men hvis det kun er på sider med aktivt indhold som fx JavaScript, så kan det skyldes et "forkert" JavaScript.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Simba » tors dec 06, 2007 20:37

Kim Ludvigsen skrev:Er det på bestemte hjemmesider, at cpu-forbruget går op? Og i så fald, hvilke?

Hvis cpu-forbruget går op og forbliver oppe, når du besøger denne side, så er der noget galt med din Firefox eller en udvidelse. Men hvis det kun er på sider med aktivt indhold som fx JavaScript, så kan det skyldes et "forkert" JavaScript.

Jamen - jeg kan godt afsløre, at det er, når jeg går på Mingler.dk. Er der noget med Mingler Sitet, der gør, at cpuen går nermest amok?
mvh
Simba
Simba

Indlægaf Simba » tors dec 06, 2007 21:20

Simba skrev:
Kim Ludvigsen skrev:Er det på bestemte hjemmesider, at cpu-forbruget går op? Og i så fald, hvilke?

Jamen - jeg kan godt afsløre, at det er, når jeg går på Mingler.dk. Er der noget med Mingler Sitet, der gør, at cpuen går nermest amok?

Jeg har min Windows ”Jobliste” åben og nu har jeg været en tur PCWorld igennem Firefox og jeg kan nu se, at Firefox bruger 40% cpu og ”Aktiv Systemproces” bruger 63% cpu. Så det er nok ikke kun, når jeg er på Mingler sitet.
mvh
Simba
Simba

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors dec 06, 2007 21:43

Mingler og PCWorld bruger en del cpu, når en ny side åbnes, men så falder niveauet til normal. Begge steder bruges en del JavaScript, og jeg kan forestille mig, at det er det, der driller hos dig.

Eftersom jeg ikke har problemer på de to sites, kan problemet hos dig måske skyldes en udvidelse, der driller. Prøv i første omgang at starte Firefox i fejlsikret tilstand og se, om problemet stadig er der.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Simba » tors dec 06, 2007 22:07

Kim Ludvigsen skrev:Mingler og PCWorld bruger en del cpu, når en ny side åbnes, men så falder niveauet til normal. Begge steder bruges en del JavaScript, og jeg kan forestille mig, at det er det, der driller hos dig.

Eftersom jeg ikke har problemer på de to sites, kan problemet hos dig måske skyldes en udvidelse, der driller. Prøv i første omgang at starte Firefox i fejlsikret tilstand og se, om problemet stadig er der.

Tak for svaret Kim. Men det sjove er, at når jeg bruger IE7, har jeg ingen problemer (ingen cpu problemer). Det er derfor, jeg er begyndt at se ”lidt skævt til” Firefox efterhånden.
Den der Aktiv Systemproces – hvorfor går den også næsten ”amok”, når jeg bruger Firefox?
I øvrigt - den Firefox-udgave jeg har nu, er kun få dage gammel, da jeg blev så arrig på den, for et stykke tid siden, at jeg smed den ud og det er først nu, jeg har installeret den igen. Jeg har ikke hentet noget som helst ekstra til den. Alt den dårlige omtale IE7 får, er mig uforståeligt – den ”funker” bare perfekt (for mig).
mvh
Simba
Simba

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors dec 06, 2007 22:57

Simba skrev:Men det sjove er, at når jeg bruger IE7, har jeg ingen problemer (ingen cpu problemer). Det er derfor, jeg er begyndt at se ”lidt skævt til” Firefox efterhånden.
Den der Aktiv Systemproces – hvorfor går den også næsten ”amok”, når jeg bruger Firefox?

Det gør den forhåbentlig også, når du bruger IE7 - ellers er det IE7, der har store problemer. "Aktiv systemproces" angiver den cpu, der ikke bruges af andre programmer - altså den cpu-kraft, du har til rådighed. Jo højere tal, jo bedre.

Simba skrev:I øvrigt - den Firefox-udgave jeg har nu, er kun få dage gammel, da jeg blev så arrig på den, for et stykke tid siden, at jeg smed den ud og det er først nu, jeg har installeret den igen. Jeg har ikke hentet noget som helst ekstra til den.

Du kan risikere, at der er fulgt noget med fra den gamle installation. Når du sletter Firefox, er det kun selve programmet, der slettes. Dine bogmærker og udvidelser slettes ikke. Det kan derfor stadig være en god ide at prøve at starte i fejksikret tilstand for at se, om det gør en forskel.

Simba skrev:Alt den dårlige omtale IE7 får, er mig uforståeligt – den ”funker” bare perfekt (for mig).

Det er vist mest IE6, der får dårlig omtale. IE7 er krafitgt forbedret i forhold til 6'eren. Jeg mener dog, at Firefox stadig er bedre, ikke mindst på grund af den store fleksibilitet i programmet - herunder muligheden for at installere udvidelser med alskens funktioner.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt