Kim Ludvigsen skrev:Er det på bestemte hjemmesider, at cpu-forbruget går op? Og i så fald, hvilke?
Hvis cpu-forbruget går op og forbliver oppe, når du besøger denne side, så er der noget galt med din Firefox eller en udvidelse. Men hvis det kun er på sider med aktivt indhold som fx JavaScript, så kan det skyldes et "forkert" JavaScript.
Simba skrev:Kim Ludvigsen skrev:Er det på bestemte hjemmesider, at cpu-forbruget går op? Og i så fald, hvilke?
Hvis cpu-forbruget går op og forbliver oppe, når du besøger denne side, så er der noget galt med din Firefox eller en udvidelse. Men hvis det kun er på sider med aktivt indhold som fx JavaScript, så kan det skyldes et "forkert" JavaScript.
Jamen - jeg kan godt afsløre, at det er, når jeg går på Mingler.dk. Er der noget med Mingler Sitet, der gør, at cpuen går nermest amok?
Kim Ludvigsen skrev:Mingler og PCWorld bruger en del cpu, når en ny side åbnes, men så falder niveauet til normal. Begge steder bruges en del JavaScript, og jeg kan forestille mig, at det er det, der driller hos dig.
Eftersom jeg ikke har problemer på de to sites, kan problemet hos dig måske skyldes en udvidelse, der driller. Prøv i første omgang at starte Firefox i fejlsikret tilstand og se, om problemet stadig er der.
Simba skrev:Men det sjove er, at når jeg bruger IE7, har jeg ingen problemer (ingen cpu problemer). Det er derfor, jeg er begyndt at se ”lidt skævt til” Firefox efterhånden.
Den der Aktiv Systemproces – hvorfor går den også næsten ”amok”, når jeg bruger Firefox?
Simba skrev:I øvrigt - den Firefox-udgave jeg har nu, er kun få dage gammel, da jeg blev så arrig på den, for et stykke tid siden, at jeg smed den ud og det er først nu, jeg har installeret den igen. Jeg har ikke hentet noget som helst ekstra til den.
Simba skrev:Alt den dårlige omtale IE7 får, er mig uforståeligt – den ”funker” bare perfekt (for mig).
Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster