deaktiveret windows administrator / brugerkonto

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Indlægaf tyld » ons jan 16, 2008 17:43

Hej Kim Ludvigsen.

Jeg har en veninde som har et problem, eller retter sagt hendes mand, hun skriver såda her til mig, og jeg har prøvet at hjølpe lidt, men har ikke den store ekspertise lige på det område, håber at du har mulighed for at hjælpe.

Hilsen Tyld. (Klaus)

hjælp min mand har deaktiveret alle

sine windows administrator / brugerkonto ved en fejl og nu kan han slet ikke få sin pc til noget.

Er der en venlig sjæl der ved hvad han skal gøre for at logge på sin pc, jeg ved det nemlig ikke,

Hun skriver så senere.

Han har på mystisk vis fået deaktiveret sin brugerkonto (windows), og pcen siger dette samt kontakt system administrator.

Hvad gør han for at reetablere sin brugerkonti.

Det er prøvet at starte op i fejlsikret tilstand

At køre windows system disk for rep.
[/i]
tyld

Re: deaktiveret windows administrator / brugerkonto

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jan 16, 2008 18:12

Er det Windows XP eller Windows Vista? Og er der tale om Home eller Professional eller noget helt tredje?

Umiddelbart skulle det ikke være muligt at slette alle konti. Han må have været logget ind på en særlig administratorkonto for at kunne slette sin egen brugerkonto. Og det er ikke noget, man bare kommer til.

Hvis han bruger XP Home skulle han kunne logge ind som administrator via fejlsikret tilstand. Hvis han bruger XP Professional, kan han logge ind som administrator ved at trykke på CTRL + ALT + DEL to gange, når han får vist velkomstskærmen. Der skal indtastes en adgangskode, men hvis han ikke har oprettet sådan en, skal han blot trykke på Enter.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf tyld » ons jan 16, 2008 18:22

Jeg mener at det er windows xp, så jeg prøver lige i første omgang at videregive din besked, det med at starte op i sikker tilstand er prøvet et par gange, den gik ikke.

Tyld. (Klaus)
tyld

Indlægaf tyld » ons jan 16, 2008 18:48

Kim nu har jeg givet hende dit svar, og hun skriver tilbage sådan.

Ja, det troede jeg også, og jeg har trykket enter, så kommer der en boks op hvor der står: "Din brugerkonto er deaktiveret kontakt system administrator".
-Det er XP pro

Tyld. (Klaus)
tyld

Re: deaktiveret windows administrator / brugerkonto

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jan 16, 2008 18:59

Har hun prøvet at trykke to gange på CTRL+ALT+DELETE, når hun kommer til login-skærmen? Og hvad sker der, når hun har trykket på tasterne?

Hun skulle gerne få åbnet denne dialogboks:

Billede
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf tyld » ons jan 16, 2008 20:36

Hej Kim.

Så langt så godt, hun når så langt at hun får denne dialogbox op, og så er det hun skriver tilbag.

Hendes avar:
Ja, og da der aldrig har været adgangskode på pcen trykker vi enter.
Så kommer der en boks op med teksten:
"Din brugerkonto er deaktiveret kontakt systemadministrator".

Så Kim som jeg har forstået det, så vil den ha at man skal skrive et eller andet i boxen, men hun skriver ukke noget da som hun jo nævner der har jo aldrig været nogen adgangskode, hvad skal hun så skrive, skal hun så bare skrive systemadministrator eller bare administrator, eller hvordan kommer hun videre her fra.

Hilsen Tyld. (Klaus)
tyld

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jan 16, 2008 20:47

Jeg er ikke sikker, men et lille forsøg:

Prøv at få hende til at skrive administrator ud for Brugernavn og derefter trykke på Enter.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf tyld » tors jan 17, 2008 7:31

Hej Kim.

Jeg siger tak for din hjælp, men nu er resultatet blevet, at hun/manden formatere computeren helt forfra, så det blev sådan, godt nok, der har også være 10 mand til at prøve på at hjælpe, så der har været afprøvet en del.

Hilsen Tyld. (Klaus)
tyld

Tilbage til Hjælp til alt