Manglende lyd

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Manglende lyd

Indlægaf Jan » man jan 07, 2008 6:59

Pludselig er lyden på min pc forsvundet, hvordan tjekker jeg hvor fejlen er. Windows fejlfinding kan ikke finde ud af det.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Geografisk sted: Himmerland

Re: Manglende lyd

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jan 07, 2008 13:38

Jan skrev:Pludselig er lyden på min pc forsvundet, hvordan tjekker jeg hvor fejlen er. Windows fejlfinding kan ikke finde ud af det.

Prøv følgende i den skrevne rækkefølge:

Tjek, at der ikke er skruet ned for højtalerne, såvel på højtalerne som i lydkontrollen i Windows (højtaleren i systembakken ved siden af Windows-uret).

Tjek at ledningerne sidder ordentligt i.

Tjek med forskellige programmer, altså om du kan få lyd på hjemmesider som fx http://youtube.com og om lyden virker i Windows Media Player.

Genstart computeren.

Tjek, om der er fejl i driveren: højreklik på denne computer => Egenskaber => Enhedshåndtering => tjek om der er en gul advarselstrekant ud for lydkortets driver (ovenstående trin er ud fra hukommelsen, så det kan afvige fra den rette vej derind).
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » man jan 07, 2008 18:41

Tak for svaret Kim. Jeg har fulgt din anvisning, men desværre er alt ok. Og jeg er ikke blevet døv, hvad skal jeg så gøre.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jan 07, 2008 19:03

Jan skrev:Tak for svaret Kim. Jeg har fulgt din anvisning, men desværre er alt ok. Og jeg er ikke blevet døv, hvad skal jeg så gøre.

Hm, underligt. Er det al lyd, der er forsvundet? Altså både systemlyde i Windows og når du afspiller lyd-/videofiler?

Har du opdateret eller installeret nogle programmer eller drivere i den seneste tid.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » tirs jan 08, 2008 9:48

Ja vel er det underligt, men nu bliver det endnu mere underlig. Uden jeg er bevidst om at have gjort noget virker lyden igen. Før kunne jeg godt høre systemlyde, og lyden forsvandt i forbindelse med at jeg installerede en pladespiller. Nu vil jeg prøve om pladespilleren virker.
Og jeg har ikke kunnet prøve windows medieplayer den er gået i udu, som jeg den 10 dec. spurgte om, men det er der åbenbart ingen som kan hjælpe med.

Men ihvertfald mange tak for hjælpen.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Jan » tirs jan 08, 2008 10:47

Nu har jeg fundet ud af hvorfor lyden forsvandt, og kom igen. Når jeg sætter pladespilleren i USB porten forsvinder alt lyd, men når jeg ser under denne computer er der ikke tilsluttet noget til USB porten og pladespilleren virker følgelig ikke. Mon den nød kan knækkes?
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Klattrup » tirs jan 08, 2008 12:20

Når du sætter pladespilleren til via usb, så tilføjer du også et ekstra lydkort til computeren.

Gå ind i kontrolpanelet, Lyde og Lydenheder
vælg faneblad Lydenheder, ved Afspilning af lyd er der en standardenhed vist, der er også en pil for enden af den, tryk på den og vælg den anden end den som den står på.

Billede
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Jan » tirs jan 08, 2008 12:28

Tak for svaret. Nu har jeg prøvet det, men det ændrer ikke noget. Stadig ingen lyd.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jan 18, 2008 2:23

Nu ved jeg ikke, om Jan har fået pladespilleren til at virke, men ellers kan jeg jo forstå, at Klattrup har en USB-afspiller. Min gamle pladespiller kan ikke finde ud af at fastholde hastigheden, så den må jeg opgive at bruge til at optage med, så jeg er lidt nysgerrig efter, hvor gode USB-pladespillerne egentlig er.

Hvad er jeres erfaringer?

Og hvilke afspillere har I?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » fre jan 18, 2008 7:07

Jeg har ikke fået den til at virke. Af den grund har jeg ingen erfaring med det. Men det ser tilsyneladende ud til at være rigtig smart. Der er angiveligt mange muligheder for at redigere musikken.

Min er en Axxion, som jeg købte i Jem og Fix for 7 eller 800. Det er en vældig fin afspiller. Bare lidt trist med den lille detalje, at jeg ikke kan få lyd på.

Hvis jeg nogen sinde får skidtet til at virke vender jeg selvfølgelig tilbage med en forklaring.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jan 18, 2008 7:16

Jeg burde måske fortælle, at jeg især er interesseret i lyd-kvaliteten. Jeg har allerede fået optaget det meste af min musik i mp3 i 192 kbps, men jeg ville gerne have mine yndlingsnumre i en bedre kvalitet.

Spørgsmålet er så, om kvaliteten på den slags afspillere betyder, at det alligevel ikke bliver bedre, fordi kvalitetsflaskehalsen i stedet måske bliver forstærkeren eller pickup'en i sådan en usb-pladespiller.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Klattrup » fre jan 18, 2008 10:39

Hvor ville jeg dog gerne skrive om mine erfaringer, men desværre er mine erfaringer med sådan en stort set lig 0, købte en Lenco for ca 15 måneder siden, men har stort set ikke brugt den (ren og skær dovenskab).

Jeg tror ikke at lydkvaliteten kan hamle op med en pladespiller a la Dual 505 eller bedre, lydkortet i den tror jeg ikke selv er for godt, jeg syntes at det er svært at indstille det til ikke at overstyre, men har desværre heller ikke nået at prøve den af hvor den bliver sat til Line-In på lydkortet, derfor ved jeg heller ikke hvor god riaa-forstærkeren er i den.

Pick-up'en er et sted hvor den har mangler, desværre er den født med en pick-up, hvor man ikke kan skifte til en anden pick-up, kun nåleenheden kan skiftes.

Jeg har dog et rå-rip af en sang liggende, som jeg kunne gøre tilgængeligt for dig at hente så du selv kan bedømme lydkvaliteten af den.
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Jan Krag » fre jan 18, 2008 10:56

Hej
Jeg har også indspillet de fleste af mine plader, og min musik på computeren, og derefter indspillet det på cd'er og dvd'er, så har jeg nogle jukeboks-cd'er med musikken, også selvom computeren går død ind imellem.
Jeg bruger stereoanlæget til at afspille, og Line-ind på computeren, og så mp3 256 kbps
Jeg er også meget interesseret i lyd-kvaliteten
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jan 18, 2008 13:10

Ok, jeg tror, jeg vil prøve at give min gamle grammofon endnu en chance for at opføre sig ordentlig.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Karl Erik » fre jan 18, 2008 19:38

Jeg kan ikke udtale mig om kvaliteten for jeg er lige så doven som klattrup. Men jeg har købt en pladespiller af samme mærke som Jan og det lykkedes faktisk at få den til at virke, selv om det var med meget besvær.

Jan, prøv i Audacity (medfølgende program) at trykke på trekanten ved siden af mikrofonen i midten, for oven. Tryk på "Monitor input".
Karl Erik
Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Næste

Tilbage til Hjælp til alt