To Antivirus-programmer.

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

To Antivirus-programmer.

Indlægaf tyld » tors jan 03, 2008 13:22

Hej Kim.

Jeg er med i en competergruppe på mingler blog, og jeg har været ude i gruppen og stille det spørgsmål, og er så blevet bedt om at jeg også skulle spørge dig, det havde jeg nu også tænk mig alligevel, men her er hvad jeg skrev i gruppen, og jeg håber at du kan svare mig.

To Antivirus-programmer.

Som flere af jer nok ved havde jeg en trojaner her sidst på sommeren, og der var flere af jer som hjalp mig, det afsluttede med at jeg måtte afinstallere AVG antivirus, og så installerende jeg Mcafee i stedet, og det hjalp, grunden til at jeg skriver det er at man siger jo at to antivirus-programmer ikke er så gode til at køre sa°4Ê‚ÁT«`ôRPEÞwÆÑ
tyld

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jan 03, 2008 14:15

Problemet ved at have to antivirusprogrammer er dels, at de kan genere hinanden, og dels at det selvfølgelig også vil bruge flere af computerens kræfter, når du har to kørende.

Jeg må erkende, at jeg ikke ved, hvordan eller hvor meget de kan genere hinanden. Altså om det kan betyde, at de overser en virus, eller om de måske fejlagtigt finder virus i filer, som ikke indeholder virus.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

To antivirusprogrammer.

Indlægaf tyld » tors jan 03, 2008 14:23

Kim Ludvigsen skrev:Problemet ved at have to antivirusprogrammer er dels, at de kan genere hinanden, og dels at det selvfølgelig også vil bruge flere af computerens kræfter, når du har to kørende.

Jeg må erkende, at jeg ikke ved, hvordan eller hvor meget de kan genere hinanden. Altså om det kan betyde, at de overser en virus, eller om de måske fejlagtigt finder virus i filer, som ikke indeholder virus.

Jeg siger tak for dit svar, der er ikke noget ivejen med min hastighed på computeren, og det virker som om at alt køre perfekt.
Tyld.
tyld

Indlægaf Gæst » fre jan 11, 2008 14:21

Hej Klaus,

Jeg kan godt følge din tankegang – men konklusionen er forkert … sorry!!

NEJ det er ikke sådan, at når ét AV program er godt så må 2 være dobbelt så godt. Tværtimod, de modarbejder hinanden og vil ganske enkelt ”slås” om magten – hvis jeg må udtrykke det på den måde, altså en software konflikt – og den kamp betyder faktisk at du blive mere udsat for angreb.

Som højrehånds regel – så kun ét program med realtime beskyttelse på AV, firewall og spyware siden. Du kan så supplere dem med scannere der ikke yder realtime beskyttelse…
Gæst

Indlægaf tyld » fre jan 11, 2008 18:35

Til gæsten.

Ja jeg har fået så meget af vide om de ting nu, både for og imod, det sidste jeg har fået af vide, var da jeg spurgte, hvorfor at to antivirusprogrammer måske godt kunne køre godt sammen i nogle år, men så pludselig gå helt galt, og forklaringen, var at når der kommer nye opdateringer, så kan det ene program, måske tyde det som en virus, og så kan det ødelægge en hel masse, som ikke er til at rette op på, det vil sige, at man skal til at starte helt forfra med at nyinstallere, og mange ting man har liggende går måske tabt, så jeg har valgt at afinstallere den ene antivirus, så nu køre jeg kun med en, tak for jeres svar.

Hilsen Tyld.
tyld

Indlægaf Gæst » fre jan 18, 2008 23:05

2 antivirus programmer er en rigtig dårlig ide.

De vil begge bruge den samme "motor" i Windows og kan desuden gøre at ting bliver overset.

Er man i tvivl om man har trojaner m.m. på sin computer, kan man altid prøve at køre en scanning med Kaspersky's onlinescanner som findes her :

http://www.kapersky.dk

Vil man bruge et grais antivirus program, så brug Avast frem for AVG, da Avast også tager sig af trojaner.

Har man spørgsmål vrdr.sikkerhed på sin computer, ja så har Microsoft en gratis support for det. De kan kontaktes mandag til fredag kl. 08.30 - 17.00 på tlf. 4489-0111

Mvh

Jimbo
Gæst

Indlægaf tyld » lør jan 19, 2008 0:24

Hej Jimbo.

Jeg har efter overvejelser, afinstalleret det ene antivirusprogram, og så vil jeg lige sige at AVGen også sagtens kan finde og fjerne trojanere, jeg tror det er en smags sag, hvad for et af de to programmer man vil køre med, jeg tænker her på Avast og AVG, nå men jeg har altså lade min Mcafee blive, og alt er i orde, det var det nu også før.

Tak for dit svar.

Hilsen Tyld. (Klaus)
tyld

Indlægaf *Cookie » tirs feb 05, 2008 21:29

Undskyld, jeg vækker en gammel tråd til live igen, men jeg brænder lidt for trådens indhold, så håber, I vil bære lidt over med mig ;)

----------
Ja, det er lidt af en religionskrig, hvilke sikkerhedsprodukter man hælder til – især når det kommer til anti-virus-programmer :shock:

Så nedenstående kan måske hjælpe lidt til at finde rundt i junglen?!

Ikke fordi deres ord er lov, men alligevel.....
http://www.pcworld.dk/art/9067?page=9

Og en artikel fra en af branchens absolut mest troværdige, kompetente og objektive analytiker, hvis man vil gå lidt mere i dybden/det tekniske:
http://www.techsupportalert.com/review- ... guards.htm
//*Cookie

Member of Alliance of Security Analysis Professionals
http://asap.maddoktor2.com/
*Cookie

to antivirus programmer.

Indlægaf tyld » tirs feb 05, 2008 21:42

Hej Cookie.

du skriver: Ja, det er lidt af en religionskrig, hvilke sikkerhedsprodukter man hælder til – især når det kommer til anti-virus-programmer.

Og her kan jeg kun gi dig ret, det er helt op til en hvad man har haft af oplevelser med de forskellige programmer, og det kan da godt være at PC-World syntes at avast er bedere end AVG, men nu er AVG lige kommet med en opgadering så AVG er oppe i en 8,00 udgave nu dog kun i beta i øjeblikket, men den rigtige skulle være klar i Marts-April, og så kan det jo være at PC-World lige pludselig syntes at AVG er bedst, for Avg har nu fået 2 scannere på så det er jo absolut en forbedring, nå men som sagt det er helt op til folk selv at finde ud af.

Hilsen Tyld. (Klaus)
tyld

Tilbage til Hjælp til alt