Mistet dokument.

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Mistet dokument.

Indlægaf tyld » tors jan 24, 2008 23:10

Hej Kim.

Hvis man ved en fejl trykket ok til Erstat fil, og nu sidder jeg med et blankt dokument i stedet for en meget vigtig tekst. Er der noget jeg kan gøre for at gendanne det oprindelige dokument.

Skal lige sige at Det er et word-dokument, som var gemt i en mappe under dokumenter på computeren.

Hilsen Tyld. (Klaus)
tyld

Re: Mistet dokument.

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jan 24, 2008 23:55

Hvis du har indstillet Word til automatisk at tage backup med bestemte mellemrum, kan du være heldig, at du har backuppen liggende - især hvis du ikke har haft det blanke dokument åbent i alt for lang tid. Men ellers er chancerne vist meget ringe.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Mistet dokument.

Indlægaf tyld » fre jan 25, 2008 6:37

Hej Kim.

Tak for svaret, så tror jeg at det skal være betragtet dom tabt, men prøver lige at se efter, jeg troede lige at der var en eller anden smart måde man kunne få det frem igen.

Hilsen Tyld. (Klaus)
tyld

Mistet dokument.

Indlægaf tyld » fre jan 25, 2008 9:07

Hej igen Kim.

jeg se, at den tager automatisk backup, men hvordan finder jeg det bortkommende dokument, er der noget med nogle koder jeg skal ha eller hvordan gør jeg, Kim helst helt fra bunden da jeg ikke er så god lige på det område.

Hilsen Tyld. (Klaus)
tyld

Re: Mistet dokument.

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jan 25, 2008 9:32

Inden du sætter forhåbningerne for højt, så husk lige, hvad jeg skrev. Hvis det tomme dokument har været åbnet for længe, er backuppen også blevet overskrevet.

Du skal indstille din Windows til at vise skjulte filer og mapper. Åbn den mappe, hvor dokumentet ligger. Klik på menupunktet Funktioner => Mappeindstillinger => Vis => Sæt mærke ud for Vis skjulte filer og mapper => OK.

Du kan nu se nogle Word-dokumenter og sikert også andre filer, der er lettere nedtonede. Så vidt jeg husker, hedder backuppen noget i stil med det oprindelige dokument, men det kan også risikere at have et underligt navn, der vist starter med en ~. Du kan evt. prøve at åbne alle ukendte filer i Word og se, om du er heldig.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt