mp3DirectCut

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

mp3DirectCut

Indlægaf Mygind » lør jun 10, 2006 12:01

Hej Kim

Først og fremmest tak for din gode hjemmeside, med en masse tips og triks for almindelige mennesker.

Og så lige et spørgsmål.
Jeg kan ikke høre det jeg optager før det er optaget, øhhh er det ikke muligt.
Jeg optager fra LP via en Terratec Phono PreAmp USB fætter, til PC med win XP.

Mvh
Mygind
Mygind

Re: mp3DirectCut

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jun 10, 2006 12:28

Mygind skrev:Jeg kan ikke høre det jeg optager før det er optaget, øhhh er det ikke muligt.

Du skal ind og slå lyden til i Windows-mixeren. Når du optager, har du mixeren stående til indspilning, så du skal skifte til afspilning for at få lyd igennem: Klik på Indstillinger, og vælg Egenskaber.

Sæt mærke ud for Afspilning. Der skal være flueben ud for Lydstyrke og Line In. Klik på OK. Fjern fluebenene ud for Slå alt fra under Lydstyrke og Line In. Nu skulle der gerne være lyd igennem.

Vælg det rette lydniveau med skydeknappen, men vær opmærksom på, at det ikke har noget med indspilningsniveauet at gøre. Skift tilbage til Indspilning (Indstillinger => Egenskaber), så du kan regulere lydstyrken for optagelsen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Ups forkert gruppe

Indlægaf Mygind » lør jun 10, 2006 12:29

Det røg da i forkert gruppe.
Jeg har lavet indlægget i "hjælp til alt" så slet bare den her

God weekeng
Mygind
Mygind

Re: Ups forkert gruppe

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jun 10, 2006 12:34

Mygind skrev:Det røg da i forkert gruppe.
Jeg har lavet indlægget i "hjælp til alt" så slet bare den her

Næh, den hører skam til her. Det er ganske vist et Windows-problem, men MP3DirectCut er da med på Ludvigs Hjørne. Jeg har derfor slettet indlægget i Hjælp til alt i stedet for.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Mygind » lør jun 10, 2006 12:40

Du skal ind og slå lyden til i Windows-mixeren. Når du optager, har du mixeren stående til indspilning, så du skal skifte til afspilning for at få lyd igennem: Klik på Indstillinger, og vælg Egenskaber.

Sæt mærke ud for Afspilning. Der skal være flueben ud for Lydstyrke og Line In. Klik på OK. Fjern fluebenene ud for Slå alt fra under Lydstyrke og Line In. Nu skulle der gerne være lyd igennem.

Hej igen, det var hurtigt.

Hmmm alle indstillinger er nøjagtigt som du skriver, men ingen lyd. Jeg bruger onboard lydkort Realtec AC97 Audio, og det virker fint med winamp

Mvh
Mygind
Mygind

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jun 10, 2006 12:50

Mygind skrev:Hmmm alle indstillinger er nøjagtigt som du skriver, men ingen lyd.

Underligt, det skal virke. Jeg plejer selv at have lyden slået fra, når jeg optager, men ovennævnte fremgangsmåde fik fint lyden frem. Du er ikke kommet til at overse et flueben, der skulle have været fjernet?

Mygind skrev:Jeg bruger onboard lydkort Realtec AC97 Audio, og det virker fint med winamp

Jeg kan forestille mig, at Winamp går uden om Windows-mixeren.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Mygind » lør jun 10, 2006 12:53

Kim Ludvigsen skrev:
Mygind skrev:Hmmm alle indstillinger er nøjagtigt som du skriver, men ingen lyd.

Underligt, det skal virke. Jeg plejer selv at have lyden slået fra, når jeg optager, men ovennævnte fremgangsmåde fik fint lyden frem. Du er ikke kommet til at overse et flueben, der skulle have været fjernet?

Mygind skrev:Jeg bruger onboard lydkort Realtec AC97 Audio, og det virker fint med winamp

Jeg kan forestille mig, at Winamp går uden om Windows-mixeren.

Det er et lydkort med front side og hvad ved jeg, måske der er noget der driller der.
Det med winamp var bare for at sige, at det er muligt at få lyd af mit system :-)

Hmm men jeg roder lystigt videre.

Mvh
Mygind
Mygind

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jun 10, 2006 13:03

Mygind skrev:Det er et lydkort med front side og hvad ved jeg, måske der er noget der driller der.

Det er da vist også mig, der er ved at blive blind. Du skrev jo USB øverst. Jeg tog udgangspunkt i min egen opsætning, hvor jeg bruger Line In på lydkortet.

Prøv at slå alle muligheder i Afspilnings-indstillingerne til, en af de andre må regulere USB-tilslutningen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

screamer radio vo.3.8

Indlægaf børge » man sep 11, 2006 23:30

du har skrevet i din brugsforviring at du har lagt flere radio-kanaler ind men ikke hvordan jeg har prøvet at lege lidt med det men jeg kan ikke få dem ind (radio-abc , radio-viborg , radio-alfa osv)
børge

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne