Screamer Radio - genialt.

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Screamer Radio - genialt.

Indlægaf Falcon » tirs feb 05, 2008 11:07

Jeg er lige faldet over Screamer Radio og det er da ikke mindre en genialt. Jeg havde først installeret det originale prg. og fandt under genre et der hed scanners og da jeg interessere mig for flyvning var det jo lækkert at man kunne lytte til lidt ATC (Jep, kald mig bare en nerd :-) ). Der var bl.a både Amsterdam, New York og San Francisco så fint nok.
Da jeg snakkede med en anden som havde både Radio Alfa og Guld FM så installerede jeg den danske udgave af screamer for at få disse kanaler med. Jeg afinstallerede så den org. udgave, men nu viser det sig at der kun er en ATC (hartford), så spørgsmålet er: Kan jeg tilføje de andre kanaler eller skal jeg installere det org. prg igen og så have begge radioer liggende?
BTW. Findes der andre skins til screamer?
mvh Jørn
Falcon

Geografisk sted: Holstebro

Re: Screamer Radio - genialt.

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs feb 05, 2008 11:15

Du kan åbne en station manuelt: menupunktet Filer => Åbn URL => skriv adressen til stationen => OK. Herefter kan du tilføje stationen til dine foretrukne stationer: menupunktet Foretrukne => Add to Favorites.

Det er også muligt at tilføje dem til stationsoversigten, men det er lettere nørdet. Jeg kan evt. medtage dem i den næste stationsopdatering, hvis du giver mig adressen til stationerne og fortæller, hvor i stationsoversigten de skal ligge.

P.S. Hvad er ATC?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Falcon » tirs feb 05, 2008 12:07

Hej Kim

ATC= Air Traffic Control altså mulighed for at høre komminikation mellem Fly og flyveledere i en lufthavn, og du kan nok forstå man skal være lidt bidt af flyvning for at sidde og lytte til det :-)

Jeg har installeret begge screamer radioer nu og så må jeg bare skifte imellem dem hvis jeg får lyst til lidt ATC.
Falcon

Indlægaf Falcon » ons feb 13, 2008 12:21

Jeg er godt klar over at det ikke er dig der har "lavet" screamer Radio, men er det muligt for en der kan programmere at lave nogle stationsvælgere f.eks fra 1-5 hvor man kunne lægge sine favoritter ind på? I stedet for at skal ind under favorites og vælge så kunne man blot trykke på en knap? Endvidere kunne nogle flere skins også være en god ide.

mvh Jørn
Falcon

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons feb 13, 2008 12:31

Falcon skrev:er det muligt for en der kan programmere at lave nogle stationsvælgere f.eks fra 1-5 hvor man kunne lægge sine favoritter ind på? Endvidere kunne nogle flere skins også være en god ide.

Det er ikke muligt at lave sådan nogle knapper uden adgang til koderne bag programmet. Der har tidligere været forslag oppe mht. at gøre det muligt at ændre udsende med skins, men programmøren arbejder kun sjældent med at forbedre programmet, så jeg tror ikke, vi skal regne med, at det bliver muligt foreløbigt, om nogensinde.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan Krag » ons feb 13, 2008 16:13

Hej
Jeg har lige set på Screamer Radio's hjemmeside - forum, at der sker noget, både igår og idag:
http://forums.screamer-radio.com/viewtopic.php?t=9565
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons feb 13, 2008 16:55

Problemet er blot, at det kun er stationslisten, der arbejdes på. Der tilføjes hele tiden nye stationer, ligesom adresserne på eksisterende stationer opdateres. Det er ikke programmøren selv, der står for vedligeholdelsen af stationslisten, men derimod nogle andre.

Reelt tjekker programmet ved hver opstart, om der er kommet en ny stationsliste, og i så fald opdateres listen. Men da jeg har flyttet de danske stationer, så de er nemmere at finde, så har jeg været nødt til at slå den automatiske opdatering fra. Ellers ville de atter blive begravet dybt i stationsoversigtens undermenuer. Jeg har slået opdateringen fra ved at skrivebeskytte stationslisten, så den nye version ikke kan installeres.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne