formatér pc

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

formatér pc

Indlægaf arn » lør feb 09, 2008 14:14

da jeg på min gamle pc'er nu har fået en væmmelig virus, og har prøvet forskellige ting for at få den væk, men intet er lykkedes.
jeg vil så gerne have formatéret pc'eren. men hvordan gør jeg det?
det er xp home, som er styreprogram.
håber på et hurtigt svar
arn

Re: formatér pc

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør feb 09, 2008 14:27

Du skal selvfølgelig først sørge for at få lavet en backup af dine data.

Når det er gjort, skal du sætte din Windows-cd i computeren og genstarte, så der startes på cd'en. Du vil så få mulighed for at installere Windows igen.

Hvis du ikke har en cd, kan du muligvis selv brænde den - det vil i så fald sikkert fremgå af manual eller lignende, der fulgte med computeren.

En anden mulighed er at låne en cd af en anden. Du skal blot være opmærksom på, at det skal være samme version som din - den skal fx have samme Service Pack som din Windows havde fra starten. Du skal så blot benytte dit registreringsnummer (tjek mærkaten på din computer) under installationen.

En tredje mulighed er at bestille en cd fra producenten af computeren. Det vil sikkert koste mellem 100 og 200 kroner for cd og forsendelse.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan Krag » lør feb 09, 2008 18:18

Hej
Så er det her, at Kim har lavet en fin vejledning til at slette det hele, før man intallerer Windows igen
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-eraser.html
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Jan Krag » lør feb 09, 2008 18:32

Hej Kim
PS det hele kører i sirup lige nu: 3 - 5 og 7 minutter til at indlæse 3 sider
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør feb 09, 2008 18:44

Jan Krag skrev:Hej Kim
PS det hele kører i sirup lige nu: 3 - 5 og 7 minutter til at indlæse 3 sider

Det er min forbindelse, der er gået i kage. I stedet for 8064/512 har jeg sådan cirka 330/33.

Min onkel havde et lignende problem for et par dage siden, og det krævede et reset af linjen inde fra TDC - men TDC har lukket for deres support for i dag. Det er rigtigt surt!

Jeg går for øvrigt og venter på, at TDC får opgraderet deres udstyr, så jeg kan få 5 eller 10 Mbit upload.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Klattrup » lør feb 09, 2008 18:56

Kim Ludvigsen skrev:men TDC har lukket for deres support for i dag. Det er rigtigt surt!

Det er også det jeg har haft oplevet, at når endelig jeg har haft brug for deres support (i mit tilfælde via skuffen yousee) så har de holdt fyraften.
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør feb 09, 2008 19:46

Det var alligevel ikke hos TDC, fejlen lå.

En eller anden, sikkert med et fejlbehæftet program, lå og hentede sider i dette forum, igen og igen og igen. Det tog simpelthen hele båndbredden. Nu har jeg banned den pågældende ip, så alle andre skulle gerne opleve en voldsom hastighedsforbedring.

Jeg vil prøve at tillade den pågældende ip igen på et senere tidspunkt for at se, om den er holdt om med at genere.

Hvis du i en periode ikke har kunnet komme ind på mine hjemmesider, er det dig, der har haft det fejlbehæftede program. Du bør i så fald tjekke din computer for virus eller andet grimt.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt