mislykket opdaterijng af Windows

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

mislykket opdaterijng af Windows

Indlægaf meretejo » ons feb 20, 2008 19:55

Hej Ludvigs hjørne.

Min automatisk opdatering af Windows meddeler mig mange gange om dagen, at der er ny opdateringer at hente. Men hver gang viser det sig at være til Microsoft NET .Frameworkc 2.0 Servicepack 1, og hver gang jeg så vil hente den, står den et stykke tid 5 - 10 min og arbejder som besat med at hente opdateringen, og hver gang kommer der en fejlmeddelelse fra SL1D temp eller NET Framework, der siger: at der er fundet en fejl, og man beklager ulejligheden.
Når jeg så lukker for den besked, siger programmet: "Nogle af opdateringerne blev ikke installeret" - og det er lige de to, som den automatiske opdatering siger jeg skal hente.

Jeg bruger kun min Pc til nogle ganske få ting, jeg henter ingen spil eller bygger hjemmesider, så er det ikke noget, jeg kan undvære?

Jeg har Microsoft NET .Framework 1,1 og den samme med Danish Language Pack liggende i Tilføj/fjern.

Kan du svare mig på dette, ville jeg være meget taknemlig.

Mvh
meretejo

:)
meretejo
meretejo

Re: mislykket opdaterijng af Windows

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons feb 20, 2008 20:41

Jeg kan ikke lige huske, hvordan du kommer videre, men prøv i første omgang at besøge Windows Update og installere alle vigtige opdateringer manuelt. (Start => Alle programmer => Windows Update).
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan Krag » tors feb 21, 2008 11:18

Hej
Som jeg ser det, er det Servicepack 1 til Net Framework 2.0 og du har Net Framework 1.0 - hvilket også skulle være nok, jeg bruger også kun Net Framework 1.0 med servicepack.
Og Windows burde installere Net Framework 2.0 inden den tilhørende servicepacke
Jeg mener godt den kan undværes
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf nesager » tors feb 21, 2008 11:41

Jan Krag skrev:Hej
Som jeg ser det, er det Servicepack 1 til Net Framework 2.0 og du har Net Framework 1.0 - hvilket også skulle være nok, jeg bruger også kun Net Framework 1.0 med servicepack.
Og Windows burde installere Net Framework 2.0 inden den tilhørende servicepacke
Jeg mener godt den kan undværes

Hej.
Undskyld jeg blander mig i denne tråd.Jeg har en masse Framework i min tilføj/fjern ville det være en god ide at fjerne noget af det,eller gør det igen skade.
http://peecee.dk/upload/view/99104 Prøv at se her.

Mvh. nesager
nesager

Indlægaf Jan Krag » tors feb 21, 2008 16:22

Hej
Jeg ved ikke hvad de forskellige Net Framework, gør godt for, men den første anbefaler mit grafikkort at indstallere.
Jeg ved, at de gør computeren langsommere, men ikke hvorfor
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Karl Erik » tors feb 21, 2008 17:17

Microsoft skriver om .NET. Så vidt jeg forstår er .NET framework en platform som virksomheder kan udvikle programmer til. Men hvad .NET gør kan jeg ikke tyde!!!

Iøvrigt har jeg version 3.0 Service Pack 1.
Karl Erik
Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Re: mislykket opdaterijng af Windows

Indlægaf Gæst » tors feb 21, 2008 17:32

Kim Ludvigsen skrev:Jeg kan ikke lige huske, hvordan du kommer videre, men prøv i første omgang at besøge Windows Update og installere alle vigtige opdateringer manuelt. (Start => Alle programmer => Windows Update).

Tak for svar Kim.

Jeg har besøgt Windows Update utallige gange, fordi den automatiske reminder siger, der er opdateringer.
Hver gang finder den også 2 opdateringer:
Den ene er NET .Framework 1.1 sevicepack 1 og den anden er NET .Framework 2.0 Servicepack 1.
Jeg vælger "installer" men efter et stykke tid kommer en fejlmeddelelse:"SL1D temp. har fundet en fejl og afslutter."
Og næste gang vises en anden fejlmeddelelse, der siger:
".NET Framework har funder en fejl og afslutter".
Når jeg vælger "Brugerdefineret" kommer den op med:
"NET .Framework 3.0: x86 - forsøger jeg så at opdatere den, slutter den også med en fejlmelding.

Så på baggrund af mine forgæves forsøg og negative resultater og den oplysning som Jan Krag bringer, vil jeg nu undlade yderligere forsøg på at hente flere versioner af NET .Framework.

Tak for alle svar
mvh
Joan
Gæst

Indlægaf nesager » tors feb 21, 2008 17:36

Karl Erik skrev:Microsoft skriver om .NET. Så vidt jeg forstår er .NET framework en platform som virksomheder kan udvikle programmer til. Men hvad .NET gør kan jeg ikke tyde!!!

Hej.
Det lyder næsten som om det er noget der kan undværes.

Til meretejo.
Jeg har været udsat for lidt af det samme som dig,dog var det Net framework 3 jeg havde problemer med,men efter flere opdaterings forsøg
direkte fra Windows lykkedes det at slippe for den.

Mvh. nesager
nesager

Indlægaf meretejo » tors feb 21, 2008 19:24

nesager skrev:
Karl Erik skrev:Microsoft skriver om .NET. Så vidt jeg forstår er .NET framework en platform som virksomheder kan udvikle programmer til. Men hvad .NET gør kan jeg ikke tyde!!!

Hej.
Det lyder næsten som om det er noget der kan undværes.

Til meretejo.
Jeg har været udsat for lidt af det samme som dig,dog var det Net framework 3 jeg havde problemer med,men efter flere opdaterings forsøg
direkte fra Windows lykkedes det at slippe for den.

Mvh. nesager

Hej Nesager.

Tak for din oplysning.
Når du skriver, at det endelig lykkedes for dig, at blive af med Framework 3, tyder jeg det, som om du helst vil være fri for den?
Så kan jeg vel bare være glad for, at jeg ikke kunne opdatere den.
Jeg har været på mange ag Microsofts "Support" sider for at læse om NET. Framework, og der er virkelig mange divergerende meninger om behovet og nyttigheden af denne funktion. Jeg har også blandt andet set, at opdateringen af Framework kan virke som en "bagindgang" for malware.
Hvad skal man tro? I alle tilfælde forsøger jeg ikke at opdatere den mere.

Mvh
meretejo (joan) :wink:
meretejo
meretejo

Indlægaf nesager » tors feb 21, 2008 20:40

Hej meretejo

Når du skriver, at det endelig lykkedes for dig, at blive af med Framework 3, tyder jeg det, som om du helst vil være fri for den?

Det var nu mest fordi den lå der hver gang jeg startede computeren med sit lille gule icon son om der var en opdatering,men den kunne ikke indstaleres,lige meget hvad jeg forsøgte.

Du kan prøve at se dette http://forum.nettips.dk/forum_posts.asp?TID=2103
der er måske svar .

Mvh. nesager
nesager

Indlægaf Gæst » tors feb 21, 2008 21:22

nesager skrev:Hej meretejo

Det var nu mest fordi den lå der hver gang jeg startede computeren med sit lille gule icon son om der var en opdatering,men den kunne ikke indstaleres,lige meget hvad jeg forsøgte.

Du kan prøve at se dette http://forum.nettips.dk/forum_posts.asp?TID=2103
der er måske svar .

Mvh. nesager

Tak nesager, men jeg tror jeg hellere vil undvære den, det siges den ikke er så vigtig. I Tilføj/fjern (kontrolpanelet) ligger NET .Framework 1.1 det må være nok, til hvad den så end bruges til.
Du kan da godt blive fri for den lille gule ikon, der fortæller dig, der er nye opdateringer. Du skal gå i Windows Update og vælge: Brugerdefinerede. Når søgningen er færdig fjerner du fluebenet ved de opdateringer, du IKKE vil have vist mere. Så ser du nedenunder nogle små tomme firkanter/markeringsfelter udfor hvor der hvor der står:
"Vis ikke denne opdatering igen" Sæt nu flueben i den lille firkant og luk Windows Update. Så ser du ikke den lille citron mere, før der er andre nye opdateringer.
Der kommer nok en lille advarsel, der siger, at din computer er i fare.
Tag dig ikke af den. De "skjulte" opdateringer, kan du altid få vist igen.

Mvh
joan
Gæst

Tilbage til Hjælp til alt