Fejl på min hjemmeside

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Fejl på min hjemmeside

Indlægaf erikfrantzen » tors feb 28, 2008 15:41

Min hjemmeside er opbygget ved hjælp af frontpage, men har nogle fejl, der viser sig, hvis man åbner siden i Internet Explorer-browser. Da jeg ikke ved hvad det er for fejl, har jeg heller ikke mulighed for at rette dem. Nok fordi jeg aldrig har anvendt en kode.
Når jeg dobbeltklikker på det gule advarselsikon nede i venstre hjørne, står der: Linje: 2 Tegn: 1 Der er en syntaxfejl. Dette forekommer på 2 af siderne til min hjemmeside. Skal jeg bare lade som ingenting?
Mvh Erik Frantzen
erikfrantzen

Geografisk sted: Nakskov

Re: Fejl på min hjemmeside

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors feb 28, 2008 15:51

erikfrantzen skrev:Når jeg dobbeltklikker på det gule advarselsikon nede i venstre hjørne, står der: Linje: 2 Tegn: 1 Der er en syntaxfejl. Dette forekommer på 2 af siderne til min hjemmeside.

Det lyder som om, det er en fejl i et JavaScript.

erikfrantzen skrev:Skal jeg bare lade som ingenting?

Det vil selvfølgelig være en fordel at få rettet fejlen, men det kan jo være et problem, når du ikke kender til koder. Er der noget, som ikke virker som beregnet, på siderne med fejl i forhold til de andre sider?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Fejl på min hjemmeside

Indlægaf erikfrantzen » tors feb 28, 2008 17:01

Kim Ludvigsen skrev:
erikfrantzen skrev:Når jeg dobbeltklikker på det gule advarselsikon nede i venstre hjørne, står der: Linje: 2 Tegn: 1 Der er en syntaxfejl. Dette forekommer på 2 af siderne til min hjemmeside.

Det lyder som om, det er en fejl i et JavaScript.

erikfrantzen skrev:Skal jeg bare lade som ingenting?

Det vil selvfølgelig være en fordel at få rettet fejlen, men det kan jo være et problem, når du ikke kender til koder. Er der noget, som ikke virker som beregnet, på siderne med fejl i forhold til de andre sider?

Det er kun de gule advarselstrekanter ˜û@@iß—
erikfrantzen

Indlægaf erikfrantzen » tors feb 28, 2008 17:24

Hej Jørgen

Ja, det er kajaksiden den er gal med, men kun på siderne Havørnen 1 og 2, men i Firefox er der ingen problemer, og i øvrigt kan jeg ikke, i koderne se, at der er nogen forskel fra de øvrige sider.

Erik
erikfrantzen

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors feb 28, 2008 17:56

erikfrantzen skrev:Ja, det er kajaksiden den er gal med, men kun på siderne Havørnen 1 og 2, men i Firefox er der ingen problemer, og i øvrigt kan jeg ikke, i koderne se, at der er nogen forskel fra de øvrige sider.

Fejlen ligger i et script, som du har liggende midt på siden (Havørnen 1). Det er et script, der ligger på en anden server - måske en tæller?
Hvis du sletter følgende fra koden, burde fejlen forsvinde:
<script type="text/javascript" src="http://www.hostedscripts.dk/onlineusers/output.php?uid=7140&count=list"></script>

Firefox reklamerer ikke med fejlen på samme måde som Internet Explorer. Men tjekker man i Firefox' fejlkonsol, kan man se fejlen, og den har en noget bedre beskrivelse, der gør det en hel del nemmere at finde fejlen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf erikfrantzen » tors feb 28, 2008 19:06

Til Kim Ludvigsen

Tak for hjælpen. Da jeg fjernede scriptet fra begge sider, forsvandt de grimme gule advarselstrekanter.

Hilsen
Erik
erikfrantzen

Tilbage til Hjælp til alt