Videoklip på hjemmeside

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør mar 15, 2008 9:08

Jan skrev:Hertil "Vælg "flydestop" i den næste rullemenu " gik det godt, men jeg kan ikke finde det flydestop.

Det er fordi, du ikke har fået lavet stilreglen flydestop i css-editoren.

Jan skrev:På din side stjal jeg et flydestop så det kom til at se sådan ud "<div class="flydestop"></div>" men det er åbenbart forkert for det virker ikke.

Nej, det kræver, at du har defineret stilreglen i css-editoren. Du har koden, men du har ikke fortalt, hvad den skal gøre.

Jan skrev:Jeg er ked af at filmklippet starter straks når jeg åbner siden med Firefox, det gør det ikke i IE.

Her starter den ikke, før jeg selv starter den.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » lør mar 15, 2008 9:37

Kim Ludvigsen skrev:Det er fordi, du ikke har fået lavet stilreglen flydestop i css-editoren.

Jamen jeg har da oprettet den som du beskrev, og nu har jeg lige kontrolleret igen der står godt nok "begge" i "nulstil".

Ang. filmklippet så syntes jeg det er underligt for det starter straks når jeg åbner det. Men pyt med bare det ikke gør det når andre starter siden.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Geografisk sted: Himmerland

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør mar 15, 2008 10:26

Jan skrev:Jamen jeg har da oprettet den som du beskrev, og nu har jeg lige kontrolleret igen der står godt nok "begge" i "nulstil".

Så er det sikkert navnet, den er gal med. Jeg skulle måske have været mere præcis. Når det er hjemmelavede stilklasser, så skal de have et foranstillet punktum. Når du ser stilklassen i oversigten til venstre i css-editoren, skal den altså hedde ".flydestop".

Du kan omdøbe den ved at markere den og klikke på knappen med blyanten.

Når du lukker css-editoren efter omdøbningen, skulle du gerne kunne se den i rullemenuen. Ellers er det måske den forkerte rullemeunu, du kigger i.

Jan skrev:Ang. filmklippet så syntes jeg det er underligt for det starter straks når jeg åbner det. Men pyt med bare det ikke gør det når andre starter siden.

Hvilket plugin bruges hos dig til at vise filmklippet? Måske det skal have en speciel parameter. Hos mig bruges Windows Media Player-pluginnet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » lør mar 15, 2008 10:47

Mange tak Kim. Nu virker det med billederne. Der skal ikke meget til for at det ikke virker.

Ang. plug-in så aner jeg ikke et klap om det. Men det gør heller ikke noget det starter når det bare er hos mig. Så bliver jeg jo mindet om at jeg er et gammel fjols.

Iøvrigt har boghandleren fået dit hefte hjem, så jeg skal ind og hente det om kort tid. Glæder mig meget.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Geografisk sted: Himmerland

Foregående

Tilbage til Hjælp til alt