Kompozer advarsel

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Kompozer advarsel

Indlægaf Per Rasmussen » fre mar 21, 2008 16:57

Har nu fået installeret den danske version af Kompozer - efter nogle fejl meddelelser.
Har connected til mit website - uden problemer, men når jeg vil åbne en side i Kompozer for at rette i den, kommer en advarselsboks med flg. tekst:
"421 I can't accept more than 4 connections as the same user".
Efter nogle klik på OK-knappen kommer jeg så videre.
Har nogen et bud på, hvad det er for en advarsel..?
-Per- :?
Per Rasmussen

Re: Kompozer advarsel

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre mar 21, 2008 18:36

Per Rasmussen skrev:Har nu fået installeret den danske version af Kompozer - efter nogle fejl meddelelser.

Det lyder da ikke godt, at du fik fejlmeddelelser. Hvad gik de ud på?

Per Rasmussen skrev:Har connected til mit website - uden problemer, men når jeg vil åbne en side i Kompozer for at rette i den, kommer en advarselsboks med flg. tekst:
"421 I can't accept more than 4 connections as the same user".

Det kan tyde på, at serveren ikke accepterer flere end fire samtidige forbindelser. Hvor ligger din hjemmeside?

Lige for at være sikker på, at jeg forstår det rigtigt: Du har oprettet serveren i sitemanageren, og du kan se filerne i sitemanagerens oversigt. Fejlmeddelelsen vises så, når du forsøger at åbne en html-fil ved at dobbeltklikke på den i oversigten?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Kompozer advarsel

Indlægaf Per Rasmussen » fre mar 21, 2008 19:22

Fejlmeddelelsen ved installationen kom, når jeg efter download dobbeltklikkede på exe-filen. Meddelelsen lød på at filen var noget i retning af "corrupt". I første omgang troede jeg, at fejlen skyldes, at der var ordmellemrum i filnavnet, så det ændrede jeg, - dog uden held. Men ved 3. el. 4. forsøg kom jeg igennem - uden problemer.

Mht. det med advarselsboksen, så kommer det netop, når jeg gør, det du har beskrevet.
Jeg forstår ikke, hvad der menes med 4 forbindelser. Jeg har kun tilgået dette ene website fra sitemanageren, hvilket skete uden problemer, men når jeg så dobbeltklikker på et af html-dokumenterne - så..!?! Jeg har sitet liggende på one.com.
-Per-
Per Rasmussen

Kompozer advarsel

Indlægaf Per Rasmussen » fre mar 21, 2008 19:48

Lidt tillæg:
Efter at have lukket Kompozer og åbnet den igen, og nu dobbeltklikker på et html-dokument i site-manageren kommer følgende boks:
"421 Too many connections (12) from this IP." - Hvad menes der med det..? Jeg har ingen andre sitets åbne i site-manageren..! :shock:
Per Rasmussen

Re: Kompozer advarsel

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre mar 21, 2008 19:59

Per Rasmussen skrev:Fejlmeddelelsen ved installationen kom, når jeg efter download dobbeltklikkede på exe-filen. Meddelelsen lød på at filen var noget i retning af "corrupt".

Den slags fejl plejer at opstå, hvis filen ikke er blevet hentet helt.

Per Rasmussen skrev:Mht. det med advarselsboksen, så kommer det netop, når jeg gør, det du har beskrevet.

Ok, så har one.com tilsyneladende begrænset antallet af samtidige forbindelser til 4, selvom standarden vist siger 8. Jeg har ikke kunnet finde oplysninger på one.coms side, men du kan evt. prøve at spørge i deres supportforum.

Flere samtidige forbindelser betyder, at KompoZer (eller andre programmer) kan hente flere filer ad gangen (html-siden og dens billeder) i stedet for at skulle hente én ad gangen.

Du har mulighed for at nedsætte antallet af samtidige forbindelser i KompoZer, omend det er lidt nørdet, i Windows XP:

Sørg for, at KompoZer er lukket.
Klik på start-knappen
Kør
skriv: %appdata%\kompozer\profiles
OK
Åbn mappen "tilfældigetegn.default"
Højreklik på filen prefs.js, og vælg at åbne den med Notesblok
indsæt denne linje sidst i filen
user_pref("network.http.max-connections-per-server", 4);
Gem filen

Nu skulle det gerne virke (meld lige tilbage).
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

KompoZer advarsel

Indlægaf Per Rasmussen » lør mar 22, 2008 17:25

Har fulgt din anvisning, - men det giver de samme fejlmeldinger. Derfor har jeg løst problemet ved at downloade sitet til den PC, jeg arbejder ved, og efter endt rettelser i dokumenterne har jeg så igen uploadet siderne.
Til hhv. down- og upload har jeg brugt one.com's File Manager, og rettelserne har jeg foretaget via KompoZer, som iøvrigt er et udmærket program..! - Tak for din indsats med at udvikle og oversætte det. Og tak for dine altid hurtige og gode svar.
Har også Nvu liggende og tænkte, at det måske var noget derfra, der gav problemer..!?!
Men lige meget, - jeg klarer det fint med ovenstående metode.
Tak for hjælpen
-Per-
Per Rasmussen

Re: KompoZer advarsel

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør mar 22, 2008 23:48

Per Rasmussen skrev:Har fulgt din anvisning, - men det giver de samme fejlmeldinger.

Ok, så er det nok en af de andre indstillinger, der skal pilles ved.

Per Rasmussen skrev:Derfor har jeg løst problemet ved at downloade sitet til den PC, jeg arbejder ved, og efter endt rettelser i dokumenterne har jeg så igen uploadet siderne.

Det er reelt også en bedre løsning, fordi du så altid har en backup, hvis serveren skulle blive hacket.

Per Rasmussen skrev:Har også Nvu liggende og tænkte, at det måske var noget derfra, der gav problemer..!?!

Nej, Nvu og KompoZer rører ikke ved hinanden. Der er fire forskellige indstillinger til antallet af samtidige forbindelser, og jeg har åbenbart ramt den forkerte. Hvis ikke det er en helt femte indstilling i KompoZer - de fire indstillinger bruges til at begrænse antallet af forbindelser i Firefox, og jeg gættede, at det var de samme som bruges i KompoZer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

KompoZer advarsel

Indlægaf Per Rasmussen » søn mar 23, 2008 16:22

OK! Tak for det! Jeg har nu tilmeldt mig Ludvigs Hjørne feed, da jeg gerne vil følge udviklingen i KompoZer generelt, og i øjeblikket Site Manageren specielt.
Venlig hilsen
-Per-
Per Rasmussen

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne