Thunderbird - kan ikke modtage post

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Thunderbird - kan ikke modtage post

Indlægaf trampolind » lør mar 22, 2008 22:58

Jeg har brugt Thunderbird et par måneder, det har fungeret fint.

For en uge siden fik jeg en melding om at indtaste adgangskode, og derefter en fejlmelding: Postserver pop3.tele2.dk svarer "Authentication failed", og jeg kunne ikke sende eller modtage. Det kom muligivs samtidig med at tele2 omlagde deres servere.

Nu kan jeg sende, men stadig ikke modtage. Men jeg har opdaget, at jeg stadig kan bruge Outlook, som ikke er slettet. Jeg har kontrolleret og sammenlignet indstillinger i det 2 programmer. Alt er ens og ingen ændringer.

Hvor skal jeg søge efter problemet. Gennem Outlook har jeg kontakt med omverdenen, så jeg tror det må ligge i TB.
Venlig hilsen
Jørgen
trampolind

Re: Thunderbird - kan ikke modtage post

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør mar 22, 2008 23:43

trampolind skrev:Nu kan jeg sende, men stadig ikke modtage. Men jeg har opdaget, at jeg stadig kan bruge Outlook, som ikke er slettet. Jeg har kontrolleret og sammenlignet indstillinger i det 2 programmer. Alt er ens og ingen ændringer.

Der må alligevel være en forskel. Egentligt underligt, at du kan sende, men ikke modtage - det er normalt altid afsendelse, der giver problemer. Hvad får du af fejlmeddelelse, når du prøver at hente mails?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf trampolind » søn mar 23, 2008 11:09

[quote="Der må alligevel være en forskel. Egentligt underligt, at du kan sende, men ikke modtage - det er normalt altid afsendelse, der giver problemer. Hvad får du af fejlmeddelelse, når du prøver at hente mails?[/quote]

Jeg har endnu ikke fundet evt. forskel. Når jeg prøver at hente kommer der et vindue, hvor jeg skal indtaste adgangskode, og derefter igen den tidligere nævnte melding om at afsendelse af adgangskoden er mislykkedes.
Venlig hilsen
Jørgen
trampolind

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn mar 23, 2008 11:20

trampolind skrev:Jeg har endnu ikke fundet evt. forskel. Når jeg prøver at hente kommer der et vindue, hvor jeg skal indtaste adgangskode, og derefter igen den tidligere nævnte melding om at afsendelse af adgangskoden er mislykkedes.

Så er det vist meget enkelt: Du indtaster en forkert kode.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » søn mar 23, 2008 16:33

Så er det vist meget enkelt: Du indtaster en forkert kode.[/quote]

Jeg har prøvet mange gange, nu har jeg testet koden på tele2's webmail, hvor den virker. Det er jo også den kode, der fra starten er lagt ind i opsætningen. Når jeg kan sende, må det vel også være rigtigt!
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn mar 23, 2008 16:39

Anonymous skrev:Jeg har prøvet mange gange, nu har jeg testet koden på tele2's webmail, hvor den virker. Det er jo også den kode, der fra starten er lagt ind i opsætningen.

Og du er sikker på, at det er samme kode som bruges til webmail (hos TDC er det fx vist ikke den samme), og at du har indtastet store/små bogstaver korrekt?

Eneste anden mulighed, jeg kan komme i tanke om, er, at du har en firewall, der forhindrer Thunderbird i at gå på nettet.

Anonymous skrev:Når jeg kan sende, må det vel også være rigtigt!

Nej, ikke nødvendigvis. Hos mange internetudbydere bruger man slet ikke kode, når man sender, kun når man henter. Jeg ved dog ikke, hvordan det er hos Tele2.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf trampolind » tirs apr 01, 2008 20:57

Tak for de forskellige forslag, som dog ikke har virket. Nu er jeg endt med at slette kontoen og oprette den igen, og nu virker det!

Jørgen
Venlig hilsen
Jørgen
trampolind

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne