Nybegynder - - Tilføje ny side ?

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Nybegynder - - Tilføje ny side ?

Indlægaf trads » lør mar 22, 2008 0:22

Hej

Jeg har hentet en skabalon jo arbejder på . . I toppen kan man trykke på "eks" side 2

Hvordan opretter men en ny side til det link ? Hvor man kan arbejde vidre på en ny side der ligner skabelonens "tema"

??
Mvh
Henrik
trads

Re: Nybegynder - - Tilføje ny side ?

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør mar 22, 2008 0:28

trads skrev:Jeg har hentet en skabalon jo arbejder på . . I toppen kan man trykke på "eks" side 2

Hvordan opretter men en ny side til det link ?

Du skal først ændre linket. Det gør du ved at dobbeltklikke på det, og så skrive filnavnet på den pågældende side, den kan hedde "side2.html", eller noget mere sigende som fx "feriebilleder.html".

Når du er færdig med at lave forsiden, bruger du bare den samme skabelon (eller en helt anden skabelon) til at lave en ny side, som du så gemmer som "side2.html" eller fx "feriebilleder.html".

trads skrev:Hvor man kan arbejde vidre på en ny side der ligner skabelonens "tema"

Jeg forstår ikke spørgsmålet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf trads » søn mar 23, 2008 14:23

Kim Ludvigsen skrev:
trads skrev:Jeg har hentet en skabalon jo arbejder på . . I toppen kan man trykke på "eks" side 2

Hvordan opretter men en ny side til det link ?

Du skal først ændre linket. Det gør du ved at dobbeltklikke på det, og så skrive filnavnet på den pågældende side, den kan hedde "side2.html", eller noget mere sigende som fx "feriebilleder.html".

Når du er færdig med at lave forsiden, bruger du bare den samme skabelon (eller en helt anden skabelon) til at lave en ny side, som du så gemmer som "side2.html" eller fx "feriebilleder.html".

trads skrev:Hvor man kan arbejde vidre på en ny side der ligner skabelonens "tema"

Jeg forstår ikke spørgsmålet.

Hej
Jeg kan ikke rigtig hitte u a det :-(

Jeg har forsiden . Hvor jeg db klikker på Linket eks. side 2 - ændre teksten til eks. Billeder.html
Opretter et nyt fanebrev - kalder det Billeder.

Og nu : Hvordan får jeg dem så til at "snakke" sammen. Altså at man klikker på linket ( billeder ) på forsiden og siden åbner sig ??

Svært at forklar hvad man vil i en tekst !! ;-)
Mvh
Henrik
trads

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn mar 23, 2008 14:34

trads skrev:Jeg har forsiden . Hvor jeg db klikker på Linket eks. side 2 - ændre teksten til eks. Billeder.html

Ja, men du bør kalde linket/siden "billeder.html". Nogle webservere skelner mellem små og store bogstaver, så det er en god ide at vænne sig til altid at bruge små bogstaver, så risikerer man ikke fejl på den konto.

trads skrev:Opretter et nyt fanebrev - kalder det Billeder.

Her bør du som sagt også bruge små bogstaver, du må dog gerne bruge store bogstaver i titlen, det er blot selve filnavnet, altså billeder.html, der bør være med små bogstaver.

trads skrev:Og nu : Hvordan får jeg dem så til at "snakke" sammen. Altså at man klikker på linket ( billeder ) på forsiden og siden åbner sig ??

Hvis du opretter et link som beskrevet her, så virker det helt automatisk. Du skal dog være opmærksom på, at det ikke virker i KompoZer, det virker først, når du ser siden i en browser.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne