Download videoklip fra Youtube

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Download videoklip fra Youtube

Indlægaf Jan » ons apr 02, 2008 16:05

Det er langt et videoklip ud på Youtube delvis for min skyld. Jeg har spurgt fotografen om han ville sende det til mig. Han svarede at jeg var velkommen til at downloade det.

Som sædvanlig kan jeg ikke finde ud af det fra Youtube. Kan man i det hele taget det?
Venlig hilsen
Jan
Jan

Geografisk sted: Himmerland

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons apr 02, 2008 16:15

Udvidelsen Video DownloadHelper til Firefox skulle vist kunne bruges.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » ons apr 02, 2008 16:39

Tak for svaret Kim.

Jeg prøver, og vender tilbage med resultatet.

Brugte linket fra mailen, og endte på marken smmen med græs æderne.
Gæst

Indlægaf Jan » tors apr 03, 2008 5:09

Det virker næsten. Forstået på den måde at jeg kan hente klippet men det bliver gemt som en FLV fil, og det kan jeg ikke bruge til noget.

Løsningen skulle angiveligt være at købe Replay Converter, som kan konvertere adskellige formater, til $29,95.

Det er dog muligt at prøve programmet først, hvilket jeg gjorde. Når jeg vil konvertere kommer der en fejlmeddelelse der siger at mencoder.exe har fundet en fejl og afslutter programmet.

Summa Summarum. Jeg har fået fyldt lidt mere på min HD, som jeg ikke kan bruge til noget som helst.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Slente » tors apr 03, 2008 5:20

Hej
Jeg skulle også lige prøve at downloade et klip, men fik samme resultat som Jan. Jeg bruger ellers et udemærket program, som hedder Free FLV Converter, Det kan søge efter klip, og afspille og downloade klip.
Torben Slente
Firefox, Thunderbird med lightning
Slente

Geografisk sted: 4920 Søllested

Indlægaf Jan » tors apr 03, 2008 6:23

Hej Torben

Det er da betrykkende at andre har haft samme oplevelse som mig.

Men nu har jeg fået klippet gemt som en AVI fil med det program du nævnte mange tak.

Nu vil jeg lægge det ud på min hjemmeside og håbe på det virker der.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Jan » tors apr 03, 2008 7:28

Nu er jeg kommet videre, men jeg skulle dog omkring en omvej for at få det til at virke.

Jeg konverterede filen med Free FLV Converter til WMV. Den kunne jeg afspille lyden på, men billederne blev ikke vist. Så importerede jeg det i Windows Movie Maker og lavede et projekt som jeg gemte. Vupti, så virkede det.

Derefter lagde jeg det ud på min side. Det virker med IE, men med Firefox og Opera starter begge traktorer straks man åbner filen. Det er irriterende når der pludselig kommer lyd på en side, uden man selv har valgt lyden til. Bare ikke jeg skræmmer livet af folk.

http://janss.dk/veterantraktor.html
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors apr 03, 2008 8:56

Der er slet ingen grund til at konvertere for at kunne afspille filen. Og når du skal bruge Flashen på en hjemmeside, behøver du slet ikke at downloade den og lægge den op på din egen webserver.

Men lige allerførst: Du skrev, at filen var delvist lavet til dig. Også, så du må bruge den på din hjemmeside?

Der er to løsninger:

Du kan linke direkte til filen på YouTube. Dermed vil filen blive vist i Youtubes afspiller, men på din hjemmeside. I stedet for i koden at henvise til filen som:
filnavn.flv
så henviser du til filen med den adresse som Youtube oplyser, fx:
http://www.youtube.com/watch?v=zm9jy8N8zPw

Du kan bruge en Flash-afspiller som den jeg nævner her:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-we ... #alt_flash
Den kan afspille flv-filer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » tors apr 03, 2008 9:36

Tak for svaret Kim.

Jeg vidste godt, at jeg kunne linke til YouTube, men jeg har prøvet et par gange at trykke på sådan et link, men klippet var fjernet. Derfor valgte jeg at "stæle" klippet, så jeg ikke får døde link.

Det med Flash aner jeg ikke hvad er. Hvis det kan hjælpe på at der ikke starter to traktorer med Firefox og Opera bliver jeg nok nødt til at prøve det. Men ellers er der vel ingen grund til det. Eller er der?
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors apr 03, 2008 9:42

Jan skrev:Jeg vidste godt, at jeg kunne linke til YouTube, men jeg har prøvet et par gange at trykke på sådan et link, men klippet var fjernet. Derfor valgte jeg at "stæle" klippet, så jeg ikke får døde link.

Ja, det er selvfølgelig en risiko ved den slags links.

Jan skrev:Det med Flash aner jeg ikke hvad er. Hvis det kan hjælpe på at der ikke starter to traktorer med Firefox og Opera bliver jeg nok nødt til at prøve det. Men ellers er der vel ingen grund til det. Eller er der?

Flv-filen er en Flash-fil. Hvis du bruger den alternative afspiller på min side, kan du selv bestemme, om filen skal startes automatisk eller ej.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » tors apr 03, 2008 10:04

Jamen den afspiller som jeg bruger, er jo også en jeg har fået af dig. Og på den kan man også selv bestemme det. Men i min Firefox og Opera virker det ikke, hvorimod det gør i IE.

Jeg bemærkede iøvrigt lige, at Tips og Trick roser en side som hedder Polimikken.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors apr 03, 2008 10:30

Jan skrev:Jamen den afspiller som jeg bruger, er jo også en jeg har fået af dig.

Nej, det er blot kode, du har fra mig. Koden bruger et afspiller-plugin i den besøgendes browser. Den alternative Flash-afspiller bruger også den besøgendes Flash-plugin, men den gør det samtidig muligt at styre Flashen ved hjælp af specielle parametre, ligesom der laves kontrolknapper som den besøgende kan bruge.

Jan skrev:Og på den kan man også selv bestemme det. Men i min Firefox og Opera virker det ikke, hvorimod det gør i IE.

Der skal sikkert blot laves en ekstra parameter til wmv-pluginnet. Spørgsmålet er, hvilket plugin der bruges hos dig til at afspille wmv-filer i Firefox og Opera. Du kan evt. prøve at indsætte følgende i den del af koden, der er rettet mod Firefox/Opera:
<param name="AutoPlay" value="true">

Jan skrev:Jeg bemærkede iøvrigt lige, at Tips og Trick roser en side som hedder Polimikken.

Det lyder fint. Hvad er Tips og Trick?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » tors apr 03, 2008 10:45

Tak for svaret. Det prøver jeg lige om se på. Hvis jeg bruger Flash, tror du så at det også virker med Linux?

Prøv og se her: http://www.nettips.dk/p3561.asp
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors apr 03, 2008 10:59

Jan skrev:Tak for svaret. Det prøver jeg lige om se på. Hvis jeg bruger Flash, tror du så at det også virker med Linux?

Ja, det vil virke hos alle, der kan se Flash. Uanset om de bruger Windows, Linux, Mac eller OS/2.

Jan skrev:Prøv og se her: http://www.nettips.dk/p3561.asp

Ok, den kendte jeg godt.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » tors apr 03, 2008 11:13

Jamen så laver jeg det om. Skal jeg så ændre formatet igen?

Det var da en skam, at du kendte det. Jeg var lige så glad fordi jeg for en gangs skyld kunne fortælle dig noget. Øv.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Næste

Tilbage til Hjælp til alt