Download videoklip fra Youtube

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors apr 03, 2008 12:42

Jan skrev:Jamen så laver jeg det om. Skal jeg så ændre formatet igen?

Det er helt op til dig selv. Du kan evt. prøve at sammenligne filstørrelsen på wmv'en og flv'en. Du skal lægge 34 KB til størrelsen på flv'en - det er det som Flash-afspilleren fylder.

Fordelen ved Flash'en er, at der nok er flere på alternative styresystemer, der kan se den, end der kan se wmv'en. En anden fordel er, at du får vist samme afspiller hos alle, da der bruges samme plugin i stedet for forskellige plugins, som du ellers risikerer mellem brugere af IE kontra brugere af Firefox/Opera.

Jan skrev:Det var da en skam, at du kendte det. Jeg var lige så glad fordi jeg for en gangs skyld kunne fortælle dig noget. Øv.

:-)

Men du kan sikkert lære mig en hel masse om traktorer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » tors apr 03, 2008 13:01

Tak for svaret.

Ja, der er stor forskel på filstørrelsen. FLV fylder 345 byte, hvor WMV fylder 4.811 KB. I den forbindelse er 34KB jo under 10%. Men hvad med kvaliteten, er den ens?

Ang. traktorer. Ja da, har du fået en bakset op på 5. sal. For så kommer jeg straks, tager den næste færge.
Du kan også købe dig en Luxus Liner med et halv hundrede tusind HK, så får vi også den igang. Men det er selvfølgelig en smule mere besværligt, at få den bakset op i lejligheden.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Geografisk sted: Himmerland

Indlægaf Jan » fre apr 04, 2008 6:40

Nu har jeg prøver den flashplayer. Selve spilleren vises godt nok, men den spiller bare ikke. Midt på er der nogle små streger som drejer rundt som om den søger efter filen. Jeg har sat denne kode ind:

<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" id="minflash" height="380" width="400">
<param name="movie" value="mediaplayer.swf" /><param name="flashvars" value="width=400&amp;height=380&amp;file=billeder/test.flv" /><param name="allowfullscreen" value="true" /><!--[if !IE6]>--><object data="mediaplayer.swf" type="application/x-shockwave-flash" height="380" width="400"><param name="flashvars" value="width=400&amp;height=380&amp;file=billeder/test.flv" /><param name="allowfullscreen" value="true" />
<p>ALTERNATIV</p>
</object>
<!--<![endif]--></object>

Det undrer mig også, at når jeg åbner siden i IE, så vises den oprindelige player. Når jeg så åbner side med Firefox vises den nye.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre apr 04, 2008 9:01

Jan skrev:Ja, der er stor forskel på filstørrelsen. FLV fylder 345 byte, hvor WMV fylder 4.811 KB. I den forbindelse er 34KB jo under 10%. Men hvad med kvaliteten, er den ens?

Mon ikke der er en fejl på flv-filen. Det lyder ikke sandsynligt, at den kun fylder 345 byte. Det med, at IE viser den almindelige afspiller lyder ikke godt. Jeg håber ikke, at der er en fejl i min kode. Men prøv lige først at finde den rette flv-fil, så tager vi den derfra. Du kan evt. uploade en prøveside, så jeg også kan tjekke herfra.

Jan skrev:Ang. traktorer. Ja da, har du fået en bakset op på 5. sal.

Ikke endnu, jeg er lidt doven. Jeg har faktisk boet på landet i nogle få år, hvor vi også havde traktor, men så vidt jeg husker, så fik jeg aldrig kørt i den.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » fre apr 04, 2008 9:26

Det er det sædvanlige. Du har endnu engang ret. Mange tak.

Nej, der er ikke noget galt med din kode. Jeg har tit oplevet at IE bruger gamle filer. Jeg har den mistænkt for en gang imellem og snuppe noget fra min pc. Og i øvrigt virker det nu. Jeg prøvede at bruge et andet klip og det virker fint, så det har været filen der er defekt. Hvis du vil se det så er det her: http://janss.dk/veterantraktor.html

Det var da tragisk at du ikke fik kørt på traktoren. Men du skal ikke være ked af det. Du må komme på ferie hos mig, og så får du allernådigst lov til at pløje et par tønder land. Se det var et tilbud!
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre apr 04, 2008 9:40

Jan skrev:Det var da tragisk at du ikke fik kørt på traktoren. Men du skal ikke være ked af det. Du må komme på ferie hos mig, og så får du allernådigst lov til at pløje et par tønder land. Se det var et tilbud!

He he!

Jeg glemte forøvrigt at svare på det med kvaliteten. Når den oprindelige fil er en flv, og du omformer den til wmv, så kan wmv-filen ikke undgå at blive i en dårligere kvalitet. Det gælder altid, når du omformer fra ét komprimeret format til et andet.

Hvis man skal kunne sammenligne de to formater, så skal de begge laves ud fra det oprindelige filmklip. Jeg vil tro, at wmv er bedst med hensyn til KB/kvalitet, men jeg er ikke sikker.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » fre apr 04, 2008 10:05

Jeg har lige hentet et nyt klip på Youtube, men det kan jeg ikke få til at virke.

Det jeg selv har optaget konverterede jeg til flv, og det virker fint.

Jeg tror nu ikke den spiller kan køre wmv.

Og stadig er det to forskellige jeg ser i henholdsvis IE og Firefox.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre apr 04, 2008 10:17

Jan skrev:Jeg har lige hentet et nyt klip på Youtube, men det kan jeg ikke få til at virke.

Læg det op på en prøveside.

Jan skrev:Jeg tror nu ikke den spiller kan køre wmv.

Nej, den understøtter ikke wmv-filer.

Jan skrev:Og stadig er det to forskellige jeg ser i henholdsvis IE og Firefox.

På din veterantraktorside ser jeg to Flash-film, begge bliver vist i Flash-afspilleren. Både i IE og i Firefox. Måske siden hentes fra hukommelsen i din IE?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » fre apr 04, 2008 10:27

Jamen, jamen, virker de begge med dine browsere :shock:
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre apr 04, 2008 10:36

Jan skrev:Jamen, jamen, virker de begge med dine browsere :shock:

Ja, de virker begge i både IE og Firefox.

Tilføjelse: I Windows. I Firefox i min OS/2 virker den nederste (test.flv) ikke. Underligt.
Senest rettet af Kim Ludvigsen fre apr 04, 2008 10:37, rettet i alt 1 gang.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Klattrup » fre apr 04, 2008 10:36

Jan skrev:Jamen, jamen, virker de begge med dine browsere :shock:

Jeg kan ikke svare for Kim (nå han nåede lige at svare 7 sekunder før mig), men hos mig virker det i Firefox, IE7, Opera og Safari :wink:
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Jan » fre apr 04, 2008 10:54

Tak skal i have begge to.

Ja, det er noget underligt noget. Jeg prøvede med Firefox i Linux, da fungerede det hele. Men med Firefox i Win virker det nederste ikke.

Og IE er som sædvanlig åndsvag, men i løbet af få dage ryger den til de evige IT jagtmarker. Og Win nærmer sig det samme punkt.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre apr 04, 2008 11:02

Jan skrev:Ja, det er noget underligt noget. Jeg prøvede med Firefox i Linux, da fungerede det hele. Men med Firefox i Win virker det nederste ikke.

Måske det er et cache-problem? Normalt kan du kan tvinge en genopfriskning af siden igennem ved at trykke på Ctrl+F5 eller Skift+F5 (jeg kan aldrig huske, hvilken af dem det er), men det virker dog ikke i dette tilfælde hos mig.

Min mistanke om et cache-problem skyldes bl.a., at min OS/2-Firefox tidligere har haft hentet siden, da du havde den fejlbehæftede flv-fil liggende. Firefox/IE i Windows har ikke tidligere haft hentet siden.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre apr 04, 2008 11:22

Jeg har lige prøvet at tømme cache'en i min Firefox, og nu virker den nederste Flash også.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » lør apr 05, 2008 8:44

Det undrer mig ikke at din mistanke var rigtig, men det undrer mig at den laver sådan nogle narrestreger.

Nå men nu har jeg skrottet IE, og anvender kun Firefox. Derfor vil jeg meget gerne vide hvordan man tømmer den cache. Og kan der ikke ske noget ved det?

I øvrigt har jeg også kasseret Outlook Expres, og anvender nu Thunderbird. Så dagene er talte for Win.
Venlig hilsen
Jan
Jan

ForegåendeNæste

Tilbage til Hjælp til alt