Bøvl med lyden...

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Bøvl med lyden...

Indlægaf Aasen » ons apr 09, 2008 11:12

Hej.
Jeg ville høre om jeg kan få hjælp til et pc-problem? Har for nyligt downloaded et program, som skal kunne vise nogle arbejdsdemo-videoer. Problemet er så, at jeg kan se videoerne, men ikke høre - det samme Gælder for Youtube. Dog kan jeg høre lyd hvis jeg f.eks. er på DR's hjemmeside. Har forhørt mig rundt omkring og prøvet lidt af hvert.

Lidt info:
Jeg arbejder på en pc, kører med XP-home edition, tidligere var min browser internet explorer - men nu firefox, adobe flash 9

Da jeg opdagede problemet arbejdede jeg med Internet Explorer. Jeg fandt ud af at mine demo blev vist via adobe flash 9 og på det tidspunkt kørte jeg med version 8. Så naturligvis ville jeg downloade den nyere version.
Det kunne ikke lade sig gøre. Uanset hvor mange gange jeg prøvede lykkedes det mig ikke. Der blev ved med at poppe gule bjælker op for oven hvori, der stod noget med ativeX (kan ikke huske det ordret). Gik jeg ind for at ændre lidt i mine sikkerhedsforhold, så fik jeg af vide at min computer var tæt på bristepunktet mht. sikkerhed.
Jeg prøvede også at downloade efter at have fjernet min norton i håb om at det var den som blokerede. Men igen Nej...

Igår fik jeg så en anbefaling. At slette internet explorer og downloade firefox istedet. Og det hjalp! Nu har jeg fået downloaded flash-program- met, og er igang med at vende mig til nye input via firefox.
Men tror I jeg kan få vist mine demoer, med lyd? Nej. Så nu er mine amatør-spirende interesse for computerer ved at være tabt på gulvet igen.

Er der nogen som har en idé om hvad jeg gør galt eller ikke gør eller...?
Aasen
Aasen

Re: Bøvl med lyden...

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons apr 09, 2008 13:38

Aasen skrev:Men tror I jeg kan få vist mine demoer, med lyd? Nej. Så nu er mine amatør-spirende interesse for computerer ved at være tabt på gulvet igen.

Er du helt sikker på, at der er lyd påvideoerne? Og hvis der er, har du så prøvet at skrue op for lyden i afspilleren?

Prøv evt. at give os et link til en video, du ikke kan få lyd på.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt