Download videoklip fra Youtube

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør apr 05, 2008 10:03

Jan skrev:Det undrer mig ikke at din mistanke var rigtig, men det undrer mig at den laver sådan nogle narrestreger.

Cacheen er normalt en god ting, fordi browseren husker de elementer, den har hentet tidligere, så de ikke skal hentes igen. Men når man laver hjemmesider kan det give utilsigtede effekter som i dette tilfælde.

Jan skrev:Nå men nu har jeg skrottet IE, og anvender kun Firefox. Derfor vil jeg meget gerne vide hvordan man tømmer den cache. Og kan der ikke ske noget ved det?

Det eneste, der sker er at det tager længere tid, når man skal hente sider, man allerede har været inde på én gang. Du kan jo prøve at tage tid på, hvor hurtigt din traktorside hentes, når du står på siden og klikker på Genindlæs-knappen. Og sammenlign så, efter du har tømt cacheen:

Funktioner => Fjern private oplysninger => Cache (husk at fjerne de andre flueben).
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » tirs apr 08, 2008 6:57

Tak for det nu virker det. Jeg kunne nu ikke mærke nogen forskel på hastigheden.

På det filmklip jeg hentede på Youtube er der sort skærm indtil man starter klippet. Er det muligt at få vist det 1. billed inden klippet startes?
Venlig hilsen
Jan
Jan

Geografisk sted: Himmerland

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs apr 08, 2008 9:16

Jan skrev:Tak for det nu virker det. Jeg kunne nu ikke mærke nogen forskel på hastigheden.

På det filmklip jeg hentede på Youtube er der sort skærm indtil man starter klippet. Er det muligt at få vist det 1. billed inden klippet startes?

Så vidt jeg kan se på Flash-afspillerens hjemmeside, kan du få vist et billede, indtil Flash'en startes. Han er ikke særlig præcis, men det gøres vist ved at indsætte:
&image=filnavn.jpg
i koden, fx som her:
<param name="flashvars" value="height=300&amp;width=400&amp; file=filnavn.swf&amp;autostart=true&amp;image=filnavn.jpg">
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » tors apr 10, 2008 7:59

Jeg har prøvet at sætte den stump kode ind forskellige steder. Men det har ikke virket. Vil du være venlig og vise mig hvor du mener. Koden er her.

<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
id="minflash" height="380" width="400">
<param name="movie" value="mediaplayer.swf" /><param
name="flashvars"
value="width=400&amp;height=380&amp;file=billeder/test.flv" /><param
name="allowfullscreen" value="true" /><!--[if !IE6]>--><object
data="mediaplayer.swf" type="application/x-shockwave-flash"
height="380" width="400"><param name="flashvars"
value="width=400&amp;height=380&amp;file=billeder/test.flv" /><param
name="allowfullscreen" value="true" />
<p>ALTERNATIV</p>
</object>
<!--<![endif]--></object>
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors apr 10, 2008 8:29

Udskift de to forekomster af:
<param name="flashvars" value="width=400&amp;height=380&amp;file=billeder/test.flv" />

med:
<param name="flashvars" value="height=300&amp;width=400&amp; file=billeder/test.flv&amp;image=filnavn.jpg" />

Der må ikke være mellemrum eller linjeskift efter "value=", de indsættes dog her i forummet på grund af den korte linjelængde.

Som sagt er jeg ikke sikker på, at billed-variablen skal bruges på den måde, og jeg har lidt problemer med at prøve i øjeblikket. Jeg sidder med en lånt bærbar i Ungarn, og den er slet ikke let at bruge i forhold til min egen computer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » tors apr 10, 2008 8:56

Mange tak Kim.

Bingo det virker, dog med den hage at så kan filmen ikke afspilles.

Det var da skrækkeligt så langt du har forvildet dig hen. Håber du har en stor madpakke med.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Jan » tors apr 10, 2008 9:10

Hov nu har jeg fået det til at virke. Der var et mellemrum efter amp. Da jeg fjernede det virkede det ok.

Endnu en gang mange tak. Og god ferie i Ungarn.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors apr 10, 2008 9:57

Jan skrev:Hov nu har jeg fået det til at virke. Der var et mellemrum efter amp. Da jeg fjernede det virkede det ok.

Endnu en gang mange tak. Og god ferie i Ungarn.

Det er nu ikke ferie. Jeg skulle have repareret en tand. Det er godt nok dejligt forår hernede, men jeg glæder mig nu alligevel til at komme hjem til min egen computer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » tors apr 10, 2008 10:28

Jeg kom lige til at tænke på et forslag. Nu hvor du ved at stilbilledet virker i playeren, vil jeg foreslå du tilføjer det til din vejledning som en mulighed.

Har godt nok hørt at det er meget billigere at få repareret tænder i udlandet. Kender en der fik kunstige tænder, i Hamburg til ca 60% af prisen i DK.

Det lyder til at du skal på computer afvending når du ligefrem savner den.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Jan » fre apr 11, 2008 6:41

Nu har jeg 3 filmklip på siden, og de virker perfekt. Endnu engang mange tak for hjælpen.

Der er dog en hvid "kasse" under klippet. Det ser ikke særlig pænt ud. Mon det er muligt at fjerne den?

Spørgsmålet virker måske lidt kryptisk, men et eksempel kan ses her:

http://janss.dk/ Problemet fikset
Senest rettet af Jan ons okt 15, 2008 8:19, rettet i alt 1 gang.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre apr 11, 2008 6:53

Jan skrev:Der er dog en hvid "kasse" under klippet. Det ser ikke særlig pænt ud. Mon det er muligt at fjerne den?

Jep, du skal bare tilpasse højden på Flash'en. Du har to steder med:
height="380"
Prøv at ændre dem til:
height="300"
så de har samme højde, som du har angivet i variablen flashvars (value="height=300...)
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre apr 11, 2008 6:59

Og nu jeg har set videoen: Sådan skal klassisk musik spilles!
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » fre apr 11, 2008 7:30

Mange tak. Det pyntede i høj grad. Nu tror jeg ikke, der bliver flere problemer med filmklip, men det kan jo være jeg finder på nogle andre narrestreger.

Og musikken. Ja jeg er meget imponeret over hvad kan kan få ud af de båthorn. Han er meget dygtig.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Foregående

Tilbage til Hjælp til alt