Kompozer Vs Nvu

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Kompozer Vs Nvu

Indlægaf Bo M. Mogensen » tors maj 01, 2008 23:59

Jeg vil sige der er rigtigt mange fine nye ting i kompozer men en gang i mellem er den også lidt for kreativ - jeg har lige sidet og gjort et helt almindeligt html dokument - det er bare nogen stakkels tekst sider der skal kunne læses på www og det er så det men så begynder kompozer at tilføje ting fra mit copy paste som f.eks se :

<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->Valg af dirigent

<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->Beretning fra bestyrelsen om foreningens virksomhed i det forløbne år

<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->Fremlæggelse af revideret regnskab, budget samt forslag til kontingent

<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->Indkomne forslag fra medlemmerne

<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->Valg af bestyrelsesmedlemmer samt 2 suppleanter

<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->Valg af 2 revisorer samt suppleant

<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->Eventuelt

alt det pjat med : " <!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->" det skal selvf ikke stå der !

Hvor gode gamle Nvu bare skriver det der skal stå og ikke mere !

så til jer der sider der ude og læser med smid ikke jeres Nvu ud der er stadigt steder den kan bruges ...

Bedste hilsner
Bo M Mogensen
Bo M. Mogensen

Geografisk sted: Nord Sjælland

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre maj 02, 2008 6:00

Jeg er overbevist om, at KompoZer ikke har sat ovenstående ind, det må være noget, du har fået kopieret med.

Det er nemt at tjekke:
Kopier teksten som før
Højreklik på siden i KompoZer og vælg Indsæt uden formatering.

Hvis koden stadig indsættes, er jeg meget nysgerrig efter at kende de nærmere omstændigheder. Hvis koden ikke er der, så er det fordi, du tidligere har fået kopieret den med fra dit gamle dokument/hjemmeside.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Bo M. Mogensen » fre maj 02, 2008 12:28

Kim Ludvigsen skrev:Jeg er overbevist om, at KompoZer ikke har sat ovenstående ind, det må være noget, du har fået kopieret med.

Det er nemt at tjekke:
Kopier teksten som før
Højreklik på siden i KompoZer og vælg Indsæt uden formatering.

Hvis koden stadig indsættes, er jeg meget nysgerrig efter at kende de nærmere omstændigheder. Hvis koden ikke er der, så er det fordi, du tidligere har fået kopieret den med fra dit gamle dokument/hjemmeside.

Det er taget fra 4 forskelige woord dokumenter - den skrev det der i Kompozer men ikke Nvu ?

jeg renser altid teksten ved at kopiere den ind i et txt dokument også kopi paster det det vider men når jeg gør det i kompozer så bliver siden bare blank ?

Mv.
Bo
Bo M. Mogensen

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre maj 02, 2008 12:38

Jeg er stadig ret sikker på, at du gør et eller andet forkert. Prøv, det jeg skrev med at indsætte via et højreklik. Når du indsætter via et højreklik, kan du sagtens kopiere direkte fra Word uden at gemme i et txt-dokument først.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Bo M. Mogensen » fre maj 02, 2008 13:01

Kim Ludvigsen skrev:Jeg er stadig ret sikker på, at du gør et eller andet forkert. Prøv, det jeg skrev med at indsætte via et højreklik. Når du indsætter via et højreklik, kan du sagtens kopiere direkte fra Word uden at gemme i et txt-dokument først.

Hej kim jeg sender lige et af dokumenterne så kan du selv se :shock:
hvad der i grunden sker

ps kim jeg kom til at afskrive at jeg for besked på den her ved en fejl er det noget du kan rette ?

http://kimludvigsen.dk/phpbb2/viewtopic.php?p=3893#3893
bedste hilsner
Bo
Bo M. Mogensen

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør maj 03, 2008 21:09

Bo M. Mogensen skrev:ps kim jeg kom til at afskrive at jeg for besked på den her ved en fejl er det noget du kan rette ?

Mener du med at modtage en e-mail ved besvarelse af emnet? I så fald er det vist ikke noget, jeg kan rette. Du kan derimod selv gå ind i tråden - allernedest finder du et link, der hedder "Overvåg dette emne for svar". Klik på det.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Bo M. Mogensen » lør maj 03, 2008 21:40

Kim Ludvigsen skrev:
Bo M. Mogensen skrev:ps kim jeg kom til at afskrive at jeg for besked på den her ved en fejl er det noget du kan rette ?

Mener du med at modtage en e-mail ved besvarelse af emnet? I så fald er det vist ikke noget, jeg kan rette. Du kan derimod selv gå ind i tråden - allernedest finder du et link, der hedder "Overvåg dette emne for svar". Klik på det.

Ok jamen jeg sad bare og fjummerede - jeg bør ikke men gør det tror ligt dag efter dag røre en computer før jeg har fået mindst 2 kopper kaffe :shock:

bedste hilsner
Bo M Mogensen
Bo M. Mogensen

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne