KompoZer

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Re: KompoZer

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør mar 29, 2008 9:44

Ole Jørgensen skrev:Jeg har lige installeret KompoZer, men jeg kan ikke, selv om jeg går efter heftet, komme til at sætte hak ved Relativ URL, da feltet altid er nedtonet

Du skal gemme siden først.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » fre maj 09, 2008 10:03

KompoZer er en drillepind.

For at prøve det indsatte jeg et baggrundsbilled i klassen Body. Det var fint nok, den indsatte en kode på alle siderne.

Uanset at jeg har lavet klassen om igen, så der ikke er baggrundsbilled, bliver den ved med at indsætte koden. Selv om jeg sletter koden manuelt i KompoZer bliver den ved med at være der.

Jeg kan slette den i Note bog, og så er det ok. Det er noget l. øhh, jeg mener ikke så godt.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Geografisk sted: Himmerland

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre maj 09, 2008 10:22

Prøv at zippe filen og det tilhørende stilark og send zip-filen til mig. Og fortæl også lige, hvordan du prøver at ændre stilklassen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » fre maj 09, 2008 10:49

Jeg forstår ikke og zippe.

Jeg forstår heller ikke, hvorfor jeg skal sende den til dig, kan du ikke let se filen og stilarket? Misforstå mig ikke, det er absolut ikke for at være slem jeg skriver dette. Kun fordi det undrer mig.

Stilklassen ændrer jeg i editoren ved at kopi/paste det jeg nu ønsker.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre maj 09, 2008 10:53

Jan skrev:Jeg forstår heller ikke, hvorfor jeg skal sende den til dig, kan du ikke let se filen og stilarket?

Jo, hvis du lægger siden op og giver mig adressen.

Jan skrev:Stilklassen ændrer jeg i editoren ved at kopi/paste det jeg nu ønsker.

Altså inde i kildekodevisning?
Eller i css-editoren?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » fre maj 09, 2008 11:09

Kim Ludvigsen skrev:Jo, hvis du lægger siden op og giver mig adressen.

Ok, så forstår jeg bedre. Siden har været oppe hele tiden. Forsiden er www.janss.dk.

Kim Ludvigsen skrev:Altså inde i kildekodevisning?
Eller i css-editoren?

Det var i css-editoren jeg ændrede stilklassen, efterfølgende prøvede jeg at slette koden i kildekoden, da det ikke virkede at ændre stilklassen.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre maj 09, 2008 11:22

Du har sikkert forsøgt at slette hele tagget, og det går ikke, for du skal have et body-tag.

Åbn siden i KompoZer => Kildekodevisning => find body-tagget:
<body style="background-image: url(Billeder/kig.JPG);">
Slet så du har dette tilbage:
<body>

Så skulle det gerne virke.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » fre maj 09, 2008 11:40

Du har som sædvanlig helt ret. Det værste er bare, at jeg godt vidste det hvis jeg tænkte mig en lille smule om.

Men uanset at jeg kvajede mig, troede jeg at stilarket selv rettede det til. Betyder det så, at hvis man indsætter et billed i stilarket og siden sletter det igen så skal man ind på alle sider og fjerne det manuelt?
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre maj 09, 2008 11:51

Jan skrev:Betyder det så, at hvis man indsætter et billed i stilarket og siden sletter det igen så skal man ind på alle sider og fjerne det manuelt?

Nej, problemet opstod, fordi du netop ikke har angivet baggrundsbilledet i css-editoren, men i stedet har angivet det i KompoZers almindelige brugerflade (Formater => Sidens farver og baggrund). Dermed indsættes koden i selve siden i stedet for i stilarket.

I stdet skal du åbne css-editoren => markér body i oversigten til venstre => klik på fanen Baggrund => Vælg fil.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » fre maj 09, 2008 11:55

Mange tak for svaret.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Foregående

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne