Farver i kompozer ?

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Farver i kompozer ?

Indlægaf Bo M. Mogensen » tors maj 22, 2008 7:45

Go Morgen Kim :D

Der var en gang hvor man kunne klikke på en html farve og få farve nummeret - det kan man måske stadigt :o) ? men jeg kan bare ikke lige finde ud af hvordan - ?

jeg er ved at lave nogen gallerier til :
http://www.elibenveniste.dk/index.html
på forsiden kan du se 2 blå farver - jeg vil gerne bevare den lyse i gallerierne for ligesom at holde en struktur på siden - jeg kan indrømmet godt li den grå brune farve fordi det er den der virker mindst amatør agtig på kunstner sider fordi den ikke skriger , men så skal den

1.) gå igen på hele siden
2.) jeg synes faktisk den lyse af de blå på forsiden er ganske pæn og er egentligt nogen lunder i harmoni med det hun laver ( for det meste ).
hun er ikke så brutal som Jhs og Boberg ofte er.

se f.eks :
http://www.elibenveniste.dk/galleriDeerstaelige.html

Nå jeg har fået dit katelog - glæder mig til at komme i gang
nu håber jeg kan finde ud af det :O) ?!
jeg vil gå i gang med den når jeg er færdig med den her Eli. side

Bedste hilsner
Bo M. Mogensen :lol:
Bo M. Mogensen

Geografisk sted: Nord Sjælland

Re: Farver i kompozer ?

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors maj 22, 2008 8:50

Bo M. Mogensen skrev:Der var en gang hvor man kunne klikke på en html farve og få farve nummeret - det kan man måske stadigt :o) ? men jeg kan bare ikke lige finde ud af hvordan - ?

Du kan finde farven i css-editoren. Men eftersom siden er opbygget i tabeller er det ikke helt nemt, fordi du ikke umiddelbart kan se den brugte stilklasse uden at skulle kigge i kildekoden.

Du kan dog åbne css-editoren og tjekke baggrundsfarven på samtlige stilklasser. Den lyseblå har farven #e6edf8.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Bo M. Mogensen » tors maj 22, 2008 10:33

Kim Ludvigsen skrev:
Bo M. Mogensen skrev:Der var en gang hvor man kunne klikke på en html farve og få farve nummeret - det kan man måske stadigt :o) ? men jeg kan bare ikke lige finde ud af hvordan - ?

Du kan finde farven i css-editoren. Men eftersom siden er opbygget i tabeller er det ikke helt nemt, fordi du ikke umiddelbart kan se den brugte stilklasse uden at skulle kigge i kildekoden.

Du kan dog åbne css-editoren og tjekke baggrundsfarven på samtlige stilklasser. Den lyseblå har farven #e6edf8.

Tak skal du ha kim :)
ja der er meget godt at sige om den skabelon - men den har nu et liv af sit eget der ikke altid er så nemt at forstå som hvis man havde bygget den selv.

Bedste hilsner
Bo
Bo M. Mogensen

Indlægaf Bo M. Mogensen » tors maj 22, 2008 10:59

Du kan dog åbne css-editoren og tjekke baggrundsfarven på samtlige stilklasser. Den lyseblå har farven #e6edf8.[/quote]

Ahh nu kan jeg ikke finde ud af at sætte farven ind :evil:
jeg gør det under formater - sætter koden ind i felten - men den vil ikke æde den :oops:

Hvordan gør man ?

bedste hilsner
Bo
Bo M. Mogensen

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors maj 22, 2008 11:32

Hvor skal farven bruges?

Og hvilket felt er det, du prøver at indsætte koden i?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Bo M. Mogensen » tors maj 22, 2008 14:40

Kim Ludvigsen skrev:Hvor skal farven bruges?

Og hvilket felt er det, du prøver at indsætte koden i?

Den meget lyse blå du gav mig koden til

jeg går ind under

1.) Formater
2.) sidens bagrund og bagrund
3.) prøver at sætte koden ind i kode feltet ( men det virker ikke ) :shock:

Bedste hilsner
Bo
Bo M. Mogensen

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors maj 22, 2008 15:44

Hvor skal farven bruges?

Hvis det er feltet Baggrundsbillede, du prøver at bruge, så virker det ikke, fordi det ikke er et billede, du prøver at indsætte.

Prøv lige at svare på første spørgsmål. Og fortæl forresten også lige om farven skal bruges på det samme element på alle sider, eller om farven kun skal bruges på denne ene side.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Bo M. Mogensen » tors maj 22, 2008 21:53

Pardon Kim - jeg er vist en kende distræt :shock:

Kim Ludvigsen skrev:Hvor skal farven bruges?

inde på alle gallerierne i html der er vist 5 i alt
f.eks

Hvis det er feltet Baggrundsbillede, du prøver at bruge, så virker det ikke, fordi det ikke er et billede, du prøver at indsætte.

Nej det er det ikke ...!

jeg vælger formater -> sidens farver & bagrund -> bagrund ->og der er der et fælt hvor man kan enten bruge farve læredet til at bestemme en farve men der også en valgmulighed ude for hex : ... en lille kolonner hvor man kan sætte en farve kode ind - problemet er bare det ikke virker :?

Prøv lige at svare på første spørgsmål. Og fortæl forresten også lige om farven skal bruges på det samme element på alle sider, eller om farven kun skal bruges på denne ene side.[/quote
]

Hvis jeg bare finder ud af at gøre det på den ene side er det ikke noget problem at gentage den samme procedure igen på de ande 5 sider

Bedste hilsner
og go aften
Bo :)
Bo M. Mogensen

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors maj 22, 2008 22:32

Da jeg spurgte hvor, tænkte jeg på, om det er bestemte områder på siden, der skal have farven, eller om det er baggrunden på hele siden, der skal have farven.

Og om det er samtlige sider på sitet, der skal have farven eller kun nogle. Hvis det er samtlige sider, kan man nemlig nøjes med at lave ændringen ét sted.

Du gør noget forkert, når du forsøger at indsætte farven. Men svar lige på ovenstående, løsningen afhænger af dit svar på de to spørgsmål.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Bo M. Mogensen » tors maj 22, 2008 22:50

Kim Ludvigsen skrev:Da jeg spurgte hvor, tænkte jeg på, om det er bestemte områder på siden, der skal have farven, eller om det er baggrunden på hele siden, der skal have farven.

Og om det er samtlige sider på sitet, der skal have farven eller kun nogle. Hvis det er samtlige sider, kan man nemlig nøjes med at lave ændringen ét sted.

Du gør noget forkert, når du forsøger at indsætte farven. Men svar lige på ovenstående, løsningen afhænger af dit svar på de to spørgsmål.

Hej Kim Tak for toldmodigheden :)
Det er ene og aflene den her side der skal have den lyse blå bagrunds farve :
denne side :

Bedste hilsner
Bo M Mogensen
Bo M. Mogensen

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors maj 22, 2008 23:02

OK. Åbn siden i KompoZer => menupunktet Formater => Sidens farve og baggrund => klik på knappen ud for Baggrund => i feltet Hex skriver du: #e6edf8 (husk havelågen) => OK => OK.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Bo M. Mogensen » tors maj 22, 2008 23:08

Kim Ludvigsen skrev:OK. Åbn siden i KompoZer => menupunktet Formater => Sidens farve og baggrund => klik på knappen ud for Baggrund => i feltet Hex skriver du: #e6edf8 (husk havelågen) => OK => OK.

BINGO :P DER VAR den sgu jeg havde kun trygget ok en gang til sidst så derfor

Tak skal du ha Kim :)
Bo M. Mogensen

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne