Reklamer og flydestop

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Reklamer og flydestop

Indlægaf Jan » ons nov 05, 2008 7:36

På mine sider har jeg en række reklamer i venstre side, og en række billeder i højre side. Mellem de to rækker er der så noget tekst.

Før jeg fik reklameblokken var livet let (efter Kim havde lært mig det, altså livet med flydestop). Billeder og tilhørende tekst var i en div class flydestop. Gør jeg det samme nu, hopper billeder og tekst ned under reklamerne. Jeg har så puslet det sammen så det står pænt i min browser.

Nu er en grusom tanke slået ned i mig. Hvis nu andre bruger en anden skriftstørrelse kommer det vel til at stå hulter til bulter?

Det var svært at forklare hvad jeg mener, jeg henviser til to sider der vises ens i min browser men meget forskelligt i KompoZer.

Siderne er: http://janss.dk/loch.php og http://janss.dk/vestris.php

Jeg håber der er en løsning på dette.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Geografisk sted: Himmerland

Re: Reklamer og flydestop

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons nov 05, 2008 7:47

Jan skrev:Nu er en grusom tanke slået ned i mig. Hvis nu andre bruger en anden skriftstørrelse kommer det vel til at stå hulter til bulter?

Det kan du meget nemt selv tjekke ved at ændre din skriftstørrelse (Ctrl+plustegn). Hos mig (Firefox) virker det stadig fint, selvom jeg ændrer skriftstørrelsen.

Forskellen på KompoZer og browseren skyldes måske, at du ikke kan se reklamerne i KompoZer, eftersom de indsættes med JavaScript?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » ons nov 05, 2008 8:09

Nu er jeg en lille smule forvirret. Skal jeg tolke dit svar sådan, at hvis der bare er tekst nok så behøver jeg ikke flydestop. Siden vil alligevel blive vist rigtig i andre browsere, og med andre skriftstørrelser? Hvis det er tilfældet, er livet jo stadig let.

Kim Ludvigsen skrev:Forskellen på KompoZer og browseren skyldes måske, at du ikke kan se reklamerne i KompoZer, eftersom de indsættes med JavaScript?

Jamen det forhold gør sig jo gældende på begge sider. Så undrer det mig de ikke vises ens i KompoZer, når de vises ens i browseren.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons nov 05, 2008 11:10

Vi snakker muligvis forbi hinanden. Og det skyldes muligvis, at jeg har siddet oppe hele natten for at følge valget i USA. Jeg vender tilbage, når jeg har fået sovet lidt, så jeg måske kan tænke lidt mere klart.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Klattrup » ons nov 05, 2008 20:15

Kim Ludvigsen skrev: at jeg har siddet oppe hele natten for at følge valget i USA.

Amnesty International er helt sikkert ikke glade for at der bliver udøvet tortur i Danmark :lol:
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors nov 06, 2008 12:22

Undskyld forsinkelsen ...

Jeg forstår ikke problemet. Så vidt jeg kan se, så vises de to sider ens i min Firefox, og de vises ens i KompoZer. Kan du forklare, hvilke forskelle du oplever? Gerne med et skærmbillede.

Klattrup: Det var ikke tortur, det var en ren fornøjelse!
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » fre nov 14, 2008 7:37

Jeg har fået det til at stå pænt. Jeg har bare skrevet noget mere tekst mellem billederne, og når du også ser siderne rigtigt er der jo ingen grund til at bakse mere med det.

Undskyld det trak ud med at svare, jeg havde overset dit svar. Mange tak for nu.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne