Tilføjelser i Sunbird

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Tilføjelser i Sunbird

Indlægaf Flemming Svendsen » tors jan 15, 2009 13:08

Tak for god hjælp til Sunbirdkalender.
Vi har to maskiner, begge med Win XP.
Tilføjelserne der åbner kalender ved start virker på den ene, men ikke på den anden.
Vi har flere gange forsøgt at fjerne tilføjelserne og geninstallere, men uden resultat.

Det virker således at man skal bruge en genvej på skrivebordet for at åbne kalenderen, og først da dukker en genvej op i systemlinien.

Når vi henter filerne og pakker dem ud er det som om Windows ikke kan kende filerne, ikonerne er forskellige fra de der åbnes i den "raske" maskine

Hvad gør vi?
Hilsen Flemming & Clara Svendsen
Flemming Svendsen

Re: Tilføjelser i Sunbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jan 16, 2009 0:04

Flemming Svendsen skrev:Når vi henter filerne og pakker dem ud er det som om Windows ikke kan kende filerne, ikonerne er forskellige fra de der åbnes i den "raske" maskine

Kan du forklare nærmere, hvad der sker, når du prøver at installere de to filer på den "syge" computer?

Har du prøvet at hente filerne igen? Det kan være, der er sket fejl i overførslen første gang.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf flemming svendsen » fre jan 16, 2009 9:54

Hej Kim Ludvigsen.
Nu har jeg fået Windows til at genkende filerne, så jeg ser de rigtige ikoner.
Og jo, jeg har forsøgt adskillige gange at hente filerne igen.
Vi har også prøvet at fjerne kalenderen (Tilføj/fjern) og hente en ny, uden resultat.
Vi kan kun få ikonet nede på linien i højre hjørne til at dukke op efter at vi har aktiveret genvejen på skrivebordet.
Vi kan ikke åbne kalenderen med genvejen, den kan kun åbnes med ikonet i bundlinien. :roll:

Jeg vil lige spørge: Når vi henter en ny kalender, følger de to tilføjelser med. Er det de samme som vi henter hos dig?
Hilsen Clara & Flemming Svendsen
flemming svendsen

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jan 16, 2009 11:50

Tilføjelserne følger ikke med programmet. Når du kan se dem efter en geninstallation, så er det fordi de ikke slettes, når du sletter Sunbird. Ligesom dine kalendere og indstillinger heller ikke slettes. Når du så installerer Sunbird igen, dukker såvel udvidelser som kalendere og dine indstillinger i programmet op igen.

Hvis du kan se dem inde under tilføjelserne, så kan det tyde på, at de er installeret korrekt. Har du indstillet udvidelserne som beskrevet her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools ... er_indstil
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne