activesync

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

activesync

Indlægaf vingolf » fre jan 16, 2009 9:16

Hej
Efter jeg er skiftet fra Explorer til firefox kan jeg ikke få min PDA til af synkronisere. Har tidligere brugt Activesync 4.5 men den virker vist ikke med et mozilla produkt. Får en melding der siger at jeg ikke længere kører outlook expres og kan derfor ikke synkronisere med et ikke microsoft program. PDAén er microsoft pocket pc
Findes der ikke et synkroniseringsprogram der virker mellem firefox sunbird/lightning og så microsoft pocket pc. Kan ikke rigtigt finde noget om emnet på nettet.

Hilsen Stefan
vingolf

Re: activesync

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jan 16, 2009 9:53

Hvad er det helt præcist, du vil synkronisere? Bogmærker, kontaktpersoner, aftaler, mails eller noget helt fjerde?

Og hvilket program vil du synkronisere med? Du nævner Firefox og Sunbird/Lightning, og at du ikke længere bruger Outlook Express. De pågældende programmer erstatter ikke Outlook Express, så det er måske Thunderbird, du vil synkronisere med?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf vingolf » fre jan 16, 2009 14:44

Kim Ludvigsen skrev:Hvad er det helt præcist, du vil synkronisere? Bogmærker, kontaktpersoner, aftaler, mails eller noget helt fjerde?

Og hvilket program vil du synkronisere med? Du nævner Firefox og Sunbird/Lightning, og at du ikke længere bruger Outlook Express. De pågældende programmer erstatter ikke Outlook Express, så det er måske Thunderbird, du vil synkronisere med?

Jeg har måske ikke udtrykt mig klart nok. Ja jeg bruger Thunderbird. Det jeg gerne vil, er at synkronisere mine kontakter og mails eller hvis jeg laver nogle afteler i min kalender. Det er rart hvis aftalerne både er i thunderbird kalenderen og på min PDA

Hilsen
Stefan
vingolf

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jan 16, 2009 15:58

Jeg glemte at spørge om noget meget væsentligt: Hvilket eller hvilke programmer bruger du på PDA'en til dine kontakter, mails og aftaler?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf vingolf » fre jan 16, 2009 17:59

Kim Ludvigsen skrev:Jeg glemte at spørge om noget meget væsentligt: Hvilket eller hvilke programmer bruger du på PDA'en til dine kontakter, mails og aftaler?

Er faktisk lidt i tvivl men PDA'en er en HP Ipaq 2210. Mener styresystemet hedder windows mobile 2003. Den har både word og excel men kan ikke se hvad kalenderen hedder. Ved ikke om det er svar nok?

/ Stefan
vingolf

Indlægaf vingolf » fre jan 16, 2009 18:07

vingolf skrev:
Kim Ludvigsen skrev:Jeg glemte at spørge om noget meget væsentligt: Hvilket eller hvilke programmer bruger du på PDA'en til dine kontakter, mails og aftaler?

Er faktisk lidt i tvivl men PDA'en er en HP Ipaq 2210. Mener styresystemet hedder windows mobile 2003. Den har både word og excel men kan ikke se hvad kalenderen hedder. Ved ikke om det er svar nok?

/ Stefan

PS: har hørt om et program der hedder : Finchsync. Har læst at det måske kan bruges men har ingen erfaring med det!

/ Stefan
vingolf

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jan 16, 2009 18:38

Efter at have søgt lidt mere på Google har jeg fundet denne side:
http://www.downloadsquad.com/2007/02/26 ... le-minute/

Siden fortæller om betalingsprogrammet BirdieSync, der er nemt at bruge. Det koster 20 euro, men kan afprøves gratis i 21 dage.

Og så omtales FinchSync, som du også selv har fundet, som er gratis men mere nørdet at opsætte.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne