Proceslinie er væk

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Proceslinie er væk

Indlægaf Stegemüller » lør nov 11, 2006 19:36

Min proceslinie mangler pludselig, og jeg vil være glad for hjælp til at få den tilbage. Jeg har totalt ny pc, og er endelig nået til det punkt, hvor jeg kan begynde på finindstilling.

Jeg rodede lidt rundt med Menuen start, og prøvede forskellige indstillinger, og pludselig var min proceslinie væk. Jeg opdagede det ved, at jeg ikke kan se programmer, jeg minimerer. Jeg har stadig en bjælke forneden. Den rummer forskellige kørende processer i hø. side og i ve. side min browser og mit mailprogram. Jeg vil gerne skjule inaktive processer, og har sat passende flueben for det, men det har ingen effekt.

Jeg håber, dette er nogenlunde forståeligt, og at en af jer har de vises sten.
Venlig hilsen

Hanne B. Stegemüller
Website her: https://stegemueller.dk
Facebook her: https://www.facebook.com/stegemueller
Brugeravatar
Stegemüller

Geografisk sted: København

Re: Proceslinie er væk

Indlægaf Klattrup » lør nov 11, 2006 20:24

Stegemüller skrev:Jeg rodede lidt rundt med Menuen start, og prøvede forskellige indstillinger, og pludselig var min proceslinie væk. .

tryk på "Windows"-tasten (eller før musens markør ned i bunden af skærmen) så kommer så kommer proceslinjen frem, højreklik på proceslinjen og vælg "Egenskaber" Fjern fluebenet ved "Skjul proceslinjen automatisk"
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Stegemüllers usynlige proceslinie

Indlægaf meretejo » søn nov 12, 2006 13:48

Hvis jeg må tilføje et lille velment råd til Stegemüller:

Du skriver, at du har rodet lidt rundt . . .
Det kan da også være meget interessant, men husk lige på at hvis du i dit "roden" har højre-klikket på proceslinien (da den var der) og har været i Egenskaber dér , og du så igen har valgt at markere: "Skjul proceslinie"
tja, så er den faktisk væk, når du vender tilbage til dit skrivebord.
Så når du nu har fulgt KLATTRUPS råd og fået din proceslinie på plads igen, så være lige lidt mere forsigtig med, hvad du roder rundt med.
Held og lykke!
mvh meretejo :wink:
meretejo
meretejo

Stegemüllers forsvundne proceslinie

Indlægaf meretejo » søn nov 12, 2006 14:04

Undskyld mange gange.

Jeg er desværre ved en fejl kommet til at sende et svar til Stegemüller alt for mange gange, fordi da jeg sendte svaret, skiftede siden ikke, til det der plejer at stå: "At meddelelsen var sendt". men der kom bare en underlig besked med noget om en fejl og noget med DEBUG, og så troede jeg ikke, mit indlæg var blevet sendt og forsøgte igen og igen men fik igen den samme underlige besked. . . .

Jeg beklager meget alle de gentagne gode råd jeg har sendt.

Det kan jo være, at jeg ved denne lejlighed kan udbede mig en forklaring på, hvad det kan være der er sket?

Mvh
meretejo :?
meretejo
meretejo

Re: Stegemüllers forsvundne proceslinie

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn nov 12, 2006 14:29

meretejo skrev:Jeg beklager meget alle de gentagne gode råd jeg har sendt.

Det kan jo være, at jeg ved denne lejlighed kan udbede mig en forklaring på, hvad det kan være der er sket?

Det er fordi forummet forsøger at sende en mail til en af deltagerne i tråden. Det er en funktion, som normalt er meget praktisk, men den fungerer ikke på min server. I stedet vises en fejlmeddelelse. Indlægget er altså sendt til forummet, det er afsendelsen af en e-mail, der kikser.

Jeg har desværre ingen anelse om, hvordan jeg får det til at virke. Jeg kan derfor kun opfordre brugere til at slå funktionen fra i deres profil ved at vælge Nej ud for "Send besked, når der svares".
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Stegemüllers forsvundne proceslinie

Indlægaf meretejo » søn nov 12, 2006 14:44

Kim Ludvigsen skrev:
meretejo skrev:Jeg beklager meget alle de gentagne gode råd jeg har sendt.

Det er fordi forummet forsøger at sende en mail til en af deltagerne i tråden. Det er en funktion, som normalt er meget praktisk, men den fungerer ikke på min server. I stedet vises en fejlmeddelelse. Indlægget er altså sendt til forummet, det er afsendelsen af en e-mail, der kikser.

Jeg har desværre ingen anelse om, hvordan jeg får det til at virke. Jeg kan derfor kun opfordre brugere til at slå funktionen fra i deres profil ved at vælge Nej ud for "Send besked, når der svares".

Tak for svar Kim.

Men det lader jo til, at selv om man får den besked, så bliver ens kommentar eller svar altså sendt alligevel.

Nu vil jeg gå i min profil og sige NEJ til at få sendt besked.
Mvh
meretejo
meretejo
meretejo

Indlægaf Stegemüller » man dec 04, 2006 22:30

Hej

Tak til jer der svarede, og undskyld, jeg først vender tilbage nu.

Jeg kan godt betjene en computer 8) faktisk så lever jeg af det, så det med at klikke på en afkrydsningsboks er ikke et problem. Men alligevel tak for jeres råd.

Det viste sig, at min Windows installation var "syg", så jeg har måttet hele turen igennem med reinstallation - og for at det ikke skal være løgn viste det sig, at min recovery DVD ikke virkede, og så måtte jeg lige vente 2½ uge på at få en ny fra firmaet.

Hvor om alting er, har jeg min pc på plads igen - nu med proceslinie :roll:
Venlig hilsen

Hanne B. Stegemüller
Website her: https://stegemueller.dk
Facebook her: https://www.facebook.com/stegemueller
Brugeravatar
Stegemüller

Geografisk sted: København

Indlægaf Kim Ludvigsen » man dec 04, 2006 22:54

Stegemüller skrev:Hvor om alting er, har jeg min pc på plads igen

Tillykke med det! Forhåbentlig nåede du ikke at få abstinenser, mens du ventede på recoveryen. :o
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt